Ik begreep dat de M+S band met de berg en sneeuwvlok erin, wel mocht in Duitsland
Klopt Arie, maar tot nu mocht het ook nog, onder voorwaarden, zonder berg/sneeuwvlok. Straks dus altijd, tijdens winterse omstandigheden, verplicht.
Het was nog een overgangsperiode voor wie nog "mooie bandjes" had.
Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B)
M&S betekent meer en samen "mopperen"
M&S "mopperen" dus.
Voor de sneeuwvlok heb ik een smeltstempel gekocht.
Dan kan ik in iedere band het sneeuwvlok symbool smelten.
Maar het hebben van goede All Seasonbanden mét sneeuwvlokje zou mij wel 2 x wielen wisselen per jaar schelen, plus de opslag van de tweede set wielen. Samen € 90/jaar. Ik zou de set met de beste banden in de verkoop kunnen doen en op de andere set die All Seasonbanden laten zetten, dan ben ik van het wisselen verlost. Goed idee?
Wij hebben de Michelin Agilis M+S camper banden net laten vervangen door 4 seizoenen banden met sneeuwvlok.
Voornaamste reden voor ons: we maken graag een winterreis naar Zuidoost Spanje. We komen dan per definitie 4 seizoenen in 1 reis tegen, compleet met winterse omstandigheden; hetzij in midden Frankrijk, hetzij in de Pyreneeën, hetzij in het Spaanse binnenland (of alledrie). Aan de Spaanse kust rond Alicante is het vervolgens weer zomer met 20+ graden...
Als je in jouw geval, ook naar de wintersport, kettingen meeneemt en ook weet te gebruiken scheelt het inderdaad een set banden.
Ik rij al ruim 20 jaar op M&S banden zonder sneeuwvlok symbool, ook in winterse omstandigheden, sneeuw geen probleem, ijzel rij ik niet op.
Twee weken geleden voor het eerst banden laten monteren met sneeuwvloksymbool vanwege de eisen in Duitsland en Frankrijk.
Ik moet zeggen dat deze laatste banden een stuk stiller en minder spoor gevoelig zijn.
Maar ik rij met achterwielaandrijving, dat is toch iets anders als voorwielaandrijving.
Als geen ander heb je door de jaren heen de argumenten wel voorbij zien komen.
Voor ons persoonlijk zijn het al jaren de 4 seizoenen die overal onder gaan.
Echte wintersport doen wij niet en wat er later komt zien we wel. (Met een rollator naar de sneeuw is namelijk ook niks )
Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B)
Voorlopig staat m'n kampeerbussie nog jaarrond op winterbanden, eerst die maar eens verslijten en daarna kijk ik wel wat de spelregeltjes dan weer zijn... zal dan in ieder geval een 4-seizoenenband worden met een wat grover profiel wat ook een nat grasmatje aan kan.
Afgelopen december kon ik in Willingen trouwens nog gewoon op alle soorten banden rijden wegens gebrek aan winterse omstandigheden.
of het een goed idee is Aloys, hangt af of je echt in de hoge besneeuwde bergen opzoekt. Echte sneeuw of zomer banden zijn altijd beter (zegt men) dan die alle seizoenen dingen. Maar ja, in Frankrijk bijv. wordt er ook van je verlangt dat er sneeuwkettingen aan boord hebt. Zover ik het dan begrijp, is banden met de juiste indicatoren en sneeuwkettingen, toch voldoende zou zijn. Of vergis ik me daarin voor Duitsland en/of ander landen?
Arie
iets wat ik niet heb, is haast
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis