Marco Polo schreef:Vorige week op de camping op de Peloponnesos kon een Duitser er niet helemaal om lachen geloof ik.
Stond tot aan zijn vooras weggezakt in de zanderige ondergrond.
Op een of andere manier paste de traktor er niet achter.
Toen maar over op het edele handwerk.
Een grote krik/dommekracht en oprijplaten.
Uurtje of wat zweten en ze waren weer los.
Zelf de wagen ook al eens uit het zand gelepeld zonder tractor of 4x4 in de buurt
(En ooit een zware heftruck)
Kijk tegenwoordig wel uit waar ik inrij
Gras en strand zijn leuk.
Steen en asfalt zijn beter
We blijven nu het liefst op asfalt/stenen en grit. En we hadden ook nog rijplaten erbij, maar te veel helling. De volgende neem ik de kinetisch touw (staat in krat thuis) mee. Al veel gebruikt met andere auto eruit te trekken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Camperic schreef:We stonden zo in oktober 2019. Er waren alleen onverharde plaatsen en bewust met aangedreven voorwielen dicht bij verharding neer gezet. Na een paar regenbuien kwamen we er zonder hulp toch niet meer weg. We waren ook niet de enige. Het loopt iets op naar de verharding en dat was al teveel om niet genoeg grip te hebben om er op te rijden.
IMG_7429.JPG
Hopelijk veel anderen ook en dan samen doen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Nee, de campingeigenaar heeft er ervaring mee (na jaren werden er op dat moment ook camperplaatsen aan de rand van de camper gemaakt) en met hulp van een een 4x4 kwamen we weg. Zelf heb ik het geprobeerd met kunststof rijplaten en twee helften van een rubber deurmat die ik voor dit soort situaties bij me heb, maar daar had ik in dit geval niets aan.
Mwah de heer vond prima dat ik zelf door de tuin te ploegen. Na drie uur wachten heeft hij geholpen. En vandaag weer en toen de klanten hebben me geholpen.
Hij wist dat zo’n grote camper er niet bij kan.
Maar waarom ga je daar dan weer staan? En was je misschien te zwaar?
Een paar jaar geleden bij een zelfbouwtreffen. Hele weekend regen. Op het grasveld ontstonden zelfs vijfers. Volgens mij was ik de enige die er op eigen kracht zonder hulpmiddelen weg kwam. Had toen pas nieuwe All season banden op de voorwielen. En dan heb ik ook nog eens de achteras ver naar achter staan zodat er meer druk op de aangedreven voorwielen staan en een laag gewicht.
Als ik af en toe de wat grotere campers zie met een lange achteroversteek met veel gewicht in de garage en achterop nog eens een fietsen rek, kan ik me voorstellen dat campingeigenaren campers alleen op verharde stukken toestaan.
Nee de eigenaar zei : helemaal bij het begin (50 meter) is er puin onder de gras. Das kan een camper staan zonder probleem.
Een na twee dagen weer blubber. Niet dus en ik ook foto’s van andere gezien.
Onze camper was te zwaar (3380 en iets) dus niet. Banden prima en sper. En helling en nat gras.
Onze garage alleen twee fietsen en twee stoelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
OK, je was op een "betere" plek gaan staan. En zo zwaar was de camper dus niet. Wat ik meestal doe om de ondergrond te testen is met je hakken in de grond stampen. Op een gegeven moment weet je dan wel of de ondergrond sterk genoeg is.
Een aantal jaren geleden op Lowlands, een wolkbreuk tijdens het sluitingsnummer. Alle auto's stonden op gras geparkeerd. De laatsten moest wel geduld hebben voordat deze met trekkers uit de bagger getrokken konden worden. Toch wel een slimme uitvinding zo'n trekker.
Zijn maar weinig voertuigen die het getrokken worden zeker als ze vast zitten prettig vinden. Er worden totaal andere krachten uit geoefend dan waar ze voor gebouwd zijn. Goed kijken naar het terrein waar je op rijdt vaak zie wel enige sporen van plekken waar andere in de blubber gespeeld hebben
AadenAnke schreef:Zijn maar weinig voertuigen die het getrokken worden zeker als ze vast zitten prettig vinden. Er worden totaal andere krachten uit geoefend dan waar ze voor gebouwd zijn. Goed kijken naar het terrein waar je op rijdt vaak zie wel enige sporen van plekken waar andere in de blubber gespeeld hebben
Gr Aad
We zaten niet vast, slippen en slippen.
Had ik de Blackstar’s erop hebben, maar de groot voor een camper. 35” …….
Greetz Hans ( aka Zwaailicht )
Herseninfarct, maar ik probeer te lezen en spreken
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Het kan op meerdere manieren fout gaan:
- Waar schiet het te trekken voertuig naar toe?
- Sta niet bij het touw/lint als deze breekt.
- Maak het lint vast op een stevige plek. https://www.dumpert.nl/item/7593743_dfff4c9e