Gisteren het dakraam en vandaag het zijraam geprobeerd te fiksen.
Dakraam is een Fiamma Crystal Turbo Vent geworden. Houten frame voor gelijmd, met last-minute ook nog maar ribbels voor het dak. Vierkant gat gezaagd, gelukkig op de juiste grote. En uit een 3mm acrylaat plaat 6 dubbele opvulstukjes gezaagd, om bovenop het dak de ribbels op te vullen (foto mist helaas).
Gaten voorgeboord voor de 20 (!) schroeven die er doorheen moeten en alles ge-hammerite. Dakluik rand gevuld met kit, houten frame ook een lijntje Polymax gegeven en de twee op elkaar gedrukt en vastgeschroeft. Zit echt als een huis mooi strak op elkaar!
En toen nog veel meer kit (Sika 710) op de opvulstukjes en over de schroeven heen.
Regen was al meteen daarna voorspeld, dus voor de nacht heb ik er een vuilniszak overheen getaped. Vandaag heeft de kit nog wat kunnen drogen en dan gaan we deze week zien of we het droog houden.
EDIT: Robert uit de toekomst hier, het luik is een half jaar gaan lekken! Zie
viewtopic.php?p=2419015#p2419015

- dakluik.jpg (84.38 KiB) 8545 keer bekeken
En het zijraam van binnen weer los geschroefd, terwijl we het raam zal op z'n plek hielden. Nog latjes van 7mm dik boven het bestaande gelijmde frame gezet en opnieuw vastgeschroefd. Zo hoefden we de kit niet opnieuw te doen. Nu wordt het raam duidelijk klem gezet over de wand en ik heb de schroeven zo strak aangezet als ik durfde. Van buiten zit het raam nu ook tegen het metaal aan.
Weer de emmer water test gedaan, en het bleef nog droog! Nu kijken of het ook goed gaat met de regen komende week.