Tolbadge in andere camper met ander kenteken

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Etty
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 14 aug 2022, 10:45

Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door Etty »

Aan het kenteken van onze huidige camper is een tolbadge (fulli) gekoppeld. Deze camper gaan we verkopen en in juni huren we dan een camper. Hoe doen we dat met onze badge?

Kunnen we gewoon een week van tevoren (ivm verwerkingstijd) het kenteken wijzigen? Of lopen we dan het risico dat als degene die onze camper koopt, ook een tolbadge aan het kenteken koppelt, er tot juni 2 tolbadges aan 1 kenteken zijn gekoppeld? Of als degene die de camper vóór ons huurt, ook een badge gebruikt met het kenteken van de huurcamper, er dan een week lang ook 2 badges aan hetzelfde kenteken zijn gekoppeld? Of is de tolbadge zelf uniek icm met het kenteken?

En dan nog een praktische vraag; in de huurcamper plakken we de houder van de badge natuurlijk niet op het raam. Gewoon met een elastiek aan de achterkant van de achteruitkijkspiegel hangen (vast, niet bungelend ;-))? Of nog andere tips?
pwhooftman
Berichten: 1832
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Tolbadge, andere camper, ander kenteken



Bericht door pwhooftman »

Op de website van Fulli kon ik gewoon mijn voertuiggegevens wijzigen, doen we ook regelmatig als we de badge de ene keer meenemen in de auto, en de andere keer in de camper. En voor zover ik weet is die wijziging meteen actief.
CaradoT135
Berichten: 2356
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Tolbadge, andere camper, ander kenteken



Bericht door CaradoT135 »

Dat staat anders in de handleiding, daar hebben ze het over 24 uur.
Wat moet ik doen bij wijziging van mijn nummerplaat?

Je badge is aan je nummerplaat verbonden. Je kan je nummerplaat wel wijzigen zoveel je wil. De wijziging is gratis.

Je kan ze via internet, de app of telefonisch aanpassen :

Via internet : Éénmaal in het bezit bent van een badge, krijg je een klantenzone mijn badges – beheer van mijn kentekenplaten). Opgelet : Het treedt pas in voege 24u nadat je de aanpassing hebt uitgevoerd.



Je kan ook gewoon bellen naar Fulli om je nummerplaat te laten aanpassen. Ook hier zal de verandering pas 24u nadat je de aanpassing hebt verricht doorgevoerd zijn.

Opgelet als je een huurwagen in het buitenland neemt moet je eerst de nummerplaat wijzigen. Pas na 24h zal je de badge kunnen gebruiken.
Het wijzigen kan je na het inloggen doen: Mijn electronische tol > Update en aanpassen.
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Tolbadge, andere camper, ander kenteken



Bericht door deusjevo »

Is de nummerplaat erg belangrijk dan?
Voor zover ik weet wordt kenteken niet uitgelezen?

Ik had sinds 2011 de oude AREA/APRR alleen Frankrijk badge en nu de meerdere landen badge van Fulli.
Paar weken terug naar de Alpen geweest en zie nu pas dat het verkeerde kenteken (van de camper) in de app stond.
De trajecten worden wel gewoon gefactureerd :mrgreen:
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4391
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Tolbadge, andere camper, ander kenteken



Bericht door jheeck »

Op basis van mijn ervaringen met Fulli vorig jaar in Italië: Als de badge weigert wordt de registratie bij de tolpoort op kenteken gedaan en als het juiste kenteken aan de badge is gekoppeld gaat de tolpassage alsnog automatisch naar Fulli. Anders moet je zelf betalen om een boete te voorkomen.

Zolang je badge goed werkt is er dus niet zoveel aan de hand, dan is dat signaal naar de poort leidend.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tolbadge, andere camper, ander kenteken



Bericht door gjvonk »


deusjevo schreef:Is de nummerplaat erg belangrijk dan?
Voor zover ik weet wordt kenteken niet uitgelezen?
In ieder geval wel in Portugal op de wegen bij de volledig elektronische tolpoorten, aangegeven met het bord hieronder!Afbeelding

En op een nieuw stuk tolweg in Frankrijk ook trouwens.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door EasyBee »

Etty schreef:
do 07 mar 2024, 22:52
Aan het kenteken van onze huidige camper is een tolbadge (fulli) gekoppeld. Deze camper gaan we verkopen en in juni huren we dan een camper. Hoe doen we dat met onze badge?

En dan nog een praktische vraag; in de huurcamper plakken we de houder van de badge natuurlijk niet op het raam. Gewoon met een elastiek aan de achterkant van de achteruitkijkspiegel hangen (vast, niet bungelend ;-))? Of nog andere tips?
Een aantal antwoorden heb je al kunnen lezen.
Wanneer gebruik je de camper zelf nog voor het laatst en heb je de Fulli badge nodig?
Niet meer? Dan ontkoppel je toch alvast het kenteken. Nieuwe eigenaar kan niet via gekoppeld kenteken op jouw badge rondrijden.
Kun je bij huur van een camper gelijk dat kenteken aan jouw badge koppelen. Verhuurder zal wel geen badge hebben, want dan zijn de kosten voor de verhuurder en moet dat maar weer zien te verhalen op de huurder.

Leg je die badge gewoon op het dashboard ipv aan de spiegel te hangen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Etty
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 14 aug 2022, 10:45

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door Etty »

Als de badge niet werkt, maar kenteken is er wel aan gekoppeld, dan gaat de slagboom (in Italië althans) idd gewoon omhoog. Is ook onze ervaring.

Dat je het kenteken in de fulli app kunt wijzigen, weet ik. Maar ontkoppelen? Zie ik niet staan. Je kunt het kenteken ook niet leeg laten (dan kun je niet opslaan)

Dan blijft nog steeds mijn vraag; als iemand volgende week onze camper koopt, er een badge aan koppelt en direct mee naar het buitenland gaat; naar wie gaan dan de facturen? Want dan zijn er dus 2 tolbadges (die van ons en de koper) gekoppeld aan 1 kenteken.

Fulli bellen? Of mailen? Zo goed is mijn Frans niet en op meerdere mails die ik al gestuurd heb, nooit een reactie gekregen.

Mbt het plaatsen; los op je dashboard leggen, dan roltie er ongetwijfeld bij flink remmen een keer vanaf. Nog andere opties? :-)
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4391
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door jheeck »

Als je nog geen kenteken weet dan koppel je toch gewoon het kenteken van je personenauto? Of van die van je buurman? Of van een (al lang gesloopte) vorige auto? Niemand controleert of je iets bestaands invoert, checks vinden pas bij de tolpoort plaats.

Voor plaatsing kun je de badge ook in een boterhamzakje stoppen en dat aan de spiegel knopen.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door EasyBee »

Leg je hem toch voor op het dashboard vlak bij de voorruit neer. Je zult normaal gesproken met een camper niet zo hard remmen , accelereren of een bocht nemen dat die badge constant over het dashboard heen en weer schuift.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10205
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door Peter LMC »

Zo is het.
En anders bv een stukje klittenband er tijdelijk aan.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6339
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door Bas vd laar »

Wij zijn wel eens vergeten het andere kenteken door te geven, de badge werkt gewoon.
Pas in Portugal hebben we het gewijzigd.
Die poorten werken alleen op die badge, ze controleren niet of het kenteken dat op de auto zit, correspondeert met het kenteken dat in het systeem staat.
Etty
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 14 aug 2022, 10:45

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door Etty »

Jurjen, wat een topidee! Kenteken gewoon op onze personenauto zetten, wijzigen naar huurcamper als het zover is en dan weer terug wijzigen. :-)

En Bas, onze ervaring is dat ook als de badge niet werkt, de tolpoorten opengaan en je die rekening krijgt. Blijkbaar wordt bij een niet werkende badge gekeken of het kenteken wel aan een badge is gekoppeld. Als dat zo werkt en we laten het kenteken op de camper staan en die nieuwe eigenaren gaan langs een tolpoortje (ook al hebben ze geen badge), dan registreert het systeem het kenteken, gekoppeld aan ons account en krijgen wij de rekening :DD
Etty
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 14 aug 2022, 10:45

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door Etty »

Badge aan een (boterham)zakje aan de spiegel, dat idd ook :-)
Plaats reactie