Paspoorten afgeven Italië

Derzwede
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 14:08

Paspoorten afgeven Italië



Bericht door Derzwede »

Hoe gaan jullie om met paspoorten afgeven bij de camping, we hebben regelmatig dat we de paspoorten moeten afgeven op de camping ondanks dat we een copie bij ons hebben zonder bsn nummer en foto. Maar dat accepteren ze niet. Vaak liggen de paspoorten van de gasten in een lade in een klein houten huisje die s'nachts niet bemand is.
Wij gaan meestal dan verder maar soms is het zo laat of mooi daar dat je maar toegeeft. Maar het geeft ons een onbehaaglijk gevoel.
Zijn daar meer mensen die dat doen of hebben jullie een oplossing die wel werkt.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80490
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Paspoorten afgeven Italië



Bericht door Dafluc »

Vaker afgegeven, nooit een vervelend gevoel bij gehad.
Afbeelding
roma
Berichten: 4603
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Paspoorten afgeven Italië



Bericht door roma »

Ik geef een kopie. Mijn pas is geen kampkaart. Een beetje crimineel kan zo in 1 keer ontelbare paspoorten stelen. En dan heb jij het gezeik, het oponthoud, de onkosten, het gedoe bij politie, consulaat, etc.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4618
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Paspoorten afgeven Italië



Bericht door PE1OPQ Theo »

In welk land dan ook, helaas pindakaas maar mijn paspoort of ID krijg je niet als onderpand dat ik wel betalen zal.
Wil je deze toch om wat voor reden hebben? Dan ben ik je gast niet.

Theo
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6162
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Paspoorten afgeven Italië



Bericht door TestCase »

Ik geef geen paspoort af. Wel kopie zonder BSN. Vooruit betalen en het is meestal opgelost.
Niet acceptabel dan aju paraplu.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2352
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Paspoorten afgeven Italië



Bericht door rbisdom »

Voor nederlanders is het bij wet verboden het paspoort of id kaart af te geven. Zal ik dus ook nooit doen. Dan maar doorrijden
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19230
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Paspoorten afgeven Italië



Bericht door Aloys »

Ik geef ze mijn ANWB Camping Key Europe, daar staan ook mijn NAW-gegevens op.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1109
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Paspoorten afgeven Italië



Bericht door Don Esteban »

Op campings waar we nog niet in de computer staan, verlangt men een kopie van paspoort of id bewijs. Soms accepteert men de ACSI clubcard maar niet zelden dat naar minimaal één paspoort wordt gevraagd. Vaak zit er jongelui achter de balie die je alleen toegang durven te geven als ze handelen conform de opdracht van de baas. Ik ga daar niet moeilijk over doen. Ik heb soms een lange trip achter de rug, ben blij dat de camping nog net niet 'complet' is en ik verlang naar een Leffe blond :D :cheers: Paspoort achterhouden was vroeger veel vaker op een camping maar dat maak ik momenteel nergens meer mee. Wel wordt er een kopie gemaakt in mijn bijzijn en ik krijg hem direct terug. Zoals Dafluc ook al schrijft: nooit een verkeerd gevoel bij gehad.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Paspoorten afgeven Italië



Bericht door EasyBee »

ACSI clubcard of ACSI CC card of ANWB Camping Key Europe kunnen ze krijgen, een door mij gemaakte copy zonder BSN, maar mijn paspoort echt niet.
Dan rijden we wel door.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8292
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Paspoorten afgeven Italië



Bericht door hurktoilet »

Van de zomer nog in de Dolomieten geweest, niet meegemaakt dat er naar gevraagd werd. In mijn favoriete Frankrijk ook eigenlijk nooit meer trouwens. Had vroeger nog wel internationaal camping carnet, maar sinds de ANWB dat vervangen heeft door iets vaags uit Scandinavië dat in ieder geval destijds in Frankrijk volslagen onbekend was, heb ik op dat vlak niets meer. Nooit gemist.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
ribsters
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 16:03
Locatie: nabij Breda

Re: Paspoorten afgeven Italië



Bericht door ribsters »

Wij staan meestal vrij. Soms op een camping maar dan zeggen we dat we twee dagen blijven en betalen dan vooruit. Bevalt het en willen we langer blijven, betalen we voor nog een paar dagen.
Paspoort of kopie krijgen ze niet.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8292
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Paspoorten afgeven Italië



Bericht door hurktoilet »

Wat voor ons vermoedelijk wel scheelt dat wij altijd kiezen voor (zeer) kleine campings. Hebben nooit te maken met onderbetaalde tieners aan de receptie, die bang zijn voor de reactie van hun chef, die weer bang is voor kritiek van de bedrijfsleider, die weer... Ik weet het, ik chargeer. :bow:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Peter+Annie
Berichten: 1381
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Paspoorten afgeven Italië



Bericht door Peter+Annie »

In mijn tijd dat ik nog beroepsmatig naar Italië reedt kwam dat regelmatig voor dat ik mijn paspoort af moet geven.
IK had daarvoor een kopie van het stamblad van mijn paspoort gemaakt, dus van het eerste blad dat wat dikker is als de andere bladen.
En had deze afgedrukt op fotopapier, dat van zichzelf al wat dikker is.
Deze hele handel geplastificeerd zodat het aanvoelt als n echt paspoort.
Met een ID kaart gaat dit net zo goed, jaren zo gewerkt en nog nooit een probleem gehad, geen enkele portier of campingbaas die het verschil merkt.
ribsters
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 16:03
Locatie: nabij Breda

Re: Paspoorten afgeven Italië



Bericht door ribsters »

Het gaat er niet om dat je je paspoort kwijtraakt of niet meer terug krijgt maar om de fraude die met de gegevens die op het paspoort staan gepleegd kan worden.
Plaats reactie