Eerste keer camper: via Normandië, Pyreneeën, Cannes en weer terug?

t campertje rolt
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 mar 2024, 9:21

Eerste keer camper: via Normandië, Pyreneeën, Cannes en weer terug?



Bericht door t campertje rolt »

Dit jaar eens een 7 meter lange camper gehuurd ipv kamperen met een tent, kijken of dat onze toekomst gaat worden als we kuch kuch wat ouder zijn.
Nu zitten we te denken om te beginnen in Normandië en daarna afzakkend via toch wel wat grotere wegen naar de Pyrineeen. Waarom?
We zijn kampeerders die vaak naar b.v. Oostenrijk (Alpen) gaan en nooit de andere kant van Frankrijk bekijken.
Na de Pyrineen willen we richting het oosten gaan, dus Cannes/Monaco maar ook daar via de wat grotere wegen, het is immers onze eerste keer met een camper en ook nog eens 7 meter.
Tips, ideeën zijn welkom, misschien moeten we helemaal niet aan deze route denken, te saai misschien?
Of juist richting de Alpen, beetje rond Zwitserland en weer terug?
Mooie plekjes zijn welkom.
Will
Berichten: 3566
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: 1ste keer camper en dan via Normadie, Pyrineeen, Cannes en weer terug ?



Bericht door Will »

Als het allemaal binnen 3 weken moet gebeuren zou ik mij eerst eens achter de oren krabben.
Alleen al Normandie biedt heel veel bezienswaardigheden dat er weinig tijd over blijft voor andere dingen.
Als heb je de tijd dan is het geen probleem allemaal.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
kampertjes
Berichten: 1202
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: 1ste keer camper en dan via Normadie, Pyrineeen, Cannes en weer terug ?



Bericht door kampertjes »

Beginnersfout: zoveel mogelijk kilometers maken. Het meeste mooie rij je voorbij. Normandië kun je je uitstekend 3 a 4 weken amuseren. De kust maar ook van de kust af.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31991
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: 1ste keer camper en dan via Normadie, Pyrineeen, Cannes en weer terug ?



Bericht door Bob Diesel »

Invasie stranden .Als je er nooit geweest bent
Heb je tijd nodig om de geschiedenis vd bevrijding te verwerken

En de uitspraak ,zoveel mogelijk via de grote wegen :bang:
Asfalt en vangrail zijn overal gelijk,
maar binnenoor, daar is het anders
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: 1ste keer camper en dan via Normadie, Pyrineeen, Cannes en weer terug ?



Bericht door AadenAnke »

Grote wegen? Wat is groot de peage neem ik nooit RN als ik kilometers wil maken verder veel D wegen en regelmatig echt binnendoor. Niets is mooier in Frankrijk ja je maak echt binnendoor soms maar 30a40 km p/h maar prachtige omgeving schitterende dorpen en gehuchten. Kost wat tijd :lol: naar Normandië een dag stevig doorstappen en dan daar 2a3weken zwerven ik denk dat je ervan ga genieten. Normandië Pyreneeën Cannes en weer terug lijk mij te veel op werken. Heb het de eerste jaren ook zo gedaan maar zoals Bob al aangaf asfalt en vangrail zijn overal het zelfde

Gr Aad
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6342
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: 1ste keer camper en dan via Normadie, Pyrineeen, Cannes en weer terug ?



Bericht door Bas vd laar »

De pyreneeën zijn prachtig, zowel de Franse als Spaanse kant, de wegen zijn goed begaanbaar, ook met een grote camper.
De Franse Alpen zijn ook fantastisch en misschien nog wel mooier, de Route Napoleon is een echte aanrader.

In 3 weken is dit rondje wel te doen, je kunt overal wel rond gaan kijken en 30 km per dag rijden, maar dat is aan ons ook niet besteed.
Wij genieten namelijk ook erg van het rijden, en ja ook tolwegen zijn heerlijk om overheen te rijden.
Zit de vakantie er bijna op? In 3 dagen terug naar huis vanuit de Algarve? Geen probleem.
Niet iedereen heeft onbeperkt vakantie, zoals sommigen hier.
Laikatrin
Berichten: 3011
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: 1ste keer camper en dan via Normadie, Pyrineeen, Cannes en weer terug ?



Bericht door Laikatrin »

Ons eerste jaar met de camper hebben wij ook een rondje Frankrijk gedaan. Bedoeling was om via de kust Normandië, Bretagne enz naar de Pyreneeën te rijden en ongeveer via midden Frankrijk terug.
Ik kijk altijd naar de weerberichten voor we vertrekken en ze voorspelden de 1ste week heel slecht weer langs de kust dus hebben we ons rondje omgekeerd gedaan.
Voor ons was dat de ideale manier om kennis te maken met het reizen met de camper en Frankrijk.
We hadden nu een beeld van verschillende streken in Frankrijk, we wisten waar we zeker nog eens naartoe zouden gaan om de streek beter te verkennen. Maar ook waar we zeker nooit meer naartoe zouden gaan zoals bv de Landes.
We hadden een prachtige vakantie, het was een beetje een avontuur voor het eerst met een camper.
Sindsdien reizen we anders, we blijven meer hangen in dezelfde streek. En die streken zijn vooral Zuid-Duitsland, Oostenrijk, Italië.😀

Je kan je vakantie min of meer plannen, ik doe dat graag want dat is voor mij voor-pret. Maar evengoed kan je op elk moment iets anders kiezen. Dat is het leuke van een camper, niets reserveren, er zijn veel plaatsen waar je terecht kan dus ga je neus achterna en doe waar je zin in hebt!
Veel plezier alvast!👍
Keep calm and let karma finish it!
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2216
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: 1ste keer camper en dan via Normadie, Pyrineeen, Cannes en weer terug ?



Bericht door DucatoDolf »

Juist als je beperkt tijd hebt geen grote reis maken. Je noemt nu 3 bestemmingen waar je weken kunt dwalen.

Wij reden vorig jaar langs Versailles en Parijs 1 overnachting en toen met nog 1x overnachting naar Bordeaux. Van daaruit in 2 weken omhoog gekropen. En dan vind ik dat wij nog vrij veel rijden.

Ik deel de mening dat de snelweg vermijden het mooiste is. Toch kun je niet elk jaar via binnenwegen naar het zuiden want dan kom je niet verder en zie je telkens hetzelfde. Dus een combi van in één ruk (of paar overnachtingen) naar een bepaalde bestemming en dan daar een rondje binnendoor maken en weer terug is een aardig compromis.
roma
Berichten: 4582
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Eerste keer camper: via Normandië, Pyreneeën, Cannes en weer terug?



Bericht door roma »

deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Eerste keer camper: via Normandië, Pyreneeën, Cannes en weer terug?



Bericht door deusjevo »

Langs Normandië en de Franse westkust richting Spaanse grens, dagje San Sebastián en dan via de Spaanse kant van de Pyreneeën richting Andorra, doorsteken richting zuidkust Frankrijk en dan richting Cannes.
De Franse zuidkust is wel ernstig druk in hoogseizoen maar weet niet wanneer je gaat.
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
t campertje rolt
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 mar 2024, 9:21

Re: Eerste keer camper: via Normandië, Pyreneeën, Cannes en weer terug?



Bericht door t campertje rolt »

Iedereen bedankt voor de reactie, kan ik wel wat mee.
We gaan tijdens het hoofdseizoen helaas en dan ook maar 2 weken. We zijn gewend om veel te rijden dus de saaie stukken gaan we overslaan, wij zijn niet echte cultuur snuivers betref dorpjes of allerlei eten proeven bij markten of zo. Voor een keer wel leuk, maar geen 14 dagen. We kijken liever in grote lijnen overal een beetje, vandaar dus een wat langere reis ipv 14 dagen in 1 gebied.
Maar samen gevat, we gaan eerst een ruwe route maken en zoeken nu uit wat leuk zou kunnen zijn onderweg. Op het laatste moment beslissen we waar de route ons heen laat gaan, daarbij bedoel ik het weer. Bij regen kiezen we een andere route.
Maar meest belangrijke, we laten ons onderweg verassen.
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Eerste keer camper: via Normandië, Pyreneeën, Cannes en weer terug?



Bericht door AadenAnke »

Dat is het voordeel van een camper op elke straathoek kan je weer besluiten wat anders te doen. Daarom plannen wij steeds minder! Vaak is het oké we gaan naar ………..(land) we willen dat dat en dat zien! Maar we gaan zeker niet naar ….. of naar… meestal komt het erop neer dat wat we wilde zien de helft is over geslagen en wat we echt niet zouden doen toch echt wel de helft gedaan is :lol3: ja we zijn niet wispelturig :lol:

Gr Aad
roma
Berichten: 4582
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Eerste keer camper: via Normandië, Pyreneeën, Cannes en weer terug?



Bericht door roma »

t campertje rolt schreef:
ma 18 mar 2024, 19:20
...Maar meest belangrijke, we laten ons onderweg verassen....
Daar hoef je toch geen camper voor te huren!
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2216
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Eerste keer camper: via Normandië, Pyreneeën, Cannes en weer terug?



Bericht door DucatoDolf »

:-B
Plaats reactie