Huawei router: hoe instellen?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Dorsthorst
Contacteer:

Huawei router: hoe instellen?

Bericht door Dorsthorst »

Hallo,
Ik heb een Huawei B818-263 in de camper
Zolang ik in Nederland ben doet hij het, als ik bijvoorbeeld in Portugal ben krijg ik de melding: geen internet verbinding.
Ik heb er een KPN kaartje in zitten. Onbeperkt internet, zou toch goed moeten zijn? Iemand zei dat je de software van de Huawei anders
moet instellen.??
Waar zit de fout? Wie kan mij helpen?
Groetjes, Louis
TestCase

Re: Huawei router

Bericht door TestCase »

Je moet wel roaming aanzetten en staat de APN goed?
viewtopic.php?t=8480194

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Dorsthorst
Contacteer:

Hoi allemaal,
ik heb vergeten te melden dat ik een 120% digibeet ben.
Dus als er iets aan instellingen moet veranderen:

Welk toestel, de telefoon? of de wifi kast moet ik iets aan wijzigen?

Graag dan even stap voor stap uitleggen. Anders wordt het niks :bang:

De routerlamp brand rood geen signaal staat er in de telefoon.
veetee
Contacteer:

Bericht door veetee »

Je moet het simkaartje eerst even uit de router halen in in je telefoon plaatsen. Dan kijk je bij instellingen daar of roaming aan staat, en of je de juiste apn gegevens hebt. Anders aanpassen, de juiste gegevens vind je op kpn website. Daarna het simkaartje uit je telefoon verwijderen en weer in de router doen.
Met vriendelijke campergroet,
Vincent

Pössl Roadcamp R 540 | Aanpassingen & Upgrades topic | Free Wielie Blog
Jacadv

Bericht door Jacadv »

Eigenlijk zou je moeten inloggen op de B818, maar dat is voor een digibeet ietwat lastig.
Waarschijnlijk staat de APN niet op KPN, maar dat weet je pas als je ingelogd bent.

Hopelijk werkt het door de simcard in de telefoon te stoppen, maar dat heb ik nou nooit gedaan.
PJD

Bericht door PJD »

Voor het kaartje in de telefoon is alleen om de pincode uit te zetten, dus dat is het probleem niet.

Om in te loggen in de router, de Huawei dus zal je moeten verbinden met de wifi van de Huawei dan in de browser http://192.168.8.1 invoeren en dan krijg je de landingspagina, onder op de router staat een wachtwoord en die moet je dan invullen als je verder wil.

Belangrijkste is dus de APN, die luid van KPN "internet" ,

Dat vind je onder " "instellingen" en dan "Inbellen" en dan in het drop down menu profielbeheer, daarin aangekomen staat geheel onderaan de APN, daar moet dus "internet" staan.

Onder instellingen --> verbindingen staat ook het kopje Mobiele verbinding, hier even kijken of roaming aanstaat.
Niet vergeten als je wat veranderd het knopje pas toe aan te klikken, anders onthoud die de instellingen niet.

Als dat allemaal goed staat even herstarten en zou het moeten werken.
Atoz
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Huawei router: hoe instellen?

Bericht door Atoz »

Is er niemand in de buurt die begrijpt wat we jou hier schrijven?
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63 - op 21/9/24 => 294.975km
HH 650 Wp 400Ah LiFePO4 EPEVER 6415AN/60A - CAR 80 Wp EPEVER 1210AN
Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 60Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S geplaatst op 22/4/22 bij 284.000Km - 65Psi
Dorsthorst
Contacteer:

Ik ga het eerst zelf proberen en als het niet lukt dan ga ik iemand vragen, met deze handleiding moet het lukken
Bedankt allemaal :wave:
pwhooftman

Bericht door pwhooftman »

Ik ben in september nog door NL, BE, LuX, FR, PT en SP gereden met de APN instellingen in de B818 op 'automatisch' , de B818 pakt de APN instellingen zelf van het sim kaartje, zo is mijn ervaring.
PE1OPQ Theo

Bericht door PE1OPQ Theo »

Ik heb niets aan de instellingen gedaan bij de huwi, en deze werkt ook in het buitenland gewoon.
Sim is van Vodafoon

Theo
GreDon

Bericht door GreDon »

Ik moet ook steeds de APN aanpassen indien ik de Nederlandse grens oversteek. Ik doe dat met de HUAWAYHilink app op de telefoon. Moet je wel met die telefoon op het Wifi-netwerk van de Mifi ingelogd zijn. Dan vind je onder instellingen -> netwerk de APN. Je maakt dan een nieuwe APN aan voor het buitenland.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4000 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC40 T5 PHEV Inscription 2-2022
Afbeelding
Beide ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl
PJD

Bericht door PJD »

Ik kreeg op automatisch de verkeerde APN voor vodafone, APN handmatig veranderd en ik kan heel Europa door zowel het Abbonement en de prepaid, prepaid van Vodafone heeft als voordeel als je een weekbundel onbeperkte data neemt dit ook echt onbeperkt is, zowel in NL als de EU landen..
TestCase

Bericht door TestCase »

GreDon schreef:Ik moet ook steeds de APN aanpassen indien ik de Nederlandse grens oversteek. Ik doe dat met de HUAWAYHilink app op de telefoon. Moet je wel met die telefoon op het Wifi-netwerk van de Mifi ingelogd zijn. Dan vind je onder instellingen -> netwerk de APN. Je maakt dan een nieuwe APN aan voor het buitenland.
Dan staat of doe je iets verkeerd. Je hoeft toch ook niet steeds op je telefoon de APN aan te passen?
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
GreDon

Bericht door GreDon »

Helaas bij Huawei icm Vodafone/Hollandsnieuwe is hieraan niets te doen in mijn geval.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4000 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC40 T5 PHEV Inscription 2-2022
Afbeelding
Beide ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl
Plaats reactie