update voor navigatie systeem

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
tvellenga
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 21:43
Locatie: Blanes

update voor navigatie systeem



Bericht door tvellenga »

Hoe kan ik mijn navigatie systeem voor een Knaus Ducato Sky TI bouwjaar 2016 updaten
hartelijk dank
Wie heeft er ervaring met garanties van caravans en campers in het buitenland.
Ik heb ervaren met mijn gloednieuwe camper dat ik bij een storing ,fabieksfout,die eerst moest afrekenen en daarna moet afwachten of ik mijn geld wel terug krijg. Wie is dit ook overkomen???????
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9193
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: update voor navigatie systeem



Bericht door gjvonk »

Knaus bouwt geen navigatie systemen, welk merk radio/navigatie combinatie is er ingebouwd? Er zijn werkelijk tientallen verschillende merken en modellen in de handel en die worden even zo vrolijk op verzoek van de (1e) klant door dealers gemonteerd.

Heb je bij je camper een set documenten en handleidingen gekregen? Zoek dan het boekje van de radio-navigatie eens op?

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1106
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: update voor navigatie systeem



Bericht door Don Esteban »

Via de zoekfunctie van het forum (rechts boven) kan je met trefwoorden berichten vinden m.b.t. navigatie Knaus Sky TI. Bijvoorbeeld https://www.portugaltolls.com/en#easytoll
maar wil je écht geholpen worden zal je toch eerst het merk en type navigatie moeten vermelden. Knaus bouwt n.l. geen standaard navigatie in.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
de hoekies
Berichten: 6026
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: update voor navigatie systeem



Bericht door de hoekies »

Gezien je onderschrift waaruit blijkt een nieuwe camper gaat moet je je navigatie laten updaten bij de dealer waar je hem hebt gekocht.
Ik heb bij mijn personen auto ook de update laten doen in mijn geval gratis maar soms betaal je tussen de €75,- en €150 ,- voor een uitgebreide update
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Camper-T
Berichten: 1183
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: update voor navigatie systeem



Bericht door Camper-T »

tvellenga schreef:
di 12 mar 2024, 15:52
Hoe kan ik mijn navigatie systeem voor een Knaus Ducato Sky TI bouwjaar 2016 updaten
hartelijk dank
Afhankelijk van het merk navigatie autoradio kan het zijn dat de dealer dit voor je kan doen, of dat je navigatie updates zelf moet doen. Misschien heb je een Fiat navigatie autoradio, dan kan de dealer dit voor je doen. Misschien heb je een Pioneer, Zenec, Alpine, etc. navigatie autoradio, dan wordt je via de gebruiksaanwijzing naar de update-websites van de navigatie fabrikant verwezen.
Heb je geen idee wat er voor navigatie autoradio is ingebouwd, maak hiervan dan een foto en plaats deze binnen dit topic.


Ps.
Je heb (mogelijk onbedoeld) een heel lang onderschrift bij je naam gemaakt:
Wie heeft er ervaring met garanties van caravans en campers in het buitenland.
Ik heb ervaren met mijn gloednieuwe camper dat ik bij een storing ,fabieksfout,die eerst moest afrekenen en daarna moet afwachten of ik mijn geld wel terug krijg. Wie is dit ook overkomen???????

Ik zou dit even verwijderen via je persoonlijke instellingen van dit forum en hier een apart onderwerp op dit forum van maken.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Plaats reactie