Ongewenste emails op Iphone

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Ongewenste emails op Iphone.



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

We hebben op de computer en Iphone zelfde email adres van ...@casema.nl maar ook en ....@gmail.com
Ook op mijn laptop beide email adressen, maar de ...@casema.nl als web mail en daar heb ik zelden iets van reclame.
We bemerkten op computer eigenlijk nooit spam, en ook op Iphone niet.
Totdat december 2023 nieuwe Microsoft outlook 365 werd geinstalleerd en we nu veel - op de computer dan - spam ontvangen.
Telkens als ik outlook open dan komt zeker ZIGGO met een aanbieding om lid te worden, nou met de voorgangers erbij zijn we al 50 jaar lid.
We hebben gebeld met ZIGGO en die zeggen dan moet je WEBMAIL gaan gebruiken, mooi antwoord.
In de oud outlook konden we spam aangeven en zagen we die nooit weer terug keren, ja in de spam box.
De Outlook 365 zelfs een jaar abonnement genomen "men zegt dan veel minder spam" helaas ruim een maand verder komt nog veel rot zooi door.
Ik weet de DELETE knop te vinden, t is wat t is.

Groeten Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6079
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ongewenste emails op Iphone.



Bericht door TestCase »

roma schreef:Ik gebruik 1 emailadres. Dat Spamdrain kost van 24 tot 35 Euro per jaar, zie ik.
Wanneer je op je iPhone meer spam ontvangt dan op je PC dan zijn dat toch echt twee verschillende emailadressen.
Of je hebt met de iPhone de spam al uitgewist voordat je met de PC kijkt?

Echt, de enige oplossing is nieuw mailadres, de andere oplossingen is dweilen met de kraan open. Gewoon nieuw emailadres maken en langzaamaan, neem er een jaar voor, iedereen informeren waarvan je wel wilt blijven ontvangen.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22981
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ongewenste emails op Iphone.



Bericht door PaulBng »

AadenAnke schreef:Ik denk ook dat het uitmaakt welke sites je bekijkt met je iPhone Afbeelding ik heb een tijdje terug zitten zoeken naar wat hout en plaatmateriaal kreeg weken lang mails van hornbach gamma praxis en nog wat van dat soort afzenders :bang: verwijderen en blokkeren helpt niet echt maar mijn zoon heeft een extra account aangemaakt vanwaar ik nu surf Afbeelding ja langzaam begrijp ik steeds meer van de computers Afbeelding

Gr Aad
Emails van bouwmarkten hebben doorgaans ergens (soms enigzins verstopt) een link om uit te schrijven.
Mijn mobi ziet dat en zet er een knopje bovenaan onder de afzender voor....

Paul

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door Marco Polo »

Bij de wat minder betrouwbare spam kan dat uitschrijven ook een truukje zijn.
Reageer je daarom door op de uitschrijf link te klikken bevestig je als het ware dat het e-mail adres actief is.
En krijg je nog veel meer spam…..
JohanElzenga
Berichten: 157
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 18:30
Contacteer:

Re: Ongewenste emails op Iphone.



Bericht door JohanElzenga »

TestCase schreef:
za 03 feb 2024, 13:24
Wanneer je op je iPhone meer spam ontvangt dan op je PC dan zijn dat toch echt twee verschillende emailadressen.
Of je hebt met de iPhone de spam al uitgewist voordat je met de PC kijkt?
Dat zou inderdaad de verklaring kunnen zijn. Het is niet mogelijk dat je met hetzelfde email-adres op het ene apparaat wel spam krijgt en het andere apparaat niet. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen “Als ik via de voordeur mijn huis binnenloop is er post, maar als ik dan even omloop en via de achterdeur weer naar binnen ga, is die post opeens weg”. Wat ook zou kunnen is dat het email-programma op de PC een goed werkend ingebouwd spamfilter heeft, waardoor de spam er meteen wordt uitgehaald. Maar dan zit die spam gewoon in een speciale spam mailbox.
roma
Berichten: 4583
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door roma »

Ik gebruik op Iphone en op pc hetzelfde ...@casema.nl adres. Wellicht dat op de pc en op de laptop Windows Defender een rol speelt. Vermoedelijk heb ik meer of veel spam-emails op de Iphone, omdat ik zoals momenteel het geval is voor 5 maanden in ZuidAfrika verblijf. Een land waar internet erg duur is. Ik ga uitsluitend op internet als ik ergens (winkel, restaurant, camping) gratis kan inloggen. Vaak is dat alleen mogelijk met het emailadres. Het kan een oorzaak zijn. Apple geeft interessane tips met de instellingen. Ben benieuwd of er eentje werkt.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door Marco Polo »

Gratis is dus niet gratis blijkt wel weer :mrgreen:
Gmail adresje aanmaken voor gratis internet lijkt me in ieder geval een no-brainer. Hoef je per saldo nooit in te kijken.
pwhooftman
Berichten: 1832
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door pwhooftman »

roma schreef:
za 03 feb 2024, 14:28
Ik gebruik op Iphone en op pc hetzelfde ...@casema.nl adres. Wellicht dat op de pc en op de laptop Windows Defender een rol speelt. Vermoedelijk heb ik meer of veel spam-emails op de Iphone, omdat ik zoals momenteel het geval is voor 5 maanden in ZuidAfrika verblijf. Een land waar internet erg duur is. Ik ga uitsluitend op internet als ik ergens (winkel, restaurant, camping) gratis kan inloggen. Vaak is dat alleen mogelijk met het emailadres. Het kan een oorzaak zijn. Apple geeft interessane tips met de instellingen. Ben benieuwd of er eentje werkt.
Werkt het inloggen ook als je iets gebruikt wat op een emailadres lijkt, bijvoorbeeld letterlijk bekijkhet@gmail.com? Zo ja, dan is dan een goede manier.

Het verschil tussen laptop/pc en telefoon kan zijn dat beiden verschillende emailmappen van de provider synchroniseren, bijvoorbeeld de pv/laptop alleen de inbox, en de iphone ook de reclame/spam mappen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6079
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door TestCase »

Defender helpt niets tegen spam. Ook trucjes van Apple gaan je helaas niet helpen.

Suc6.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door jaap van duijn »

@TestCase,

Had je mijn stukje en bevindingen voorgaande deze ochtend gelezen?
Daar komt toch wat anders uit als je schrijft.
Tot begin december VOORDAT ik de nieuwe outlook installeerde vrijwel geen spam en sporadisch.
Nu met de nieuwe outlook 365 van Microsoft stikt het ervan op de computer.
En niet op de Ihpone en ook niet op de laptop, wel gezegd laptop gebruik ik de webmail van Ziggo (Casema).
Het is hier weer wo - denk ik - zoveel mensen zoveel verschil in bevindingen
O en Ziggo - gebeld met telefoon nummer 1200 - zegt je moet dan web mail gaan gebruiken - ook ene lekkere oplossing.
Alleen leek mij de dame aan de telefoon geen Nederlandse aangezien ze zeer gebrekkig onze taal machtig was.
Maar ik heb geen vooroordelen hoor, zit alleen met die spam :(.

De groeten Jaap van Duijn.
Laatst gewijzigd door jaap van duijn op za 03 feb 2024, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6079
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door TestCase »

Spam wordt naar de server gestuurd en heeft niets te maken met welke software je de mail van die server leest, outlook 365, webbrowser, thunderbird, windows mail noem maar op.

Kan zijn dat je het vroeger niet zag omdat die folder/map niet door die software gelezen werd/wordt maar het was er wel.


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door seth_space »

TestCase schreef:
za 03 feb 2024, 15:50
Defender helpt niets tegen spam.

Suc6.
Does Microsoft Defender stop spam emails?
Yes, the service has a URL filter that checks for URLs within messages. If URLs associated with known spam or malicious content are detected, the message is marked as spam. Customers with Microsoft Defender XDR for Office 365 licenses also get Safe Links protection.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5717
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Ongewenste emails op Iphone.



Bericht door Camperic »

JohanElzenga schreef:
za 03 feb 2024, 13:46
TestCase schreef:
za 03 feb 2024, 13:24
Wanneer je op je iPhone meer spam ontvangt dan op je PC dan zijn dat toch echt twee verschillende emailadressen.
Of je hebt met de iPhone de spam al uitgewist voordat je met de PC kijkt?
Dat zou inderdaad de verklaring kunnen zijn. Het is niet mogelijk dat je met hetzelfde email-adres op het ene apparaat wel spam krijgt en het andere apparaat niet.
Het kan ook met één (hetzelfde) e-mailadres en je geeft zelf al aan hoe
JohanElzenga schreef:
za 03 feb 2024, 13:46
Wat ook zou kunnen is dat het email-programma op de PC een goed werkend ingebouwd spamfilter heeft, waardoor de spam er meteen wordt uitgehaald. Maar dan zit die spam gewoon in een speciale spam mailbox.
Technisch gezien hebben jullie natuurlijk gelijk, maar het gaat om de gebruikerservaring en komt het door (wel) een spamfilter op de pc op de gebruiker over alsof er op het ene apparaat wel en het andere geen spam wordt ontvangen.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6079
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door TestCase »


seth_space schreef:
TestCase schreef:
za 03 feb 2024, 15:50
Defender helpt niets tegen spam.

Suc6.
Does Microsoft Defender stop spam emails?
Yes, the service has a URL filter that checks for URLs within messages. If URLs associated with known spam or malicious content are detected, the message is marked as spam. Customers with Microsoft Defender XDR for Office 365 licenses also get Safe Links protection.
Die spammail is niet gestopt die staat gewoon op je server wordt binnengehaald en kun je lezen. Defender detecteert en waarschuwt, met 'vlaggetje', maar verder niets. Totdat je de evt. url in de mail gebruikt die soms wordt geblokkeerd. Feitelijk komt die spam dus gewoon binnen op je PC en je ziet nog evenveel spam.

TS wil de spammail stoppen en dat lukt niet totdat de spammer stopt.


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie