Geen stemadvies, maar waar vind ik de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2649
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Geen stemadvies, maar waar vind ik de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief?



Bericht door jan- »

GEEN STEMADVIES, maar waar vind ik de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief?

In viewtopic.php?p=2300416#p2300416 vroeg ik:
Zijn de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief dan al bekend?

Als reactie kreeg ik viewtopic.php?p=2300430#p2300430 :
Maar een stemadvies aangaande het kwarttarief kun je elders vinden. Dat gaan we hier niet doen. Ook dat is hier al eerder aangegeven. Dus on topic graag.

Het draadje over het afschaffen van het kwarttarief is denk ik terecht gesloten. Ik zag daar soms dingen langs komen die door de moderatoren weg gehaald moesten worden omdat het compleet uit de hand zou gaan lopen. Dus stemadvies geven lijkt me niet handig, maar ik zou wel graag willen weten waar ik die info kan vinden.

Maar ik heb serieus gezocht naar de standpunten van de politiek hierover. Maar, of ik kan niet zoeken, of de partijen hebben dit (nog) niet gepubliceerd. Als je de partijprogramma's leest gaat het vooral over aan welke problemen ze wat willen doen. Maar als het gaat om de financiering daarvan wordt het weinigs concreets en is het iets vaags als: de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten betalen of de vervuiler betaalt. Dan weet ik nog maar weinig.

Dus als iemand tips voor mij heeft waar ik dit kan vinden, dan hoor ik het graag.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Camper-T
Berichten: 1183
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: GEEN STEMADVIES, maar waar vind ik de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief?



Bericht door Camper-T »

Ik gok dat de partijprogramma's nog niet geheel klaar zijn want heb er zelf nog niets over gehoord. Alleen dat veel partijen druk zijn om te kijken wie eventueel samen willen gaan werken of fuseren. En anders de regelmatige berichten dat oud gedienden het voor gezien houden en de tweedekamer in zijn geheel verlaten. Waardoor je je misschien afvraagt waarom, wat weten zij, of welke bui zien zij hangen waardoor zij nu het (zinkende?)schip snel verlaten.

Het enige wat ik kon vinden zijn de concept partijprograma's die afgelopen september in de media gedeeld zijn: https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... j-1363975/

Vergeet niet dat een partijprogramma een spel kaarten is waarbij een (groot)deel het niet zal halen in een coalitievorming. Wij brengen onze stem uit maar tegelijkertijd lijkt het op de inzet bij roulette, waarbij wij hopen dat bepaalde onderwerpen ook echt het regeringsakkoord gaan halen.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: GEEN STEMADVIES, maar waar vind ik de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief?



Bericht door doov »

jan- schreef:
do 05 okt 2023, 12:02

het weinigs concreets en is het iets vaags als: de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten betalen of de vervuiler betaalt. Dan weet ik nog maar weinig.
Dan weet je de facto genoeg.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 887
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: GEEN STEMADVIES, maar waar vind ik de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief?



Bericht door FrankdB »

Ik betwijfel of de politiek partijen dit onderwerp groot genoeg vinden om het specifiek op te nemen in hun verkiezingsprogramma's.

Je krijgt wellicht een antwoord als je ze een email stuurt of direct op sociale media aanspreekt.

Op dit moment zijn de Algemene Financiele Beschouwingen aan de gang. Je kunt live meeluisteren: misschien dat de diverse begrotingselementen nog individueel worden besproken of dat een partij er expliciet een punt van maakt. Je kunt waarschijnlijk later de verslagen krijgen en dan doorzoeken.

Frank
roma
Berichten: 4581
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: GEEN STEMADVIES, maar waar vind ik de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief?



Bericht door roma »

FrankdB schreef:
do 05 okt 2023, 12:47
Je krijgt wellicht een antwoord als je ze een email stuurt of direct op sociale media aanspreekt.
Zucht! Wat je zeker moet doen: slapende honden wakker maken. 🤢🤢🤢🤢Dommer kan het niet worden.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2649
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Geen stemadvies, maar waar vind ik de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief?



Bericht door jan- »

@roma en @ doov:
Liever antwoorden als je iets gevonden hebt, of kan bevestigen dat je het ook niet kan vinden, want het is niet mijn bedoeling om de discussie hierover weer te openen.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Geen stemadvies, maar waar vind ik de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief?



Bericht door seth_space »

slapende honden wakker maken
Ben je echt zo naïef dat je denkt dat partijen dit gemist hebben?
Een uitspraak ontlokken zal nog interessanter worden.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
roma
Berichten: 4581
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Geen stemadvies, maar waar vind ik de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief?



Bericht door roma »

Als partijen geen standpunt hebben over het kwarttarief is dat prima. Als jij ze wakker schudt, brengt dat ze wellicht op het idee dat er bij die rijke bejaarden probleemloos wat te halen valt. Dus, Seth, stel je vragen aan al die parijen. Ze zullen je dankbaar zijn. Ik niet.
Camper-T
Berichten: 1183
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Geen stemadvies, maar waar vind ik de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief?



Bericht door Camper-T »

Aangezien de NKC al druk is met lobbien richting de tweedekamer zal het onderwerp "Halftarief" echt wel onderstreept en duidelijk worden:

"De NKC gaat de komende maanden alles in het werk stellen om Haagse politici ervan te overtuigen dat camperaars bereid zijn een eerlijke bijdrage aan de schatkist te leveren, maar niks voelen voor deze maatregel. “Die lijkt alleen bedoeld om op korte termijn wat geld binnen te halen.”

Bron: https://www.nkc.nl/campernieuws/2023/se ... belasting/


ON TOPIC:
Waar zijn de partijprogramma's te vinden, of wanneer worden die inzichtelijk?
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Geen stemadvies, maar waar vind ik de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief?



Bericht door seth_space »

Naïef dus ..geen probleem trouwens.
En ja, de partijen weten al lang welke groepen ze zonder veel weerstand kunnen uitkleden.
Kijk naar de koppeling aow/minimum loon en hoe moeizaam dat traject verloopt. Of de rekenrente van de pensioenfondsen dievele haren achtereen niet indexeerden
Geen partij die daar echt werk van maakte.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Geen stemadvies, maar waar vind ik de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief?



Bericht door deusjevo »

Camper-T schreef:
do 05 okt 2023, 15:24

ON TOPIC:
Waar zijn de partijprogramma's te vinden, of wanneer worden die inzichtelijk?
Onderstaand kreeg ik te horen van de week toen ik vroeg of het geen onderwerp voor de Off Topic of Diversen hoek van het forum was.

Echter ik heb ook geen verwijzing voor je, kan zelf ook niets vinden verder maar moet er wel zijn dus ~~~> elders
Maar een stemadvies aangaande het kwarttarief kun je elders vinden.
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1046
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Geen stemadvies, maar waar vind ik de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief?



Bericht door amigob2 »

Als je je stem daar van af laat hangen,....
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80426
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Geen stemadvies, maar waar vind ik de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief?



Bericht door Dafluc »

Wat ik bedoelde met dat je een stemadvies elders kunt vinden is dit: er zullen vast sites en fora voldoende zijn waarop iedereen je laat weten waarom je waarop moet stemmen. Of vooral waarop niet. Ik denk niet dat er een partij is die nu al ergens zwart op wit heeft staan of hij wel of niet het kwarttarief gaat aanpakken. En zoals ik eerder schreef kan men dat vooraf wel zeggen en willen, maar moet dat in een nieuw te vormen coalitie nog maar overeind blijven. En ja, ook ik zou niet op een partij stemmen enkel om hun oordeel over het kwarttarief. Want (en dan zeg ik weer iets heel gevaarlijks) er zijn belangrijkere zaken in deze wereld. Dus (nog even voor de duidelijkheid) geen partij aanbevelen of afkraken, dat is de vraag niet. Gaat tot nu op één bericht na goed.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Geen stemadvies, maar waar vind ik de standpunten van de politieke partijen over het kwart tarief?



Bericht door PJD »

Dafluc, ben het helemaal met je eens, et zijn belangrijkere zaken dan het kwart tarief dat half tarief gaat worden.

Je zal enkel daar op blindstaren, stem je masaal op de partij die dat niet gaat doen en het kwarttarief behoud, gaan ze voor de inkomsten belasting verdubbelen, dom voorbeeld, maar dan nog.
Schiet je er aan het einde van de maand nog een paar honderd extra bij in als dat er door komt.
Plaats reactie