Reservesleutels: thuis of mee?
Re: Reservesleutels: thuis of mee?
Dan moet ik er 4 bij laten maken: contactslot met transponder, deurslot, Heosafe en Construct versnellingsbakslot
Elk voordeel (beveiliging) heb zun nadeel
Elk voordeel (beveiliging) heb zun nadeel
Eric
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
- Marco Polo
- Aloys
- Site Admin
- Contacteer:
Uitgaande van het principe dat beide auto's van ons samen zijn, hebben we elk een eigen sleutelset. Ik in mijn rechterbroekzak, zij in haar handtas of rugzakje. In de bijna 50 jaar samen zijn we nog nooit autosleutels kwijtgeraakt...
Dat geef ik volgens mij aan
Om ergens bij de camper te verstoppen, anders kan ik geen 2 sets sleutels aan de verzekering overleggen bij diefstal.
Eric
Volgens mij is dat niet relevant
Twee sleutelsets meenemen is niet altijd handig, bijvoorbeeld op lange wandelingen
Eric
Wat wegen die sleutels nou en je hebt toch maar 1 voertuig meegenomen dus 1 set sleutels in je broekzak?
Ik laat ze pas bijmaken wanneer ik een sleutel kwijt ben. Trouwens, die Construct sleutel is die wel bij te maken? Is nogal een aparte sleutel.
Ik laat ze pas bijmaken wanneer ik een sleutel kwijt ben. Trouwens, die Construct sleutel is die wel bij te maken? Is nogal een aparte sleutel.
Laatst gewijzigd door TestCase op do 31 okt 2024, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Ik denk dat dit hoofdzakelijk speelt, indien je alleen reist, zoals ik...
- Aloys
- Site Admin
- Contacteer:
Tjee, nu blijken mijn principes na meer dan 50 jaar opeens niet relevant meer te zijn...
-
En als ik aan de verzekering meld dat ik een set verloren heb wat dan?
- Marco Polo
Ik dacht ook dat een extra Bearlock sleutel wel handig was.
Probeer die maar eens na te laten maken, dan beland je zo ongeveer in het criminele circuit.
Probeer die maar eens na te laten maken, dan beland je zo ongeveer in het criminele circuit.
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Die kunnen afhankelijk van de activiteit behoorlijk in de weg zitten en bij 2 sets bij allebei dus.
Bij een stadje bezoeken zal het niet zo erg zijn, maar dat doen we zelden.
Dus jouw vrouw mag alleen de sleutels bij zich hebben als de auto (ook) van haar is
Marco Polo schreef: ↑do 31 okt 2024, 9:59Dus als je sleutels in het geheime verstopplekje - niet zijnde een kluis - binnen of buiten de camper worden gevonden heb je pech.
Bearlock of Construct sleutel bij laten maken is inderdaad vrijwel onmogelijk.
Eric
- Aloys
- Site Admin
- Contacteer:
Ah, ik begin het te begrijpen, jij draait het om!
In het verleden was de auto meestal iets van "de man". Hij reed, hij had de sleutels. Mijn principe in deze was als volgt: die auto is van ons beiden, die is net zo goed van haar, dus hebben we ook elk een setje sleutels. Net als van de voordeur van ons huis.
Zij wil liever niet rijden in de camper, ik rijd graag, maar zij heeft wel haar sleutels. Wanneer ik nog in een winkel ben en zij wil terug naar de camper, dan hoef ik haar dus niet "mijn sleutels" te geven: zij heeft altijd haar eigen sleutel.
Ik ben een beetje principieel in die dingen: toen we beiden een studiebeurs hadden stonden er op de enveloppen voor haar: "Kuiper ev de Vries". Dat betekent Kuiper, echtgenote van de Vries. Ik vond dat achterlijk en heb toen gebeld met die studiefinanciering om MIJN adressering aan te laten passen: ik wilde "De Vries, ev Kuiper" op de enveloppe. Grote verwarring, ze snapten er niets van in Groningen!
Gelijkwaardigheid, daar gaat het mij om.
In het verleden was de auto meestal iets van "de man". Hij reed, hij had de sleutels. Mijn principe in deze was als volgt: die auto is van ons beiden, die is net zo goed van haar, dus hebben we ook elk een setje sleutels. Net als van de voordeur van ons huis.
Zij wil liever niet rijden in de camper, ik rijd graag, maar zij heeft wel haar sleutels. Wanneer ik nog in een winkel ben en zij wil terug naar de camper, dan hoef ik haar dus niet "mijn sleutels" te geven: zij heeft altijd haar eigen sleutel.
Ik ben een beetje principieel in die dingen: toen we beiden een studiebeurs hadden stonden er op de enveloppen voor haar: "Kuiper ev de Vries". Dat betekent Kuiper, echtgenote van de Vries. Ik vond dat achterlijk en heb toen gebeld met die studiefinanciering om MIJN adressering aan te laten passen: ik wilde "De Vries, ev Kuiper" op de enveloppe. Grote verwarring, ze snapten er niets van in Groningen!
Gelijkwaardigheid, daar gaat het mij om.
Ja, snap ik, jij kan ook geen ev zijn.
Ev is echtgenote.
Ev is echtgenote.
Groet, Ron Greven