Ervaring met ACSI Kampeerreizen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Ervaring met ACSI Kampeerreizen?



Bericht door Vopper »

Premiumliner schreef:
di 05 mar 2024, 22:19
Heeft niets met groepen te maken, maar wel met (beschaafde) omgangsvormen.
Wij vragen onze deelnemers altijd nadrukkelijk om rekening te houden met de overige campinggasten.
Als 20 campers relatief kort na elkaar op de camping aankomen zonder rekening te houden met....dan gaat dat natuurlijk wel op een invasie lijken, al helemaal als deelnemers op luide toon elkaar gaan vertellen wat ze onderweg allemaal hebben meegemaakt.
Daarnaast merken we vaak dat andere campinggasten het ook heel interessant vinden als ze een groep camperaars zien aankomen en knopen vaak zelf een praatje aan om zich over de groepsreis te laten informeren.
En die beschaafde omgangsvormen zijn soms ver te zoeken. :(

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Ervaring met ACSI Kampeerreizen?



Bericht door Premiumliner »

Ik zou zeggen verbeter de wereld en begin bij jezelf!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Ervaring met ACSI Kampeerreizen?



Bericht door Vopper »

Als iedereen dat nou deed :-B

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 867
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Ervaring met ACSI Kampeerreizen?



Bericht door Veebee »

Altijd fijn een ervaringsdeskundige.... :thumbup:
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Johan & Jannie
Berichten: 1
Lid geworden op: za 25 dec 2004, 16:21

Re: Ervaring met ACSI Kampeerreizen?



Bericht door Johan & Jannie »

De NKC groepsreizen zijn best aan te bevelen. Ook wij zijn/waren niet van de groepsreizen. Toch geprobeerd, de eerste keer naar Turkije. Inmiddels hebben we bijna alle NKC en enkele ACSI reizen gedaan. Bijna alles is geregeld en je hoeft niets uit te zoeken. Lekker hoor! Het is even wennen en hoe je zelf wilt functioneren in de groep. Kies voor je eigen zelfstandigheid en tref mensen die je liggen. Je zult heel veel meer zien dan als je alleen reist. Reis overdag zelfstandig en probeer de route-dag te benutten met eigen bezichtigingen. Ga pas rond 17.00/18.00 uur naar de opgegeven camping. Je plek is gereserveerd! Natuurlijk is niet alles even leuk, maar dat is als je zelf op pad bent ook niet. Als solisten vinden wij het jammer dat er geen/weinig nieuwe reizen meer voor ons zijn. Het hond je is vaak wel lastig, want mag niet mee in restaurants en op excursies. Hangt ook wel eens van de reisbegeleiders af. Maar over het algemeen: beslist een keer doen, als solist.
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Ervaring met ACSI Kampeerreizen?



Bericht door fstuif »

Wat een loftuitingen. Moet ik toch even een paar kanttekeningen plaatsen. Na dik 10 jaar met groepen op stap te zijn geweest heb ik wel wat ervaring opgedaan met het groepsgedrag van de grote reisclubs of moet ik zeggen met de mentaliteit van de groepsleiding.
Zo heb ik best eens een aanvaring gehad met de leiding van een ACSI reis in Marokko. Die groep vond het nodig om midden op de camping luidkeels Duitse liederen te gaan zingen natuurlijk met begeleiding van de stereo. NKC is het ergst. Zij nemen gewoon de camping over. Opdonderen was de kreet. Alle campers op mijn stopcontact van de camper, polonaise op muziek van de heer Hazes, een stuk terrein afbakenen en anderen langs de weg laten parkeren en zo kan het een langer lijstje worden. Groepsgedrag kan heel gevaarlijk zijn en een minder sterke groepsleider is daar niet tegen opgewassen. Het zijn niet alleen de Nederlandse groepen. Wel eens tussen een Franse club gestaan? Oei. Gelukkig lag en ligt het maximum bij ons op 10 campers. Is hanteerbaar en veel leuker. Ik heb dus geen mening over het meedoen aan groepsreizen. Wel of niet dat beslist ieder voor zichzelf. Hoe sociaal je in de groep bent is ook je eigen besluit. Wees er wel op bedacht dat er altijd mensen zijn die vinden dat je altijd bij de borrel moet zijn en niet alleen aan de wandel mag en als iedereen zelf kookt moet jij dat ook doen. tenzij .................die groepsbegeleider duidelijk maakt dat dat niet a-sociaal is.
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Ervaring met ACSI Kampeerreizen?



Bericht door Premiumliner »

Is natuurlijk altijd gemakkelijk; afgeven op een club die niet de jouwe is! :eh: (Vergelijk sport)
Ik heb uw posts over de afgelopen 13-14 jaar wat doorgelopen en nergens negatieve berichtgeving over het reizen met groepen kunnen vinden.
Dan vind ik het raar dat er plotseling zo wordt afgegeven op groepsreizen (behalve die club van u dan) in het algemeen en die van de NKC in het bijzonder! :o
Wij zijn ook al een tijd op stap met groepen camperaars en hebben dergelijke excessen gelukkig niet meegemaakt.

Trouwens.... Ik wist niet dat je een eigen stopcontact in Marokko kon hebben. Waar koop je die? :-B
Er worden in uw betoog overigens ook appels met peren (Fransen, Duitsers?) vergeleken!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80426
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ervaring met ACSI Kampeerreizen?



Bericht door Dafluc »

Het lijkt me logisch dat er zowel positieve als negatieve ervaringen zullen zijn. Dat begint bij de camperaar en zijn/haar verwachting. Niet iedereen is hetzelfde. En elke reis/groep is ook weer anders. Maar laten we niet al te zeer vervallen in de "wij van wc-eend" commentaren. Denk dat er tot zover een duidelijk beeld is geschetst.
Afbeelding
Plaats reactie