Tomtom 3 verwijderd na resetten van IPAQ2210

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Carel Camperfreak
Berichten: 12802
Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
Locatie: ut noorden v/h land
Contacteer:

Tomtom 3 verwijderd na resetten van IPAQ2210



Bericht door Carel Camperfreak »

Ja hoor, camperaars dit overkomt mij weer tijdens de vacantie zit de software vast van de 2210, ik dus resetten dan gaat de 2210 naar de fabrieksinstellingen zonder tomtom dus het gevolg moeders zit weer met de kaart op schoot. :lol:
Is dit bovenstaande probleem met de 2210 normaal??? of heb ik iets fout gedaan bij installatie.
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
Hank-B



Bericht door Hank-B »

Helaas bij een Hard reset gaat alles terug naar fabrieks. Daarom als 2210 vastzit slechts eenmaal kort achterin prikken (Soft reset)
Hank
Ben van Ede
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:49
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Tomtom 3 verwijderd na resetten van IPAQ2210



Bericht door Ben van Ede »

josca & kids schreef:Ja hoor, camperaars dit overkomt mij weer tijdens de vacantie zit de software vast van de 2210, ik dus resetten dan gaat de 2210 naar de fabrieksinstellingen zonder tomtom dus het gevolg moeders zit weer met de kaart op schoot. :lol:
Is dit bovenstaande probleem met de 2210 normaal??? of heb ik iets fout gedaan bij installatie.
Nou ik denk dat er wat mis is gegaan, ik resset mijn 2210 regelmatig maar TomTom blijft er gewoon opstaan.Dus maar snel TT opnieuw op de 2210 zetten en daarna een resset geven en kijken of het er dan wel op blijf staan.
Suc6 Ben :wink:
__________________________
Onze camper is een Frankia Alkoof 600
Groetjes Ria en Ben PA1BU
Plannen doe je voor de toekomst.
Leven doe je nu.
Ben van Ede
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:49
Locatie: Ulft
Contacteer:



Bericht door Ben van Ede »

Hank-B schreef:Helaas bij een Hard reset gaat alles terug naar fabrieks. Daarom als 2210 vastzit slechts eenmaal kort achterin prikken (Soft reset)
Hank
Hoi Hank voor een harde resset moet je de 2 buitenste toetsen ingedruk houden en aan de achterkant met de pen in het gaatje drukken en ik mag toch hopen dat hij dat gedaan heeft want dan is hij alles kwijt en niet alleen TT.
groetjes Ben
__________________________
Onze camper is een Frankia Alkoof 600
Groetjes Ria en Ben PA1BU
Plannen doe je voor de toekomst.
Leven doe je nu.
Gebruikersavatar
Carel Camperfreak
Berichten: 12802
Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
Locatie: ut noorden v/h land
Contacteer:



Bericht door Carel Camperfreak »

Ik heb met de pen het gaatje achterin geduwd en vervolgens met de pen in de hoekjes gaan staan,de 2210 gaat naar de fabrieksinstellingen.
Dit is overgens niet de eerste keer dat mij dit overkomt,Wat doe ik fout
Hank-B bij soft reset moet je dan ook op de hoekjes van je scherm staan??
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
Ben van Ede
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:49
Locatie: Ulft
Contacteer:



Bericht door Ben van Ede »

josca & kids schreef:Ik heb met de pen het gaatje achterin geduwd en vervolgens met de pen in de hoekjes gaan staan,de 2210 gaat naar de fabrieksinstellingen.
Dit is overgens niet de eerste keer dat mij dit overkomt,Wat doe ik fout
Hank-B bij soft reset moet je dan ook op de hoekjes van je scherm staan??
Zoals Hank al geschreven heb,alleen kort de pen in de achterkant drukken. Hierna start de 2210 gewoon weer op.
Suc6 Ben
__________________________
Onze camper is een Frankia Alkoof 600
Groetjes Ria en Ben PA1BU
Plannen doe je voor de toekomst.
Leven doe je nu.
JT
Berichten: 398
Lid geworden op: za 18 dec 2004, 17:08
Locatie: Limburg
Contacteer:



Bericht door JT »

Tip van de week:
als je PDA goed geinstalleerd is maak dan een backup van de inhoud van je PDA naar je geheugenkaartje met het standaard programma'tje dat er hiervoor speciaal bij zit. Als er dan wat misgegaan is (harde reset, batterijen leeg, etc.) dan kun je de inhoud van je PDA gewoon weer uit de backup (evt. gedeeltelijk) teruglezen. En kun je na 5 minuten weer lekker door TomTommen :oops:
JT.
Jack Janssen.
Kijk voor onze reisverhalen en foto's op www.reizenmetflair.nl
ron5
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 07 nov 2003, 10:34
Locatie: vlaardingen



Bericht door ron5 »

mooie tip jack ga ik gelijk aan werken,ik moet overgens ook regelmatig soft reseten ,als ik contactsleutel omdraai en ik vergeet daarvoor mijn ipaq 2210 af te zetten staat ie 9 van de 10 keer vast,misschien heeft iemand hier ook nog een handige tip voor??
groet Ron
Hank-B



Bericht door Hank-B »

Jack je bent geweldig. Dat had ik nog niet gedaan. Doe ik nu dus gelijk
Bedankt :D :D :D :D :D :D
Hank
Gebruikersavatar
Carel Camperfreak
Berichten: 12802
Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
Locatie: ut noorden v/h land
Contacteer:



Bericht door Carel Camperfreak »

Jack goede tip weet je misschien hoeveel geheugen je hiervoor nodig hebt? misschien heb ik nog ruimte bij 1 van de geheugenkaartjes van de kaarten.
heb inmiddels weer tomtom erop staan en ga meteen jouw methode toepassen.
Jack kun je de tip nog even doorgeven waar dat programmatje te vinden is op de 2210 om de software op het geheugenkaartje te zetten???
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
Hank-B



Bericht door Hank-B »

ron5 schreef:mooie tip jack ga ik gelijk aan werken,ik moet overgens ook regelmatig soft reseten ,als ik contactsleutel omdraai en ik vergeet daarvoor mijn ipaq 2210 af te zetten staat ie 9 van de 10 keer vast,misschien heeft iemand hier ook nog een handige tip voor??
groet Ron
Ron het lijkt dat als je contact draait een glitch op je aansteker plug zet.
Misschien verstandig om een plug op je HH akku te zetten en daar je PDA inplug. Ook wilt het nog wel eens helpen om een condensator over de aansteker plug te zetten. Maar hoe groot die moet zijn kan ik je niet vertellen. Misschien is er een elektronicus op het forum met een tip.
Hank
JT
Berichten: 398
Lid geworden op: za 18 dec 2004, 17:08
Locatie: Limburg
Contacteer:



Bericht door JT »

JT schreef:Tip van de week:
als je PDA goed geinstalleerd is maak dan een backup van de inhoud van je PDA naar je geheugenkaartje met het standaard programma'tje dat er hiervoor speciaal bij zit. Als er dan wat misgegaan is (harde reset, batterijen leeg, etc.) dan kun je de inhoud van je PDA gewoon weer uit de backup (evt. gedeeltelijk) teruglezen. En kun je na 5 minuten weer lekker door TomTommen :oops:
JT.
Ik heb zelf een IPAQ 1940. Het backup-programma'tje is te vinden onder Start/Programma's. Voor de IPAQ heet het [IPAQ Backup], voor andere merken zeer waarschijnlijk anders :wink: maar iets soortgelijks moeten ze zeker hebben. Op mijn PDA maakt de standaard backup een bestand van zo'n 18 MB, maar dat is natuurlijk afhankelijk van wat er allemaal op geinstalleerd is. Zet je er trouwens in de toekomst iets nieuws bij, of update je een programma (bijv. TT3) dan natuurlijk opnieuw de backup draaien!
Indien je te weinig plek over hebt op je geheugenkaartje kun je er m.i. beter 1 TT-land vanaf halen dan nalaten om een backup te maken. Of natuurlijk een groter kaartje kopen: voor 80 euro heb je tegenwoordig al een 1 Gb kaartje !
JT.
Jack Janssen.
Kijk voor onze reisverhalen en foto's op www.reizenmetflair.nl
Gebruikersavatar
Hymercamp
Berichten: 2477
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:00
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Heb ik ook gehad



Bericht door Hymercamp »

ron5 schreef:mooie tip jack ga ik gelijk aan werken,ik moet overgens ook regelmatig soft reseten ,als ik contactsleutel omdraai en ik vergeet daarvoor mijn ipaq 2210 af te zetten staat ie 9 van de 10 keer vast,misschien heeft iemand hier ook nog een handige tip voor??
groet Ron
Beste Ron,

Dat hed ik ook. Ik heb daarna een harde reset gedaan en alles opnieuw geïnstalleerd, toen was het probleem over.

Groetjes, Willem
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

Hoi allemaal het is mij nu al twee maal overkomen dat alles vastliep,door het maken van een backup op mijn sd kaartje ben ik steeds weer gered na een restor ,het enige wat ik mis is het icoon op de desktop maar dat geeft verder geen problemen.verder ben ik er redelijk tevreden over,hoewel Tom af en toe de weg kwijt is bv bij Millau zag hij de nieuwe brug niet,soms ook nieuwe rotondes worden niet aan gegeven maar dan rij ik gewoon rechtdoor en komt alles weer goed.
Plaats reactie