Lijst met "noodnummers"

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Lijst met "noodnummers"



Bericht door EasyBee »

Nou heb ik geen handtasje, maar die dingen bewaar ik niet allemaal op de zelfde plek. Of stop je je rijbewijs en je paspoort er ook nog in?
Ben je in 1 keer alles kwijt. Oh, nee wacht, stop de autosleutels er ook nog in.
Schouwen schreef:
vr 23 feb 2024, 13:52
Wat ook belangrijk is: je positie.
Velen weten bij nood absoluut niet, wat de positie is en hoe je jou positie uitlegt aan de telefoon en al helemaal niet in een vreemde taal…
Sta je op een camping of officiële cp wordt het al makkelijker.
Maar, velen staan vaak op plaatsen, waar niet eens een adres is, en midden in de nacht je gps positie opzoeken is ook best bloeddruk verhogend.
2 Jaar geleden pech, vloeistof stuurbekrachtiging liep heel snel leeg. Internationale hulpdienst in Nederland gebeld.
Precies aangegeven op welk wegnummer en bij welke kruising ik stond. Konden ze niet vinden. :crazy:
In de app de locatie delen. Volgens de medewerker stond ik op een snelweg en moest ik zelf de depannage bellen. Ik stond niet in de buurt van een snelweg. :crazy:
Of ik met behulp van Google maps mijn locatie wilde delen. Deed ik. Hulp is onderweg. Maar die kwam niet.
Zonder stuurbekrachtiging naar een camping gereden, want was een gribusplek.
Volgende dag depannage op de camping. Die liet zien dat hij naar een heel andere locatie was gestuurd (ander wegnummer) en had zeker 2 uur gezocht. Eind goed al goed. Camper na een paar dagen gerepareerd en weer door.
Laatst gewijzigd door EasyBee op vr 23 feb 2024, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
CaradoT135
Berichten: 2357
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Lijst met "noodnummers"



Bericht door CaradoT135 »

Het was maar een voorbeeld, ik loop ook niet met een handtas maar wel met mijn bankpas in het hoesje van mijn smartphone.
Gebruikersavatar
Erik S
Berichten: 1945
Lid geworden op: zo 17 mei 2020, 17:56
Locatie: Het Gooi

Re: Lijst met "noodnummers"



Bericht door Erik S »

Schouwen schreef:
vr 23 feb 2024, 13:52
Wat ook belangrijk is: je positie.
Velen weten bij nood absoluut niet, wat de positie is en hoe je jou positie uitlegt aan de telefoon en al helemaal niet in een vreemde taal.

Of dergelijke apps er voor andere landen ook zijn?
We zouden het graag horen!
What3words, in de appstore, tot op paar meter nauwkeurig.
Hermine
Berichten: 253
Lid geworden op: za 04 nov 2023, 16:41

Re: Lijst met "noodnummers"



Bericht door Hermine »

Aanvullende tip: maak kopieën van belangrijke documenten als verzekeringspolissen, bank- en zorgpassen, rij- en kentekenbewijzen etc. En kijk voor vertrek op bijvoorbeeld en onder meer op reisopwijs.nl en/of anwb.nl of je zo goed mogelijk voorbereid bent.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Lijst met "noodnummers"



Bericht door Bob Diesel »

En zet ze in the cloud bv google drive
Kan je er overal altijd bij
Wel ff je google account password ergens ouderwets noteren :mrgreen: op een memo velletje
Met een papeclip ergens bevestigen

Wat ben ik toch blij met 1 velletje
Gewoon ergens weg gestopt
En ik onthoud ook nog waar :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Lijst met "noodnummers"



Bericht door AadenAnke »

Nou ja om eerlijk te zijn zit alles bij elkaar rijbewijs 🆔 zorgverzekering klantenkaart van Gamma en nog een stuk of wat van dat soort dingen. Mijn bankpas bij mijn telefoon wel zo handig :lol: maar eerlijk gezegd ik zeg vaak genoeg tegen Anke gezegd hou je tas goed vast die gozer met dat petje of dat blonde kind dat naar al die opa’s en oma’s loopt te lonken. Soms zie je dan het slachtoffer uitgekozen worden! Maar die zijn dan ook wel erg naïef oma die haar halve tas uitpakt om een rolletje snoep voor het kind te pakken en dan ligt de telefoon en portemonnee zomaar op het bankje naast haar :bang: die gozer met het petje kijkt iets te vaak omzig heen en doet dan de snelle graai. Eens zal ik ook wel een keer aan de beurt komen maar ik weiger om met de angst hiervoor rond te lopen dan blijf ik wel thuis! In hoeverre dat nog veilig is, is ook nog maar de vraag. Misschien ben ik ook wel erg naïef maar voorlopig ga ik nog onbezorgd overal heen! Met fake ongevallen heb ik 50 jaar geleden al kennis gemaakt. Jonge vrouw valt van haar fiets en mensen snellen toe om haar te helpen handtasjes worden naast zig neergelegd en als de jonge vrouw overeind is geholpen fiets ze snel weg 2 handtasjes die op de grondlagen waren dat al! 112 als je nog een telefoon heb en anders heel hard gillen daarmee trek je meestal wel de aandacht

Gr Aad
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Lijst met "noodnummers"



Bericht door TestCase »

'Gelukkig' ben ik jaren geleden al aan de beurt geweest in Genua.
In Barcelona had ik de zakkenroller te pakken toen die mijn portefeuille bijna had.

Maar inderdaad ook wij hebben de buit verdeeld en ieder een lijstje. Vergeet niet op dat lijstje nummers/adressen van naaste fam. te vermelden en de SOS/ICE (In Case of Emergency) app/voorziening op je telefoon te gebruiken voor hulpdiensten.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
kowa
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 17 okt 2004, 12:46

Re: Lijst met "noodnummers"



Bericht door kowa »

Om mijn locatie door te geven heb ik een app op de telefoon die de locatie laat zien deze heet Kaart Coördinatie .
Heb het al een paar keer gebruikt tijdens onze reizen (niet voor noodgevallen) maar om door te geven aan mede reizigers.
Ook te gebruiken om je camper terug te vinden tijdens een wandeling, daar zijn ook andere methodes voor dat weet ik.
Onderweg naar (t)huis
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Lijst met "noodnummers"



Bericht door EasyBee »

Met Google maps en Ios Kaarten kun je ook jouw locatie delen met anderen. Geen aparte app voor nodig.
Mijn vrouw stond een keer met een lekke fietsband op een behoorlijke afstand van onze plek. Via haar iPhone locatie gedeeld met mijn Google Pixel en met dank aan de eigenaar van de Portugese camping met de pickup truck wezen ophalen.
Werkte perfect.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
The Scorpios
Berichten: 460
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 16:20
Locatie: Apeldoorn

Re: Lijst met "noodnummers"



Bericht door The Scorpios »

:lol3: daarom mag mijn lief altijd zijn eigen telefoon dragen. Trouwens, de keren dat wij de sos nodig hadden, stuurden ze een app met afspraken en dossiers nummer één verzoek te antwoorden met locatie, simpel in whatsapp. Was ook wel nodig voor de hulpdiensten, anders hadden ze ons nooit gevonden.....
Nelleke

De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken.
En dat doen we o.a. met onze Pilote P650D Essentiel uit 2019.
Gebruikersavatar
The Scorpios
Berichten: 460
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 16:20
Locatie: Apeldoorn

Re: Lijst met "noodnummers"



Bericht door The Scorpios »

:lol3: daarom mag mijn lief altijd zijn eigen telefoon dragen. Trouwens, de keren dat wij de sos nodig hadden, stuurden ze een app met afspraken en dossiers nummer één verzoek te antwoorden met locatie, simpel in whatsapp. Was ook wel nodig voor de hulpdiensten, anders hadden ze ons nooit gevonden.....
Nelleke

De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken.
En dat doen we o.a. met onze Pilote P650D Essentiel uit 2019.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Lijst met "noodnummers"



Bericht door hurktoilet »

Belangrijkste is 1-1-2 en je reisverzekering. Alarmcentrale verzekering kent vast ook de blokkeer nummers van de banken en vaak kunnen ze ook even voor je tolken, als je er zelf niet uitkomt.
Dit in tegenstelling tot de ANWB. Belde bij pech langs de snelweg in Frankrijk met 'Lyon', stopte er net een opzichter van de wegbeheerder, dus die gaf ik eerst even antwoord. Zegt de ANWB-knul: ,,nou meneer, u heeft ons niet nodig, want u spreekt beter Frans dan wij.''
Ik: ,,ja, maar jullie hebben de adressen waar ik in het weekend aan een nieuwe band kan komen.'' Antwoord: ,,nee meneer, dat lukt gewoon niet in het weekend.''
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Peter+Annie
Berichten: 1354
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Lijst met



Bericht door Peter+Annie »

TestCase schreef:
vr 23 feb 2024, 14:05
JJA schreef:Bedankt zover voor reacties.

Wat doen jullie als jullie in bv Italie te maken krijgen met "Fake Ongeval". Lokale politie bellen (en zo ja, hoe kom je zo snel aan nummer) of 112 bellen?

JJA
Policia Municipale is gewoon via 112 bereikbaar.
https://it.m.wikipedia.org/wiki/Polizia_locale_(Italia)
Als je in Italie 112 belt krijg je gelijk de carabinieri aan de lijn:

https://www.carabinieri.it/arma/curiosi ... -dell'arma.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22963
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Lijst met "noodnummers"



Bericht door PaulBng »

Zwitserland, geen EU, maar ook 1-1-2
Plaats reactie