Hard rijden of door rijden

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80426
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hard rijden of door rijden

Bericht door Dafluc »

Nogmaals: met mijn busje was ik er eerder dan met de caravan. En dat heeft niets met te hard rijden, jagen of ongelukken te maken. Dat is op dezelfde manier qua pauzeren, files, route etc. met een hogere snelheid onderweg zijn en er daardoor gewoon eerder zijn. En ik kom net zo relaxed aan want het is niet het verschil tussen 80 of 160 waar we het hier over hebben. Het is nu meer het verschil aan het worden tussen normaal onderweg zijn en ergens zo snel mogelijk naartoe racen. Dat lijkt me een open deur. Dat de een met 90 onderweg is en de ander met 120 is van alle tijden toch? En het is niet zo dat het ene goed is en het andere niet.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Hard rijden of door rijden

Bericht door AadenAnke »

Beide varianten ken ik al mijn hele leven volgens mij :lol: maakt niet uit zijn op allerlei dingen van toepassing.
Ik geloof niet dat mijn 3400+kg wegende buscamper met een lengte van 6.38m een veel grotere remvertraging heeft dan een bak van 7.5m ik weet dat er wettelijk in personenwagens <3500kg en grote voertuigen >3500kg verschil zit maar in de praktijk is dat tegenwoordig te verwaarlozen! De lading maakt dan het verschil en dan niet zozeer het gewicht van die lading maar wat die doet met het zwaartepunt van het voertuig. De chauffeur maakt het verschil! Maar vraag jezelf nu allemaal eens af wanneer heb je voor het laatst een echte noodstop (kind op de weg vol in het anker :oops: ) gemaakt? Ik kan het mezelf niet echt herinneren

Gr Aad
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Hard rijden of door rijden

Bericht door AadenAnke »

Luc dat is het! Om te vergelijken zal je het zelfde moeten doen. Dus de zelfde pauzes nemen e.d. dus eigenlijk alleen de rij minuten tellen! Wat betreft de concentratie die afneemt er is ergens een onderzoek gedaan door de SWOV over concentratievermogen daar uit bleek dat het sterk afnam na de 60 jaar net als het gezichtsvermogen gehoorvermogen en reactievermogen

Gr Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hard rijden of door rijden

Bericht door Bob Diesel »

Natuurkundig theoretisch ja
Maar in de praktijk
Hoeveel sneller ,dus pure tijdwinst behaal je op 1200/1500 km
Door ze hard mogelijk te racen
Of ,, normaal,, te rijden
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1811
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Hard rijden of door rijden

Bericht door doov »

Hard rijden én doorrijden.
Dat zet nog het meeste zoden aan de dijk.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80426
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hard rijden of door rijden

Bericht door Dafluc »

En dat is precies waar het dus niet over ging, zo hard mogelijk. Maar Bob, je hebt gelijk hoor.
Zo hard mogelijk naar je vakantiebestemming rijden is nergens goed voor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cor heku
Berichten: 872
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 16:53
Locatie: Best

Re: Hard rijden of door rijden

Bericht door cor heku »

Een slak weet meer van de weg dan een haas.
cor
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hard rijden of door rijden

Bericht door Kroppie »

maar soms is het gewoon hard door rijden :D
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1600
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Hard rijden of door rijden

Bericht door DiffRental »

Wij rijden gewoon met het verkeer mee, geeft veel rust en schiet lekker op.
Soms is dat op de linkerbaan tot dat te hard of te onrustig gaat, dan relaxed op de rechter baan met het verkeer mee.
Ik probeer niemand op te houden en hoop dat ze dat ook niet bij mij doen. :wink:

En het lang (kunnen) blijven zitten in een auto hangt erg veel af van het verkeer en wat voor auto/camper je hebt.
Groeten Peter
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Hard rijden of door rijden

Bericht door deusjevo »

En nu met een EV, veel kijk en rekenplezier :cheers:
.

https://youtu.be/rnJkwU58g04?si=e5Eiktew2X0LoKog
Laatst gewijzigd door deusjevo op di 06 feb 2024, 23:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Hard rijden of door rijden

Bericht door Lambiek »

Onzin vraag eigelijk.
Tijd winst ?
kunt ook vliegtuig pakken €100.- Reistijden ca 900km per uur , dus na 2 uur ben je 1800km ver. Caravan kost meer benzine en tol kosten dan de €100.- mer vliegtuig

Ter plekken auto huren en in hotels of caravan huten, of huisje.

Dan heb je meeste tijd winst en de relaxte veiligste vakantie.




Verstuurd vanaf mijn SM-S926B met Tapatalk

.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Hard rijden of door rijden

Bericht door gjvonk »

Vanwege onze nu nog beperkte vakantietijden- en periodes (onderwijs) en onze "mooi weer wens" hebben we 2 favoriete "langere" vakantie regio's, de een heeft een startpunt op pakweg 2.100 km, de ander op pakweg 2.400 km. De heen- en terugreis willen we zo vlot mogelijk, dus streven we ze hoog mogelijke kruissnelheid na, maar zo'n reis is nooit een record poging. Wat ik al schreef: we gaan dan mee met de flow en passen ons aan aan het verkeer. Het zal ons eerlijk gezegd worst wezen of we in december '23 langer of korter onderweg waren dan in '22...
Buscamper fan
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Hard rijden of door rijden

Bericht door jaap van duijn »

@Deusjevo,

De reis van Rijnsburg naar Hinterglem met een EV duurde toch langer als schoondochter verwacht had.
Zo moeten met volle accu van thuis 3 maal een 40 minuten aan de laad paal.
En bij aankomt - na een overnachting inclusief nog eens laden - de rit van 1040 km alles met alles 16 uur "gereden" .
En moesten ze zich verschonen van ondergoed wegens 7 kleuren geweren vet gescheten omdat ze maar tijdig geen laad paal konden vinden.
Ja een voor Tesla, maar die vraagt voor andere merken de hoofd prijs.
En terug het zelfde, alleen toen niet overnacht.
Het was voor hun nog niet om een volgende maal ook nog eens te doen, ook niet qua kosten, viel duurder uit als met een diesel, van de vrienden van hun die ook gingen gelijktijdig.

Groet Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hard rijden of door rijden

Bericht door Bob Diesel »

Lambiek schreef:
di 06 feb 2024, 23:27
Onzin vraag eigelijk.
Tijd winst ?
kunt ook vliegtuig pakken €100.- Reistijden ca 900km per uur , dus na 2 uur ben je 1800km ver. Caravan kost meer benzine en tol kosten dan de €100.- mer vliegtuig

Ter plekken auto huren en in hotels of caravan huten, of huisje.

Dan heb je meeste tijd winst en de relaxte veiligste vakantie.




Verstuurd vanaf mijn SM-S926B met Tapatalk
Heb je het topic we gelezen :crazy:
Het is geen vraag ,maar een afsplitsing van een ander topic
En een vliegvakantie vergelijken met auto verkeer slaat de plank helemaal mis
Thuis blijven in tuinonia of balkonia geeft minder reis stress

Maar de bestemming doet er niet toe
Wel de vraag of hard(er) rijden tijd verschil maakt op een vakantie rit van 1200/1400 km

Harder rijden ,kost meer brandstof ,is vermoeiender ,en dan denken echte tijdwinst te behalen
Zit tussen de oren :!:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gesloten