En dan is het gebeurd...
Re: En dan is het gebeurd...
Kortsluiting? Hoe en wat?
Goed verzekerd? Dan gaat het toch geregeld worden, ook al is het niet a la minute?
Camper volledig uitgebrand en zelf geen letsel, dan heb je ondanks schrik en ongemak geen klagen.
Goed verzekerd? Dan gaat het toch geregeld worden, ook al is het niet a la minute?
Camper volledig uitgebrand en zelf geen letsel, dan heb je ondanks schrik en ongemak geen klagen.
Re: En dan is het gebeurd...
Dacht dat ik de enige was
@Corbogers
Zit er al schot in de zaak?
Verblijven jullie nog in de Algarve?
@Corbogers
Zit er al schot in de zaak?
Verblijven jullie nog in de Algarve?
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Re: En dan is het gebeurd...
Vreseljk, daar sta je dan...
Sterkte met de afhandeling!
Sterkte met de afhandeling!
Gr, John.
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Re: En dan is het gebeurd...
Dank voor jullie reacties, sos hulpdienst; na enige twist gesprekken er komt een camper jullie kant op van een bedrijf uit Enschede , heeft ons benaderd zou volgende week komen met leen camper zodat we wel kunnen blijven en tzt terugreis hiermee kunnen maken. De Algarve zou buiten radius zijn om camper te kunnen krijgen, NKC moest hier toestemming voor geven. Dit hebben ze dus wel gedaan.Verblijven in een woning ( ook planning ivm onze honden, we willen geen overlast veroorzaken op een camper plaats) tot April. Van huur auto zien we af, gaat van budget huur camper af… mogen gebruik maken van een auto van familie die hier wonen. NKC reisverzekering ; standaard brief met waar we voor reparatie terecht kunnen, gebeld schade gemeld aan AON , daar moet je een account hebben om iets te kunnen… binnen 3 dagen toegang tot account stond in mail, nu daar wachten we dus nog steeds op..
Volgens sos moest camper ingevoerd worden in Portugal en moest ik kentekenbewijzen overleggen zodat afstand gedaan zou kunnen worden.. transport naar NL zou dan niet noodzakelijk zijn. Eigenaar camper bedrijf Enschede ( naam bij ons bekend) zei wat een onzin, lossen we anders op.
Weet U, het is materiële schade , wij zijn bekomen van de schrik, had eerste melding niet moeten schrijven als je kwaad bent… maar ik zal U zeggen het is me wat..
Volgens sos moest camper ingevoerd worden in Portugal en moest ik kentekenbewijzen overleggen zodat afstand gedaan zou kunnen worden.. transport naar NL zou dan niet noodzakelijk zijn. Eigenaar camper bedrijf Enschede ( naam bij ons bekend) zei wat een onzin, lossen we anders op.
Weet U, het is materiële schade , wij zijn bekomen van de schrik, had eerste melding niet moeten schrijven als je kwaad bent… maar ik zal U zeggen het is me wat..
Re: En dan is het gebeurd...
Daar kan ik me alles bij voorstellen. Sterkte met de verdere afwikkeling in ieder geval.
Buscamper fan
Re: En dan is het gebeurd...
Nog even wat berichten gegumd. Dit heeft duidelijk niets te maken met een sensatieverhaal of gluren bij een ramp. Ts vroeg zelf om de link. Wens jullie veel sterkte bij de afhandeling, dit hakt er wel in. Kan me heel goed voorstellen dat je dan even moet bijkomen.
Re: En dan is het gebeurd...
Gelukkig zijn jullie lijfelijk ongedeerd! “Poef, camper weg” is in mijn beleving heel naar. Om daarna in geëmotioneerde toestand van alles te moeten gaan regelen met de verzekeringsmaatschappij, S.O.S- diensten en andere partijen, zoals aangewezen schadebedrijven is, wederom in mijn beleving, ook heel akelig. Ja, het is wat en het is niet leuk. Sterkte en succes gewenst!
Heb je trouwens al bedacht dat je in het verzekeringstraject je eigen zg. contraexpert (die je heel wat uit handen kan nemen en goed kan adviseren) in de arm kunt nemen? Zeker bij een grote schade, wat complexe bijkomstigheden en zelf niet meteen weten “hoe, wat, waar”, kan dat heel zinvol zijn. Onder voorwaarden vallen de kosten van zo een expert ook vaak onder de vergoedingen waar je vanuit je verzekering aanspraak op kunt maken.
Heb je trouwens al bedacht dat je in het verzekeringstraject je eigen zg. contraexpert (die je heel wat uit handen kan nemen en goed kan adviseren) in de arm kunt nemen? Zeker bij een grote schade, wat complexe bijkomstigheden en zelf niet meteen weten “hoe, wat, waar”, kan dat heel zinvol zijn. Onder voorwaarden vallen de kosten van zo een expert ook vaak onder de vergoedingen waar je vanuit je verzekering aanspraak op kunt maken.
Re: En dan is het gebeurd...
Bij AON kun je géén account aanmaken als je daar zelf géén verzekering hebt. ( recente ervaring ).
Alle schade gegevens kun je nazien bij NKC reisverzekering zelf.
Succes met de afhandeling.
Groeten, Henk Geurts
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Re: En dan is het gebeurd...
Even bijpraten;
Gisteren, zondag de 25e ( 13 dagen na het beurde) kwam Peter van der Linden uit Enschede namens SOS met een leencamper aanrijden. Het heeft wat voeten in de aarde gehad maar deze man is precies dat wat je nodig hebt , hij regelt vrijwaring oude camper en van hem mogen we voorlopig hier blijven. Onze thuisreis is dus gelukkig geregeld. NKC allerlei beloftes dat we terug worden gebeld… nog aan het wachten… Aon en CED ( schade-expert) ondanks mail we melden ons binnen 5 dagen, dus niet.. Maar heel blij met leencamper rest is materiële schade en heeft geen haast. Maar NKC wat heb je het toch slecht voor elkaar !!!!
Gisteren, zondag de 25e ( 13 dagen na het beurde) kwam Peter van der Linden uit Enschede namens SOS met een leencamper aanrijden. Het heeft wat voeten in de aarde gehad maar deze man is precies dat wat je nodig hebt , hij regelt vrijwaring oude camper en van hem mogen we voorlopig hier blijven. Onze thuisreis is dus gelukkig geregeld. NKC allerlei beloftes dat we terug worden gebeld… nog aan het wachten… Aon en CED ( schade-expert) ondanks mail we melden ons binnen 5 dagen, dus niet.. Maar heel blij met leencamper rest is materiële schade en heeft geen haast. Maar NKC wat heb je het toch slecht voor elkaar !!!!
Re: En dan is het gebeurd...
Ben wel geschrokken van jullie situatie (we zijn net terug van een vakantie), ook omdat ineens je vakantie er totaal anders uitziet.
Sterkte en ik hoop dat het allemaal goed komt, ook al kost dit veel geduld en begrijpelijke ergernis.
Sterkte en ik hoop dat het allemaal goed komt, ook al kost dit veel geduld en begrijpelijke ergernis.
Wim
Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Re: En dan is het gebeurd...
Beste Cor en family,Corbogers schreef: ↑ma 26 feb 2024, 12:11Even bijpraten;
Gisteren, zondag de 25e ( 13 dagen na het beurde) kwam Peter van der Linden uit Enschede namens SOS met een leencamper aanrijden. Het heeft wat voeten in de aarde gehad maar deze man is precies dat wat je nodig hebt , hij regelt vrijwaring oude camper en van hem mogen we voorlopig hier blijven. Onze thuisreis is dus gelukkig geregeld. NKC allerlei beloftes dat we terug worden gebeld… nog aan het wachten… Aon en CED ( schade-expert) ondanks mail we melden ons binnen 5 dagen, dus niet.. Maar heel blij met leencamper rest is materiële schade en heeft geen haast. Maar NKC wat heb je het toch slecht voor elkaar !!!!
ik ben nogal geschrokken van de reacties van de verzekeraar en hun schadeexpert.
Zijn dit normale reacties die men als relatie (verzekerde) kan en mag verwachten als men in den vreemde schades oploopt van deze omvang?
Verder hoop ik dat jullie nu een beetje aan het opknappen zijn. Heel veel sterkte.
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26
Re: En dan is het gebeurd...
Ik vind iets van een aantal reacties in dit draadje, maar daar ga ik verder niet op in. Ik heb het helaas een paar keer meegemaakt dat ik mijn verzekeraar nodig had (afhandeling verliep trouwens prima), en ik hoop dat anderen iets hebben aan mijn ervaringen die ik hieronder opschrijf.
- allereerst heb ik gemerkt dat het mij rust geef als ik mijn verzekeringsvoorwaarden goed bestudeer. Ik heb de voorwaarden van mijn huidige en vorige verzekeringen telkens goed doorgelezen (vaak meerdere keren, elke winter bijvoorbeeld), in ieder geval de voorwaarden die te maken hebben met pech onderweg, schade, en eventuele repatriëring. Kortom, die delen van de voorwaarden die je nodig hebt op momenten dat het jou niet uitkomt en/of er sprake is van een panieksituatie. Door dit vooraf te doen krijg je als het goed is een reëel beeld van wat je van je verzekeraar kunt verwachten, en wat niet. Ook kun je beter in de winter vragen aan je verzekeraar stellen als iets je niet duidelijk is, dan tijdens het hoogseizoen. En ten slotte is dat ook gewoon je plicht als verzekeringnemer.
- Zorg dat je voor elke trip de contactgegevens paraat hebt. Op papier in de camper en op je telefoon o.i.d.
- Een schade of probleem moet snel gemeld worden, maar niemand neemt je het kwalijk als je eerst even tot rust moet komen en je onderdak o.i.d. regelt. Probeer eerst te kalmeren, gegevens te verzamelen, en dan pas te bellen.
- Aan de andere kant van de lijn werken ook mensen. Die het waarschijnlijk erg druk hebben, en misschien daarvoor net nog iets veel ergers hebben moeten afhandelen. Hier geldt echt (in mijn ervaring): wie goed doet, goed ontmoet.
- En als het dan niet goed gaat (zoals de terugbel beloftes in dit verhaal), verwerk dat in een zakelijk en correct bericht/klacht naar de verzekeraar of instantie, dan is de kans dat er iets mee gedaan wordt een stuk groter dan een tirade op social media o.i.d. En ook dat geeft (mij) meer rust.
- En dan komt eigenlijk pas de vraag, hoe is het zo gekomen en had het voorkomen kunnen worden?
Bovenstaande heeft er bij mij voor gezorgd dat e.e.a. tijdens het hele schade gebeuren weliswaar erg vervelend is, maar na afloop het boek met een goed gevoel gesloten kon worden.
Naschrift: hiermee wil ik trouwens geenszins zeggen dat Cor en family zich beter hadden moeten voorbereiden! Ik praat ook niet goed wat er mis gaat. Mijn boodschap is dat je zelf met een goede voorbereiding en mind-set je je enigszins kunt voorbereiden op zo'n situatie (die je nooit hoopt mee te maken)
- allereerst heb ik gemerkt dat het mij rust geef als ik mijn verzekeringsvoorwaarden goed bestudeer. Ik heb de voorwaarden van mijn huidige en vorige verzekeringen telkens goed doorgelezen (vaak meerdere keren, elke winter bijvoorbeeld), in ieder geval de voorwaarden die te maken hebben met pech onderweg, schade, en eventuele repatriëring. Kortom, die delen van de voorwaarden die je nodig hebt op momenten dat het jou niet uitkomt en/of er sprake is van een panieksituatie. Door dit vooraf te doen krijg je als het goed is een reëel beeld van wat je van je verzekeraar kunt verwachten, en wat niet. Ook kun je beter in de winter vragen aan je verzekeraar stellen als iets je niet duidelijk is, dan tijdens het hoogseizoen. En ten slotte is dat ook gewoon je plicht als verzekeringnemer.
- Zorg dat je voor elke trip de contactgegevens paraat hebt. Op papier in de camper en op je telefoon o.i.d.
- Een schade of probleem moet snel gemeld worden, maar niemand neemt je het kwalijk als je eerst even tot rust moet komen en je onderdak o.i.d. regelt. Probeer eerst te kalmeren, gegevens te verzamelen, en dan pas te bellen.
- Aan de andere kant van de lijn werken ook mensen. Die het waarschijnlijk erg druk hebben, en misschien daarvoor net nog iets veel ergers hebben moeten afhandelen. Hier geldt echt (in mijn ervaring): wie goed doet, goed ontmoet.
- En als het dan niet goed gaat (zoals de terugbel beloftes in dit verhaal), verwerk dat in een zakelijk en correct bericht/klacht naar de verzekeraar of instantie, dan is de kans dat er iets mee gedaan wordt een stuk groter dan een tirade op social media o.i.d. En ook dat geeft (mij) meer rust.
- En dan komt eigenlijk pas de vraag, hoe is het zo gekomen en had het voorkomen kunnen worden?
Bovenstaande heeft er bij mij voor gezorgd dat e.e.a. tijdens het hele schade gebeuren weliswaar erg vervelend is, maar na afloop het boek met een goed gevoel gesloten kon worden.
Naschrift: hiermee wil ik trouwens geenszins zeggen dat Cor en family zich beter hadden moeten voorbereiden! Ik praat ook niet goed wat er mis gaat. Mijn boodschap is dat je zelf met een goede voorbereiding en mind-set je je enigszins kunt voorbereiden op zo'n situatie (die je nooit hoopt mee te maken)
Re: En dan is het gebeurd...
Hier ben ik het voor 100% mee eens.
Kennelijk moet men zich op de dag van vandaag alleen nog maar "ZAKELIJK" opstellen.
Anders loopt het vaak niet goed af.
Personeels gebrek, geen ervaring te drukte, die oude mensen die altijd klagen en " nergens begrip voor hebben " jammer maar waar.
Kennelijk moet men zich op de dag van vandaag alleen nog maar "ZAKELIJK" opstellen.
Anders loopt het vaak niet goed af.
Personeels gebrek, geen ervaring te drukte, die oude mensen die altijd klagen en " nergens begrip voor hebben " jammer maar waar.