Chinese dieselkachel
Re: Chinese dieselkachel
Help
We hebben ons een sprinter 313 cdi aangeschaft met een ingebouwde “Chinese” verwarming.
Bij het opstarten van de verwarming geeft hij steeds error 01 aan terwijl in t display t accu teken knippert.
Wanneer ik de auto start doet ie t wel
Iemand n idee waar ik t zoeken moet? Ik heb m al s n uur op vol vermogen laten lopen, maar nog ontbrand hij niet.
Alvast bedankt
We hebben ons een sprinter 313 cdi aangeschaft met een ingebouwde “Chinese” verwarming.
Bij het opstarten van de verwarming geeft hij steeds error 01 aan terwijl in t display t accu teken knippert.
Wanneer ik de auto start doet ie t wel
Iemand n idee waar ik t zoeken moet? Ik heb m al s n uur op vol vermogen laten lopen, maar nog ontbrand hij niet.
Alvast bedankt
- DucatoDolf
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: Chinese dieselkachel
Dat lijkt er dan sterk op dat ie bij niet gestarte motor een te lage spanning heeft of te weinig stroom. Wat is de staat van de HH-accu? Is de kachel überhaubt aangesloten op de HH-accu? Check alle bedrading dan ook even. Heeft de kachel het ooit wel gedaan? Contact met de verkoper?
Dus de kachel werkt deels wel? Ontsteekt alleen niet? Wel bij draaiende motor?
Re: Chinese dieselkachel
Error 1 is inderdaad laag voltage.
Om te helpen hebben we wel meer info nodig. Het zou kunnen dat de huishoud accu slecht is (of leeg?).
Laadt je hh accu op als je rijdt? In dat geval krijgt je kachel dan de hogere spanning van je startaccu dynamo en start hij dus wel bij draaiende motor.
Om te helpen hebben we wel meer info nodig. Het zou kunnen dat de huishoud accu slecht is (of leeg?).
Laadt je hh accu op als je rijdt? In dat geval krijgt je kachel dan de hogere spanning van je startaccu dynamo en start hij dus wel bij draaiende motor.
Re: Chinese dieselkachel
Zo'n kachel gebruikt bij het opstarten veel stroom. Dus zorg voor dikke bedrading, vooral als ze wat langer zijn.
Re: Chinese dieselkachel
Wel met draaiende motor idd.DucatoDolf schreef: ↑do 07 apr 2022, 11:46Dat lijkt er dan sterk op dat ie bij niet gestarte motor een te lage spanning heeft of te weinig stroom. Wat is de staat van de HH-accu? Is de kachel überhaubt aangesloten op de HH-accu? Check alle bedrading dan ook even. Heeft de kachel het ooit wel gedaan? Contact met de verkoper?
Dus de kachel werkt deels wel? Ontsteekt alleen niet? Wel bij draaiende motor?
Re: Chinese dieselkachel
En wat zijn de antwoorden op de rest van de vragen? Of is het probleem al opgelost?
Re: Chinese dieselkachel
Ben n leek. Heb de camper pas anderhalve maand. Staan nu in Winterberg. Morgenochtend is t fris. Heb m net met draaiende motor proberen aan te krijgen. Echter zonder resultaat terwijl hij voordien wel aansloeg.
Zal bij terugkomst de HH accu eens laten nameten.
Dank voor jullie reacties
Zal bij terugkomst de HH accu eens laten nameten.
Dank voor jullie reacties
- marjasjaak
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
- Locatie: Kaag en Braassem
Re: Chinese dieselkachel
Een dieselkachel trekt bij opstarten zo´n 10 ampere.
Is je hh accu leeg (rond 12 volt bij loodaccu) dan geeft de kachel inderdaad laag voltage storing.
Wij hebben een Planar, die geeft in stand-by het voltage aan, misschien doet die Chinees dat ook.
Met draaiende motor zou je zo'n 14,4 volt moeten meten op de HH accu.
De kachel zou dan gewoon moeten starten.
Sjaak.
Is je hh accu leeg (rond 12 volt bij loodaccu) dan geeft de kachel inderdaad laag voltage storing.
Wij hebben een Planar, die geeft in stand-by het voltage aan, misschien doet die Chinees dat ook.
Met draaiende motor zou je zo'n 14,4 volt moeten meten op de HH accu.
De kachel zou dan gewoon moeten starten.
Sjaak.
Re: Chinese dieselkachel
De kachel zou dan gewoon moeten starten.
Als in dit geval de HH accu zoals jako aangeeft teveel defect/slecht is, dan gaat er veel vermogen van de dynamo verloren/weg.
Of er dan genoeg is voor de opstart dieselkachel, ik persoonlijk verwacht eerder van niet .
(en mochten de toegepaste kabels ook nog minimaal aan diameter zijn, dan zal het nog moeilijker gaan, nu de accu in deze staat is!)
Als in dit geval de HH accu zoals jako aangeeft teveel defect/slecht is, dan gaat er veel vermogen van de dynamo verloren/weg.
Of er dan genoeg is voor de opstart dieselkachel, ik persoonlijk verwacht eerder van niet .
(en mochten de toegepaste kabels ook nog minimaal aan diameter zijn, dan zal het nog moeilijker gaan, nu de accu in deze staat is!)
Laatst gewijzigd door NoStress op za 23 apr 2022, 21:36, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
- Locatie: 7383 Tormás Hongarije
Re: Chinese dieselkachel
Ik heb voor de dieselkachel een eigen accu geïnstalleerd. Nooit problemen met onvoldoende spanning. Deze accu wordt geladen door de dynamo, het 220 laadapparaat of de solar. Groet Eric
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
- Locatie: 7383 Tormás Hongarije
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 16:09
Re: Chinese dieselkachel
Wim was maar een jaartje actief hier op dit forum. En dat was dus al weer 3 jaar geleden. Hij had ook geen Ducato, maar een Renault Master.
En wat was het probleem met het antwoord op viewtopic.php?p=2215337#p2215337
En wat was het probleem met het antwoord op viewtopic.php?p=2215337#p2215337