Haba C-line: extra stopcontact plaatsen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
MisterBean
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 okt 2020, 8:36

Haba C-line: extra stopcontact plaatsen



Bericht door MisterBean »

Hi all, mede camperaars, ik wil een extra stopcontact op de plaats waar nu een stopcontact met klep en een 12v aansluiting zit onder een dubbel "afdek-raam". Op zich niks spannends maar ik probeer er achter te komen wat er nu exact zit qua merk/type zodat ik een excat zelfde stopcontact kan bestellen dat in dat afdekraam past.

In het stopcontact staat "c-line" en het lijkt erop dat we het dan over haba spul hebben. Ik kom ook wel een stopcontact met deksel tegen (bij de wit etc) van dat merk maar het is ietwat vaag of dat exact hetzelfde is.

Zie bijgaande fotos (binnen in dat stop contact staat dus c-line...de 12v wordt dan vervangen door een identiek stopcontact)... Kent iemand dit spul en is c-line van haba goed modulair? Dus is het te verwachten dat een los stopcontact met klep van haba c-line onder hetzelfde afdekraam gaat passenen dezelfde afmetingen heeft als zo een 12v ding...

dank voor jullie reacties

mvg mb
Bijlagen
IMG_4172.jpg
IMG_4172.jpg (40.01 KiB) 339 keer bekeken
IMG_4175.jpg
IMG_4175.jpg (49.27 KiB) 339 keer bekeken
DJSmiley
Berichten: 4054
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Haba c-line



Bericht door DJSmiley »

Haba is slechts een 'dozenschuiver' die oa die spullen verkoopt, deze serie wordt door meerdere merken geleverd. De gloss serie zie je oa in de Carthago's.

Deze serie is de Inprojal 10000 lijn schakelmateriaal :
https://www.inprojal.de/index.php/fusea ... a4-7mb.pdf


Her en der wordt ie ook wel Inprojal Presto genoemd (volgens mij is dat de naam die CBE eraan gegeven heeft)

Of je dat klepje nodig vind... persoonlijk vind ik die eerder irritant dan nuttig.

Ik zou ze liever vervangen door eentje zonder klepje eigenlijk
https://www.camperpassie.nl/wandcontact ... zwart.html
Laatst gewijzigd door DJSmiley op wo 20 mar 2024, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
MisterBean
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 okt 2020, 8:36

Re: Haba c-line



Bericht door MisterBean »

Hi, thanks, denk idd dat ik er gewoon 2 zonder klepje in ga zetten. Eens! Maar het moet wel passen binnen dat chromen dubbele raam.

Zoals ik het lees/begrijp koop je dat stopcontact (waarvan je de link geplaatst hebt) en gebruik je in feite aleen et binnen deel zonder dat zwarte raam dat wordt meegeleverd (in mijn geval) .. right ?

ps - wij hebben een possl summit 640 daar zit dit spul ook in dus

ps2 - wel mooi spul trouwens - met namen dat systeem 20000
DJSmiley
Berichten: 4054
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Haba c-line



Bericht door DJSmiley »

Klopt, dat is alleen het klik raampje.

in jouw geval (her)gebruik je dus de chromen 2-voudige afdekrand ipv het enkele zwarte matte randje
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
MisterBean
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 okt 2020, 8:36

Re: Haba c-line



Bericht door MisterBean »

clear thanks!!
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Haba c-line



Bericht door kampo »

DJSmiley schreef:
wo 20 mar 2024, 22:37
...Of je dat klepje nodig vind... persoonlijk vind ik die eerder irritant dan nuttig.
Ik zou ze liever vervangen door eentje zonder klepje eigenlijk...
230V stopcontacten met een klepje gebruik ik altijd aan de schuifdeur, in de garage en andere plaatsen waar er spat of regenwater kan aan komen.
Een camper of bedrijfsvoertuig worden veel buiten gebruikt en worden onderweg wel eens kliedernat.
Groeten Kampo
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Haba c-line



Bericht door Arie55 »

DJSmiley schreef:
wo 20 mar 2024, 22:37
...
Of je dat klepje nodig vind... persoonlijk vind ik die eerder irritant dan nuttig.

Ik zou ze liever vervangen door eentje zonder klepje eigenlijk
tenzij het stopcontact geplaatst is/wordt in de douche ruimte. Dan juist MET klepje

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
MisterBean
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 okt 2020, 8:36

Re: Haba C-line: extra stopcontact plaatsen



Bericht door MisterBean »

hi all, vandaag ff 2 haba c-line stopcontacten zonder klepje bij de wit in schijndel gehaald en gemonteerd en en de 12v aansluiting verwijderd. Het verwijderen van het dubbele afdekraam gaat wat lastig maar is uiteindelijk gelukt. Het is allemaal wat iel spul... Gelukkig waren ze bij possl niet te zuinig met het draad geweest want genoeg lengte om makkelijk te werken. Helaas wel het gat van de 12v moeten vergroten want het stopcontact paste daar niet in maar met hulp dremel ook zo gedaan.

Nu nog een een drie-voudig chromen afdekraam scoren ergens om onder de bank een extra stopcontact (met klepje want die heb ik over nu) te maken naast bestaande (met klepje) en het usb-stopcontact. Helaas hadden ze dat afdekraam daar niet dus maar eoa dealer hier in de buurt dat laten bestellen

Dank all voor de info

mvg mb
Plaats reactie