Hoi allemaal!
Ik heb een paar maanden geleden de naden op het dak van onze camper afgeplakt met aquaplan band (zilver). De kitnaden werden uit, uitgedroogt en hadden hier en daar scheurtjes. Hier en daar was er ook een lekje in het dak.
Ik heb eerst het hele dak gewassen en vetvrij gemaakt. Daarna de tape geplakt, heel goed aangeduwt en een aantal dagen laten drogen.
Ik had gehoopt dat ik nu voor een aantal jaar klaar zou zijn, maar helaas.
Toen ik vandaag op het dak kwam drukte ik op de tape en er kwamen water belletjes onderuit... ik heb geen idee hoe dit kan gebeuren. Ik heb de tape nagelopen en alles lijkt gewoon goed te zitten.
Het is mijn eerste camper en heb daarom nog niet zoveel ervaring met de verschillende opties om kitnaden te herstellen. Ik dacht met de band een redelijk eenvoudige, duurzame oplossing te hebben.
Alle kit verwijderen en opnieuw aanbrengen zou ik liever niet doen. Zijn er goede alternatieven die lang mee gaan? Of kan ik toch beter doorbijten en de kit vernieuwen?
Alvast bedankt!
Aquaplan band op dak lekt: alternatief?
Re: Aqua plan band dak lekt, alternatief?
Ik ben geen fan van dat soort plakspul.
Het opnieuw kitten met een professionele kit zou je uit de zorgen moeten halen. Ik zou een profi kitter zien te vinden die ook het voorwerk (schoonmaken etc.) doet, met een factuur komt en je schriftelijk garantie geeft.
Het opnieuw kitten met een professionele kit zou je uit de zorgen moeten halen. Ik zou een profi kitter zien te vinden die ook het voorwerk (schoonmaken etc.) doet, met een factuur komt en je schriftelijk garantie geeft.
'Life doesn’t come from a store. It starts in nature'
Re: Aqua plan band dak lekt, alternatief?
Zelf denk ik dat, hoewel je alles vetvrij en droog gemaakt had, er nog vocht onder de oude kit heeft gezeten.
Indien dat het geval is blijft je plakband niet altijd goed zitten, vooral niet als de zon op het dak staat.
Dus als je het goedkoop wil, op een droge en zonnige dag het losse spul verwijderen en tegen het eind van de dag opnieuw tape plakken.
Het blijft een noodoplossing natuurlijk!
Indien dat het geval is blijft je plakband niet altijd goed zitten, vooral niet als de zon op het dak staat.
Dus als je het goedkoop wil, op een droge en zonnige dag het losse spul verwijderen en tegen het eind van de dag opnieuw tape plakken.
Het blijft een noodoplossing natuurlijk!
- pepon
- Contacteer:
Re: Aquaplan band op dak lekt: alternatief?
Ik heb Bison rubberseal met de reparatie band gebruikt voor een gescheurde regengoot op het huis.
Werkt prima, mocht ik ooit lekkage hebben op het camper dak, ga ik dit gebruiken.
Groet, Ron.
Werkt prima, mocht ik ooit lekkage hebben op het camper dak, ga ik dit gebruiken.
Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
-
Ook ik heb geen goede ervaringen met teerband, en 3M extreme sealing tape. In eerste instantie lijkt het te plakken als een gek, mar op een of andere manier komt er met name in hoekjes altijd toch weer water onder, en dan gaat het water in de naad zuigen door de capillaire werking. Het is niet mooi, maar de Amerikanen baggeren vanaf nieuw de naden op hun RV's van de buitenkant dicht door er hele plakkaten overheen te leggen, zie de foto hieronder. Mijn ervaring is dat dat met Polymax een aantal jaar houdt, en dan begint de kit te verkrijten. Ik heb ook wel eens een plastic goot van een kabelgoot (ca 5 cm breed) over de bestaande dwarse strip waar de alkoof aansluit heen geplakt met Polymax. Effectief, maar ook lelijk als je je daar iets van aantrekt.
Ik heb al jaren Bison Rubber Seal op het dak en is het mooi nee en is het effectief ja in combinatie met het band.
Het betreft de overgang van dak en alkoof (cabine) geen lekkage te bespeuren.
Mvrgr.Wil
Het betreft de overgang van dak en alkoof (cabine) geen lekkage te bespeuren.
Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.