Camping and Caravanning Club - CCI

Plaats reactie
DJSmiley
Berichten: 4054
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Camping and Caravanning Club - CCI



Bericht door DJSmiley »

Ik overweeg dit jaar om naar de UK te gaan.

Omdat soms een camping toch wel handig is (al dan niet op bepaalde lokaties) overweeg ik gebruik te maken van een paar CCC sites.

Vorig jaar zag ik dat je bij de NKC ook een CCI kaart kon nemen a 7,50, die ook geldig is op de CCC sites. Deze lijkt echter compleet verdwenen te zijn anno 2024.

Nu kan ik wel een 'Overseas membership' afsluiten a 48 GBP, maar als datzelfde te bereiken is via een CCI lidmaatschap... waarom zou ik dan die dure optie nemen?
Maar is die CCI nog wel beschikbaar? Op de site van CCI verwijzen ze nog naar de NKC.

Nu is dat duur nog relatief, met een paar overnachtigen heb je die kosten er al wel uit (non-member prijzen zijn vaak aanzienlijk hoger), maar toch
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Camping and Caravanning Club - CCI



Bericht door jaap van duijn »

@SJ,

hoe en wat je ook doet, neem wel een lidmaatschap want wij hadden eerste jaar dit niet.
Veel campings konden we er niet op en was er plaats betaalden we de hoofd prijs.
Volgende jaren met lidmaatschap en scheelde aanzienlijk en ja de kosten er snel uit :).
Trouwens ook in USA waren we snel lid van KOA organisatie scheelde ook veel, plek was er altijd wel.

Succes en plezier - Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 472
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Camping and Caravanning Club - CCI



Bericht door SkiRon »

Zeker doen ook voor de duurdere prijs, heb je er idd zo uit en zijn prachtige campings. ik was lid van deze, weet niet of het dezelfde is.
DJSmiley
Berichten: 4054
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Camping and Caravanning Club - CCI



Bericht door DJSmiley »

Dat ik zoiets ga doen is ook niet de vraag, met 10-20 GBP verschil per overnachting is ook de 50 GBP snel terugverdiend.

T was alleen ff 'jammer' dat ik vorig jaar keek en dacht. 'ow, mooi, voor 7,50 doe ik het mooi via de NKC / CCI' en nu in 2024 die optie ineens niet meer lijkt te bestaan (en ik ook nergens iets vind hierover - alsof de NKC gewoon ineens die optie zonder enige info verdwenen heeft)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
jansloos
Berichten: 6878
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Camping and Caravanning Club - CCI



Bericht door jansloos »

Zeker doen. Als lid, hoor je er helemaal bij, en is niks ze teveel.

Oja, niet overwegen, maar doen.
Dat links rijden?
Na 2 rotondes weet je niet beter.
Laatst gewijzigd door jansloos op zo 07 jan 2024, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 867
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Camping and Caravanning Club - CCI



Bericht door Veebee »

Vergeet de Brit Stops niet, nog meer voordeel te halen.
Afgelopen Juni 4 weken door zuiden van Engeland geweest, Brit Stops gaf het meeste voordeel....
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
C-bus
Berichten: 39
Lid geworden op: do 14 jul 2016, 8:56

Re: Camping and Caravanning Club - CCI



Bericht door C-bus »

Wij zijn al jaren lid van de Caravan and Motorhome club (zoals de Caravan Club tegenwoordig heet).

Je krijgt als lid ledenkorting op hun campings.
Voordeel is ook dat je als lid gebruik kan maken van de paar 'members only' campings van de club en van de certificated locations. De CL's zijn een soort minicampings tot 5 plaatsen, meestal landelijk gelegen bij een boerderij.
Campings in de UK zijn overigens behoorlijk prijzig.

Je krijgt ook ledenkorting bij het boeken van een overtocht naar de UK of Ierland. Vroeger was de korting soms 35%, tegenwoordig is het vergelijkbaar met de korting die de NKC geeft. De service is goed, bijvoorbeeld bij wijziging van je boeking.

Buiten de campings van de Caravanclub en de CCC zijn er genoeg vrije campings waar je kan staan.
Afgelopen zomer hebben we een aantal malen gestaan op het parkeerterrein van een pub, waar het gratis was als je wat in de pub consumeerde.
Dat is ook goed bevallen.

Als je overweegt lid te worden van één van de clubs, probeer in te schatten hoe vaak je op hun campings denkt te staan en hoeveel ledenkorting je dan krijgt. Als je ook de overtocht via de clubs boekt, dan kan je inschatten of het voordelig is om van één van de clubs lid te worden.
Wij overwegen zelf om ons lidmaatschap dit jaar te beëindigen.
Gebruikersavatar
Bessies
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 17:47

Re: Camping and Caravanning Club - CCI



Bericht door Bessies »

Wij zijn vorig jaar 7 weken in Ik geweest alleen op vrije campings, pubs, parkeerplaatsen en vooral in Schotland vrij gestaan.
De vrije campings zijn meestal goedkoper en hebben dan ook minder service, meerdere malen hebben we gehad dat we volledig zelfvoorzienend moesten zijn (geen toilet, douche etc.).

In plaats van lid te worden van de Caravan and Motorhomeclub zou je ook een Camping Key Card bij de ANWB kunnen kopen (14.95 voor niet leden), volgens ANWB betaal je dezelfde prijs als leden van de Motorhomeclub. Werd ook als ID geaccepteerd.

Een goed overzicht van alle campings in UK krijg je hier: https://www.searchforsites.co.uk/.

Veel plezier met je planning.

Goetjes
Peter
Gebruikersavatar
Florence
Berichten: 19
Lid geworden op: do 04 mei 2023, 21:45
Locatie: Harderwijk

Re: Camping and Caravanning Club - CCI



Bericht door Florence »

Ik kan het vorige bericht bevestigen. Wij hebben de CKE en betaalden bij de Caravan and Motorhomeclub de ledenprijs. Bij het via internet boeken moet je aangeven dat je geen lid bent, en zie je de extra kosten voor non members. Als je aankomt en incheckt, halen ze de extra kosten er weer af. Wij hebben op heel veel andere campings gestaan, die waren soms best aan de prijs, soms met amper en slechte voorzieningen. CCI campings zijn we niet op geweest.
Geen reden om niet naar dit mooie land te gaan!
Hymer Grand Canyon S Crossover
Plaats reactie