Tech Max >3,5 ton = Go-Box

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27490
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Tech Max >3,5 ton = Go-Box



Bericht door Marco Polo »

https://www.nkc.nl/campernieuws/2023/no ... e-campers/

Kleine verandering in de regels rond tolheffing op de Oostenrijkse autowegen.
Ook “teruggekeurde” campers nu aan de Go-Box.

Geld tot 2029 voor alle zware voertuigen die nieuw op <3500kg kenteken zijn gezet na 1 december 2023.
Daarna voor alle campers met technische maximum massa >3500kg.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Tech Max >3,5 ton = Go-Box



Bericht door kampo »

Al jaren pleit ik ervoor om Oostenrijkse voertuigen de toegang tot onze Benelux wegen en steden te verbieden :mrgreen:
Groeten Kampo
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Tech Max >3,5 ton = Go-Box



Bericht door juanv »

Dit is naar mij mening zeer simpel op te lossen ! " Waar je persona non grata bent , blijf je weg "
Precies om deze pestmaatregelen gaan wij al vele jaren niet meer naar of door Oostenrijk, dit is voor ons een no go zone.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Schouwen
Berichten: 313
Lid geworden op: za 10 jun 2023, 13:22
Locatie: Binnen straal van 500 km rond Madrid

Re: Tech Max >3,5 ton = Go-Box



Bericht door Schouwen »

Sinds onze eerste kennismaking met de Oostenrijkse go-box zijn we er niet meer geweest, en zo te lezen gaat dat ook nooit meer gebeuren.
Vrij verkeer van goederen en personen wordt hiermee behoorlijk gefrustreerd.
Ook de Eu laat met deze verregaande versnippering van soorten en vormen tol enorme steken vallen..wéér 🤮
Later is nu al…
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2649
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Tech Max >3,5 ton = Go-Box



Bericht door jan- »

Boycotten jullie dan ook andere landen met een vignet zoals Zwitserland, Tsjechie enz.? Of gaat het om die go-box?
En Frankrijk met zijn tolwegen?

Ik boycot over het algemeen tolwegen, vignetwegen enz. Secundaire wegen duren wel langer, maar zijn vaak veel leuker om te rijden.
Alleen vorige week ging het mis. Met prachtig weer bleek een pas een winterafsluiting te hebben en dat geeft dan weer een grote omweg. Dus toch maar via Zwitersland. Alleen toen viel een navigatiesysteem tijdelijk uit en mijn backup ging toch anders om met tolwegen dan ik dacht. Toen kwam ik geleidelijk toch op een snelweg uit. Hopelijk wordt het geen boete.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Schouwen
Berichten: 313
Lid geworden op: za 10 jun 2023, 13:22
Locatie: Binnen straal van 500 km rond Madrid

Re: Tech Max >3,5 ton = Go-Box



Bericht door Schouwen »

Ja, als ik voor een doorreis zoveel obstakels opgeworpen krijg, het bovendien duur is én ik heb er eigenlijk niks te zoeken, vermijd ik het bij voorkeur.
Boycot is een wat te groot woord.
Oostenrijk heeft de laatste jaren weer heel duidelijk gemaakt, dat een bepaalde mentaliteit er nog steeds sterk aanwezig is.
Dus zonder dringende noodzaak? Nee, bedankt.
Later is nu al…
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27490
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Tech Max >3,5 ton = Go-Box



Bericht door Marco Polo »

Is natuurlijk wel het eerste land wat het technisch maximum als bepalend voor de manier van tolheffing gaat hanteren.
Buiten dat het erg prijzig is.
En de go-box met een moderne wagen, waar het voorlopig om gaat, nogal omslachtig is te regelen (qua milieuklasse).
Dus de tol een beetje drukken met een <3500kg kenteken gaat daar op een gegeven moment niet meer lukken.
Tenzij je de tolweg vermijdt natuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6402
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Tech Max >3,5 ton = Go-Box



Bericht door rongreven »

Tolweg vermijden is in het hoogseizoen niet te doen.
Je wordt binnendoor zo snel mogelijk weer de tol opgestuurd vanwege zgn. omleidingen.
Ook van de tolweg af naar een binnendoor route is zo goed als onmogelijk omdat de afritten alleen voor plaatselijk verkeer zijn.
Een mooi land, maar ik ben er vorig jaar voor het eerst en voor het laatst geweest.
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2649
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Tech Max >3,5 ton = Go-Box



Bericht door jan- »

Vreemd, ik ben de laatste jaren diverse keren in en door Oostenrijk gegaan en heb geen snelweg gezien.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Tech Max >3,5 ton = Go-Box



Bericht door hathi »

Juist Jan …….wat word er weer negatief gedaan ,als er betaald moet worden , 8-) alsof Nederland zo,n voorbeeld land is ,je kan aan / van ieder land wel iets vinden ,maar ja men vergeet dat men mss ook wel zo over Nederland denkt….daarom heb ik wel een tip voor die arme Nederlander http://rund-um-meran.de/oesterreich.php
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27490
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Tech Max >3,5 ton = Go-Box



Bericht door Marco Polo »

:lol3: hele pagina’s volgeschreven over hoe duur en beperkend >3500kg wel niet niet is en dan speelt geld in 1 keer geen rol meer :angel: :lol3:
Schouwen
Berichten: 313
Lid geworden op: za 10 jun 2023, 13:22
Locatie: Binnen straal van 500 km rond Madrid

Re: Tech Max >3,5 ton = Go-Box



Bericht door Schouwen »

@Hatchi
Neanderland is de weg ook goed kwijt.
Ook daar komen we zo min mogelijk, en werken er aan om definitief te vertrekken.
Iets wat ik iedereen dringend kan adviseren..
De vraag is alleen, waar kun je nog heen?
Hongarije, mss?
Later is nu al…
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Tech Max >3,5 ton = Go-Box



Bericht door hathi »

Ook Hongarije is bij de les https://www.anwb.nl/vakantie/hongarije/ ... oltarieven …..maar zo lang je nog met een Vignet , door al die landen kan, valt het best mee,,boven de 3500 kg word inderdaad steeds duurder,maar dat was bekend , toch :-B
Hans
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2649
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Tech Max >3,5 ton = Go-Box



Bericht door jan- »

En alsof Hongarije de weg niet kwijt is. Voor dat je het weet gaan ze samen werken met de Russen en mag je gaan vechten om de ellende van Rusland naar andere landen te brengen.

Het gras bij de buren lijkt altijd groener, maar als je daar dan gaat wonen bleek het in Nederland toch niet zo slecht te zijn.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Plaats reactie