Groot gezin, andere camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door TestCase »

Waarom houden we ons weer eens niet aan de vraag en becommentariëren we wel de gezinssituatie met op merkingen als: er komen er nog bij, de oudste gaat straks niet meer mee, niet leuk voor de buren op de camping, .......

Komt allemaal niet leuk/aardig over, in iedergeval bij mij.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door deusjevo »

Ach, zelfs de hoeveelheid kinderbijslag is al voorbijgekomen.

Persoonlijk zou ik voor de huidige camper gaan met uitbreiding van een caravan maar begrijp dat dat al niet past?
Er zijn mooie speciale sleepers of een T@B 320 bijvoorbeeld maar daarmee heb je het hele gezin nog niet vervoerd
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door Bob Diesel »

Als je zo iets overneemt :wink:

IMG_0614.jpeg
IMG_0614.jpeg (169.55 KiB) 303 keer bekeken
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door EasyBee »

TestCase schreef:
do 22 feb 2024, 9:46
Waarom houden we ons weer eens niet aan de vraag en becommentariëren we wel de gezinssituatie met op merkingen als: er komen er nog bij, de oudste gaat straks niet meer mee, niet leuk voor de buren op de camping, .......

Komt allemaal niet leuk/aardig over, in iedergeval bij mij.
100% met je eens.
Tenzij je van tevoren weet wat er hier allemaal voorbij gaat komen aan aannames, veronderstellingen, commentaar, kritiek en ongewenste adviezen, moet je je wel 3x bedenken voor je hier een serieuze vraag stelt. Je moet wel een heel dikke huid hebben als vragensteller.
Als je nou niets in te brengen hebt op de gestelde vraag, blijf van dat toetsenbord af en ga wat leuks doen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door Bob Diesel »

Forum dood :shh:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door jaap van duijn »

Ze zijn weer aardig bezig zeg, gaat het goed komen vandaag, storm komt er al genoeg aan.

U allen nog een fijne dag en groet Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80426
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door Dafluc »

Laten we hier dan ook niet op doorgaan. Ik schreef meteen onder het grapje over de kinderbijslag dat we het daarbij zouden laten. De vraag hoelang de oudsten nog meegaan lijkt me legitiem als je voor een flinke investering staat. En wat buren betreft, daar kun je pech mee hebben al is het maar één persoon. Dus on topic graag.
Afbeelding
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door metatoon »

:thumbup:

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Familie van Zeven
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 04 sep 2016, 12:26

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door Familie van Zeven »

Hallo allemaal,

We lezen zelf ook gewoon mee en vinden sommige reacties inderdaad weinig gepast. Maar daar laten we ons niet door uit het veld slaan en die dikke huid hebben we inderdaad wel.
Wel jammer dat we nu een hoop commentaar verder zijn, maar nog weinig bruikbare info.

Dat quoten lukt me nog niet, dus dan maar even zo:
Als reactie op dat de oudere kids misschien niet meer zo lang meegaan: dat zou inderdaad best kunnen. Het grappige is dat wij daar dus precies andersom over denken; omdat ze niet meer zo lang meegaan, willen we nog heel graag mooie herinneringen maken samen in die laatste paar jaren die we wel samen kunnen reizen.

De extra zitplaatsen in een paardenvrachtwagen: dat hoeft zeker niet zoveel te kosten als kampo zegt. Als het een ouder model betreft (ik dacht voor 2004, maar pin me er niet op vast), volstaat een zijbank of een zitbank naar achteren gericht, zonder gordelplicht. (En daar komt ongetwijfeld weer een bult commentaar op, maar dat is mijn vraag dus niet) We hebben bijvoorbeeld een paardenvrachtwagen gezien met 5 zitplaatsen, waarvan 2 in de cabine en 3 in de living, op zijbanken. Daar kunnen er prima wat bijgebouwd worden.

Wat jullie allemaal voor onmogelijk houden, er staan gewoon C1 campers te koop van een meter of 8, met 'zitplaatsen niet geregistreerd' op kenteken. Daar passen we dus legaal in. Dit is wat slaapplekken betreft niet ruim, maar 3 kinderen in de alkoof, 1 in de cabine op een zelfgemaakt bed, wijzelf op de treinzit en dan 3 kinderen achterin het hoge vastbed past prima (of zelfs nog 1 kind op de langbank). Ik begrijp dus ook niet waarom jullie allemaal net doen of het zo'n werkelijk onmogelijke opgave is. Dat is het niet. Maar we zoeken naar een betere optie dan zo'n C1 camper.

Het zou leuk zijn jullie eens tegen te komen op een camping of CP! Kletsen we dan verder over alle op- en aanmerkingen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door gjvonk »

Zit hier misschien iets tussen? https://www.marktplaats.nl/l/caravans-e ... ar+camper/

De 1e (Setra Evobus) lijkt in ieder geval 8 zitplaatsen te hebben buiten de chauffeur. Wellicht zijn daar met enige creativiteit ook nog wel extra slaapplaatsen in te knutselen?

Bij sommige touringcars is er een (nood?)slaapplaats onderin ingericht...
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80426
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door Dafluc »

Fijn dat jullie met een positieve inslag lezen. En dat jullie sommige dingen van jullie af kunnen laten glijden. Gezonde instelling. En altijd welkom voor een praatje onderweg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1735
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door Sandor Gora »

En wij komen jullie graag tegen. Ik weet geen tips, maar we zien toch heus weleens vaker een camper aankomen, opengaan en dat we dan denken: "Hoe gaat dat daar binnen met hun allen?" Dat gaat blijkbaar en het zijn altijd gezellige mensen, dat kan niet anders. Veel succes met de zoektocht! Ben nog wel -gewoon nieuwsgierig- benieuwd wat het geworden is.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3067
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door rijschoollucassen »

Als ex buschauffeur natuurlijk wel eens nagedacht om een bus om te bouwen, maar dat is bij fantaseren gebleven. Mijn idee zou zijn om de voorste vier banken te laten zitten, eventueel een als treinzit met tafel. Je hebt dan geen probleem met keuring van de zitplaatsen en bent achterin helemaal vrij met de rest van de inrichting.

Groet, Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Plaats reactie