Help: emissie, snap er even niks meer van

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Help: emissie, snap er even niks meer van



Bericht door dedruivenplukker »

Nee, dat klopt niet.
Ze hebben de milieuzone in twee fasen opgeheven voor personenauto's.
Dat is dus niet vanwege campers.
Stand van zaken
De beslissing om afscheid te nemen van de milieuzone in Rotterdam werd medio 2018 gemaakt. Het afbouwen gaat in twee stapjes met de tweede stap op 1-1-2020. Sinds 1 juli 2018 mogen benzineauto’s van vóór 1 januari 1992 de stad weer in. Per 1-1-2020 zijn ook oude diesels van vóór 1 januari 2001 weer welkom in de Maasstad. Daarmee doet 010 precies het tegenovergestelde in vergelijking met 020. Waar in Amsterdam juist zoveel mogelijk manieren worden verzonnen om auto’s met verbrandingsmotoren te weren, zet Rotterdam juist de deuren open. Al sinds de invoering van de milieuzone in Rotterdam is er kritiek op het beleid. Met name bezitters van klassiekers die in de binnenstad wonen waren de sjaak.
De vrachtwagens en bussen laat ik maar even buiten beschouwing, dat heeft met ons net zo veel te maken als dit bordje:
CachedImage.png
CachedImage.png (57.92 KiB) 316 keer bekeken
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
drewkoe
Berichten: 7
Lid geworden op: do 18 mar 2010, 14:06
Locatie: Eindhoven

Re: Help: emissie, snap er even niks meer van



Bericht door drewkoe »

@ducatodolf,

Ik woon buiten de emissiezone, dus krijg ik geen ontheffing om in deze zone in Eindhoven te rijden met mijn EURO 3 diesel camper.

Ach ja is ook niet nodig om daar te rijden. Doe ik wel met de fiets😜

Een mooie avond
Andrew
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2212
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Help: emissie, snap er even niks meer van



Bericht door DucatoDolf »

Aha, dat verklaart de zaak.

@ Druivenplukker. Ik heb me er niet in verdiept. Nu is de T3 van mijn mijn zoals je weet natuurlijk óók een klassieker. Wellicht dat ik wat door elkaar haal.

Daarnaast gok ik dat de klassieker bezitters zich dichter bij het pluche begeven en daarmee meer invloed op het beleid hebben gehad dan de gemiddelde camperbezitter, maar dat zijn natuurlijk vooroordelen :wink:
508overland
Berichten: 109
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 22:10

Re: Help: emissie, snap er even niks meer van



Bericht door 508overland »

Van de hak op de tak, emissies en achterdeuren. Waarom ook niet :lol3:
Bijde mijn bussen, de mercedes (camper), en de transporter (bedrijfsauto) hebben achterdeuren.
Voordelen? Deuren kunnen vaak alsnog goed open bij krap inparkeren (was al benoemd). Ook met een aanhangwagen kunnen deuren nog open waar een klep meestal tegen de hendel van de koppeling aan komt.

Allemaal fijne voordelen maar als je niet vaak steden aan doet en geen bagage aanhanger mee neemt... Ga lekker voor een klep :wink: lijkt mij voor een camper een stuk relaxter
Vriendelijke groet Michiel

Mercedes 508 ex leger ambu 1985
Volkswagen T5 comfort line 2013 180pk
Plaats reactie