Meer medicijnen voor op vakantie

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door willemzon »

Even een reminder,
Ik had eerst alles digitaal, ook mbt medicijnen lijst ed. Helaas had ik vorig jaar tijdens een reis in Spanje het nodig.
Lig je op een brancard te vrekken van de pijn, moet je op verzoek van de artsen het opzoeken op je telefoon.
Dom dom dom.
Dus vanaf nu alles op papier, medicijnenlijst, groene kaart, ziekenhuis pasjes, pasjes zorgverzekeraars enz.
Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
de hoekies
Berichten: 6026
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door de hoekies »

Gisteren naar de apotheek geweest met de getallen die ik nog had en wat ik nodig zou hebben tot 5 juli.
Geen probleem alles werd aangevuld dat ik tot juli niet zonder kom te zitten .
Kon het meteen meenemen
Als je medicatie op de rol hebt daar is wel een oplossing voor , je bent niet de enige die langer op vakantie gaat als dat zijn medicatierol lang is
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 796
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door MarceldeHoog »

Wij hebben voor mijn vrouw simpelweg met de apotheek overlegd, maar mochten die weigeren dan is de arts die de medicijnen voorschrijft de aangewezen persoon.

Deze keer is het voor 2 maanden, maar langer kan ook, zolang de arts maar meewerkt. Daarnaast hebben we ook een engelstalige medische verklaring mee, aangezien een van de medicijnen op de narcotica lijst staat.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Hofhuis007
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 28 mei 2021, 15:26
Locatie: Goor

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door Hofhuis007 »

Ik heb meer een probleem dat wanneer je opiaten (pijnstillers)gebruikt je vrij gestructureerd moet reizen met natuurlijk de goede documenten, je vrijheid is daarmee behoorlijk beperkt.
Tevens heb ik nog geen lijst kunnen vinden hoe andere landen in europa hiermee omgaan.
Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen die andere camperaars in zo’n situatie hiermee hebben
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2347
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door rbisdom »

Ik ga in september en oktober over land naar Turkije met echte pijnstillers o.a oxycodon. Wellicht kan ik je daarna meer vertellen. Maar met de juiste documenten lijkt me het geen probleem
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door TestCase »

Wanneer je twijfelt over invoer/documenten is er toch wel een goed verstopplekje te vinden?
Deed ik soms ook met fruit of vleeswaren.
(Amerika, Zuid Afrika,...)
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
tomdejong
Berichten: 985
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door tomdejong »

Sommige pijnstillers vallen onder de opiumwet, dat is wat anders dan Fruit de grens overnemen. Wij reizen altijd met de juiste papieren de grens over, is even wat werk, kost tijd en geld maar is wel belangrijk.

https://www.hetcak.nl/medicijnen-mee-op-reis/
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2482
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door rob2 »

De tip hierboven van HetCak is een goeie!

Binnen Europa lukt het allemaal nog wel met een medicijnverklaring voor medicatie die onder de opiumwet valt.
Daarbuiten eerst meer eens goed informeren, reizen naar bijvoorbeeld de Emiraten is niet mogelijk met die medicijnen. Gelukkig ben ik weer verlost van oxycodon & fentanyl !
Groet,
Rob
roma
Berichten: 4581
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door roma »

TestCase schreef:
za 06 apr 2024, 22:29
Wanneer je twijfelt over invoer/documenten is er toch wel een goed verstopplekje te vinden?
Deed ik soms ook met fruit of vleeswaren.
(Amerika, Zuid Afrika,...)
Dat is ook wel een eeuw geleden. Kijk je nooit naar Airports met de douaneafhandelingen? In 2000 op Melbourne Airport sloeg de fruit-hond (zo iets als een hashhond) in de wachtruimte aan bij het rugzakje van mijn vrouw. Hij rook de lucht van het tomaatje dat zij op Schiphol voor vertrek had gegeten. Goede verstopplekjes? Haha, ja , ze zijn gek en onnozel bij de douane.
En op Hawaii werden bij een binnenlandse vlucht bananen uit mijn rugzak gehaald. Die heb ik toen eerst maar opgegeten. Bij aankomst op het volgende eiland, 15 minuten later, bleek dat de douane mijn Colemanbrander en mijn Colemanlamp uit de ruimbagage had gehaald.
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door Arie55 »

over de rol met medicijnen; heb dat ook ooit aan mijn huisarts gevraagd. Het schijnt een dure aangelegenheid te zijn en best complex. Ik kreeg de rol oplossing niet.

De in losse verpakking krijg ik aldoor voor 3 maanden mee. Als ik meer mee wil nemen, dan kan dat na een week besteld worden. Anders gaat de verzekering daar moeilijk over doen. Dus het moet in 2 sessies opgehaald worden.

In Portugal heb ik heel makkelijk een extra voorraad kunnen verkrijgen, m.b.v. het medicijnen paspoort. Een bepaald medicijn hadden ze alleen in net hogere docering. Dat heb ik toen aan mijn huisarts gevraagd per email via mijngezondheid.net Echter 1 medicijn kon ik daar niet verkrijgen en dat was metoprololsuc. In heel Portugal niet te verkrijgen, zo werd mij verteld. Heb dat in 3 farmacieen gevraagd. Op de terug weg door Spanje ben ik nog naar 2 farmacieen gegaan en dat nagevraagd. Ondanks dat ik nog genoeg had. Het ontbrekende medicijn, had 1 apotheek wel, maar in de beduidend hogere docering (te hoog). Ik ging eerder op huis aan. Het originele plan was nog een maand langer te blijven. In Frankrijk heb ik de vraag niet gesteld.

In Spanje kreeg ik nog het advies om een medisch centrum op te zoeken

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door Arie55 »

willemzon schreef:
vr 22 mar 2024, 10:39
Even een reminder,
...
Dus vanaf nu alles op papier, medicijnenlijst, groene kaart, ziekenhuis pasjes, pasjes zorgverzekeraars enz.
Gr Willem
zet er dan voor jezelf bij wanneer je wat inneemt. O voor ochtend, A voor avond schrijf ik erbij

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie