M&S "winterbanden"
M&S "winterbanden"
Nu het nog 30° gaat worden, nog even een herinnering;
De overgangsperiode, in Duitsland, voor M&S banden zonder het sneeuwvlok symbool loopt af.
https://www.mdr.de/ratgeber/neu-ab/wint ... #webview=1
Peter
De overgangsperiode, in Duitsland, voor M&S banden zonder het sneeuwvlok symbool loopt af.
https://www.mdr.de/ratgeber/neu-ab/wint ... #webview=1
Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B)
- pepon
- Contacteer:
Re: M&S "winterbanden"
Geldt ook voor All season-banden natuurlijk.
Groet, Ron.
Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
M&S kan zelfs op zomerbanden staan.
Maar die pret is nu, onder winterse omstandigheden, definitief voorbij.
Maar die pret is nu, onder winterse omstandigheden, definitief voorbij.
PeterM+ S logo
Het M+S logo zegt niets over de winterse eigenschappen van een moderne band. De betekenis van M+S, modder + sneeuw, stamt nog uit de tijd van de grote blokkenprofielen en was een aanduiding voor terreineigenschappen van een band. Het M+S logo vindt men tegenwoordig op alle winterbanden, op alle all season banden en soms ook op zomerbanden. Het logo mag naar eigen inzicht van de fabrikant op de band geplaatst worden.
Sneeuwvlok symbol
Het sneeuwvlok symbool (3PMS) is een indicatie voor winterse eigenschappen van een band. Om het symbool te mogen gebruiken moet er een remtest zijn gedaan op sneeuw. Het symbool zelf geeft slechts minimale eisen op sneeuw weer.
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6
In NL kan je er nog pret mee hebben, leve 1 europa met allemaal eigen regels.
- Aloys
- Site Admin
- Contacteer:
Ah, het is weer tijd voor Europa-bashen
Ik wil de maximumsnelheid op snelwegen in heel Europa naar 80 of 90km/uur, zoals ook in grote delen van Scandinavië. Zouden ze dat kunnen regelen in Brussel, we zijn toch één Europa?
Overigens, onze AOW kan ook wel wat naar beneden, vergelijk ons eens met de Grieken, 2022. Waarom niet allemaal evenveel AOW in Europa?
Gewoon al het Europese AOW-geld in één pot, en dan delen door het aantal gepensioneerde inwoners...
Gelukkig zijn er nog heel veel zaken die EU-landen zelf mogen regelen. Moeten we alleen niet steeds roepen "we zijn toch één Europa?"
Ik wil de maximumsnelheid op snelwegen in heel Europa naar 80 of 90km/uur, zoals ook in grote delen van Scandinavië. Zouden ze dat kunnen regelen in Brussel, we zijn toch één Europa?
Overigens, onze AOW kan ook wel wat naar beneden, vergelijk ons eens met de Grieken, 2022. Waarom niet allemaal evenveel AOW in Europa?
[Bron]Een vetpot is die voorziening niet: 384 euro per maand. Een flink contrast met onze AOW, die 1.244 euro bedraagt voor alleenwonenden en 838 euro voor mensen die samenwonen of getrouwd zijn.
Gewoon al het Europese AOW-geld in één pot, en dan delen door het aantal gepensioneerde inwoners...
Gelukkig zijn er nog heel veel zaken die EU-landen zelf mogen regelen. Moeten we alleen niet steeds roepen "we zijn toch één Europa?"
- Sandor Gora
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Bepaalde zaken roepen we we moeten overal hetzelfde, op milieu gebied enz, en op simpele zaken van veiligheid op voertuigen die heel europa door mogen zijn er overal verschillende eisen, en de mensen moeten dat allemaal maar weten dat in Duitsland iets verplicht is als de omstandigheden het eisen, in Oostenrijk het in een bepaald tijdbestek moet in NL, klooi maar aan, gaat hier ook om mijn veiligheid.
Maar op veel.zaken willen we 1 zijn maar op andere zaken mag het weer niet, ik ben voor 1 hoofdlijn, en bepaalde dingen kunnen regionaal, een soort NL die de hoofdlijnen uitzet, peovincies die het reginaal doen en de gemeentes op klein nivo.
Maar op veel.zaken willen we 1 zijn maar op andere zaken mag het weer niet, ik ben voor 1 hoofdlijn, en bepaalde dingen kunnen regionaal, een soort NL die de hoofdlijnen uitzet, peovincies die het reginaal doen en de gemeentes op klein nivo.
- Aloys
- Site Admin
- Contacteer:
Sommige dingen gaan echt wel centraal geregeld worden, maar dat kost tijd. Studie, overleg en dan een voorstel waar iedereen zijn handtekening onder zet. Bijv. tolsystemen in Europa, dat regel je niet zomaar even.
Sommige onderwerpen zijn zó belangrijk, die moeten gewoon eerst geregeld worden. En die banden, tja, moeten we dat centraal regelen voor heel Europa? Iedereen in Nederland vóór november verplicht de winterbanden eronder? Het gaat hier waarschijnlijk helemaal niet meer sneeuwen...
Sommige onderwerpen zijn zó belangrijk, die moeten gewoon eerst geregeld worden. En die banden, tja, moeten we dat centraal regelen voor heel Europa? Iedereen in Nederland vóór november verplicht de winterbanden eronder? Het gaat hier waarschijnlijk helemaal niet meer sneeuwen...
Het is nog al een verschil of je met 2 cm sneeuw op het wegdek een steile bergweg afdaalt of over een Nederlandse polderweg rijdt beide glad maar wel een verschil tussen dag en nacht zelfs hele delen van Frankrijk hoef je geen winterbanden te hebben en in sommige delen wel! Waarom alles generaliseren Europa regelt het raamwerk van regelgeving en de landen vullen het zelf wel in.
Gr Aad
Gr Aad
En dus gewoon het hele jaar rijden met een sneeuwvlokje op mijn banden. Altijd goed (en dus ook altijd niet goed.....zeggen ze dan)
Ik maak me in het verkeer niet zo'n zorgen om wie welke banden er onder heeft. Wel om de imbecielen die er op fatbikes en in gepimpte auto's mee rijden.
En over AOW en ABP gaan we het maar niet hebben hè......
Peter
Ik maak me in het verkeer niet zo'n zorgen om wie welke banden er onder heeft. Wel om de imbecielen die er op fatbikes en in gepimpte auto's mee rijden.
En over AOW en ABP gaan we het maar niet hebben hè......
Peter
Wel is die aow en pensioen te laag dan ik wil best laten weten dat het voor ons meer als voldoende is en het erg schandelijk vindt dat een systeem dat tot de beste 3 van wereld behoorde word/is afgebroken tot een gokspel wat tot grote armoede kan lijden juist omdat men jaloers kijkt naar die vermogens
Gr Aad
Gr Aad
Ik betaal zowel in NL als in Frankrijk reinigingsrecht, terwijl ik of in NL of in Frankrijk mijn troep weggooi. Nooit in beide landen tegelijk.
1 europa is inderdaad ver weg.
1 europa is inderdaad ver weg.
Ik begreep dat de M+S band met de berg en sneeuwvlok erin, wel mocht in Duitsland. Rij het hele jaar met deze band. Wetende dat de band in de zomer sneller slijt. Op zich geen probleem, dan worden de banden sneller vervangen door verse exemplaren. Heb ik ook geen last of kans dat ze verouderen
@beatrix18t
mee eens over het niet hebben over aow en pensioenen te hebben. Er zijn zat mopper onderwerpen, bv milieu zones, parkeertijden in NL, laat staan in het buitenland. Zullen het vast goed doen met hun eigen 'draadje'
Arie
@beatrix18t
mee eens over het niet hebben over aow en pensioenen te hebben. Er zijn zat mopper onderwerpen, bv milieu zones, parkeertijden in NL, laat staan in het buitenland. Zullen het vast goed doen met hun eigen 'draadje'
Arie
iets wat ik niet heb, is haast
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis