Aanvraag Go-Box: spoor bijster...

Plaats reactie
m_de_ruiter
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 03 apr 2022, 8:00

Aanvraag Go-Box: spoor bijster...



Bericht door m_de_ruiter »

Hoewel er al veel over geschreven is, ben ik het spoor nog steeds bijster.... Maar omdat ik ook geen zin heb ik een boete hoop ik hier op hulp van mede camperaars... Het gaat over de aanvraag van de Go-Box en het insturen van de juiste documenten aan de Asfinag om aan te tonen wat de emissieklasse van de camper en Co2 uitstoot is, zodat Asfinag dat kan bevestigen en de kans op een boete verdwijnt.

Wat ik van plan ben te doen is om de Go-Box aan te vragen bij Asfinag. Ik moet dan aangeven wat de emissienorm is en de Co2 uitstoot begrijp ik. Wij hebben een Euro6 camper en dat staat ook op het kentekenbewijs. De Co2 uitstoot kan ik aantonen via een printscreen van de site van het RDW. Wie kan hier bevestigen dat het opsturen van deze twee documenten (dus kopie kentekenbewijs en uitdraai RDW) voldoende is voor Asfinag om te bevestigen dat ons de Go-Box in ons geval geregistreerd mag worden op Euro6? Want ik lees ook over het indienen van een Coc / CVO maar die beide documenten heb ik niet. En opvragen ervan is volgens mij veel gedoe en kost ook een aardige cent.

Verder nog een paar andere vragen:
- Als je eenmaal die Go-Box hebt lever je die dan telkens als je Oostenrijk verlaat weer in en haal je weer een nieuwe box op als je Oostenrijk weer binnenkomt? of houd je gewoon de Go-Box die je eenmaal hebt gekregen in de camper liggen tot volgende keren dat je weer in Oostenrijk bent/
- is de aanschaf van de Go-Box, behalve de eenmalige kosten, verder kosteloos en betaal je dus geen maandelijkse bedrag?
- Klopt het dat wanneer je de Go-Box digitaal aanvraagt je in het self service portaal van Asfinag zelf kunt instellen dat de tolkosten van je rekening mogen worden afgeschreven en dat wanneer je de Go-Box haalt bij een verkooppunt onderweg je er een bedrag op moet storten?
- en mocht het krijgen van goedkeuring van de Asfinag te veel gedoe zijn dan is dus het beste om de Go-Box in te stellen op Euro0 begrijp ik. Dat is de duurste tolcategorie, maar zoveel scheelt dat geloof ik ook weer niet per kilometer tov Euro6. Alleen moet ik dan bij het verkooppunt expliciet zeggen dat ze de box daar instellen op Euro0

Sorry voor de vele vragen, maar het is voor mij een onduidelijk verhaal met die Asfinag....

Dank voor alle reacties!
groeten Marco
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27490
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Aanvraag Go-Box, spoor bijster.....



Bericht door Marco Polo »

Je kent de site van Asfinag?
Ook in het NL.
(Rechts bovenin kan je de taal wijzigen).

https://www.go-maut.at/

Aantonen van uitstoot van het voertuig kan met de kentekenkaart zolang men bij Asfinag maar duidelijk de gevraagde informatie kan vinden.

https://www.go-maut.at/nl/ons-go-tolsys ... kenmerken/
(Tekst in het Engels)

Euroklasse is voldoende (CO2 klasse volgt uit euroklasse).

Go-box staat standaard op euro nul.
Als men hem op een andere euroklasse laat zetten (boven 3 dacht ik) zonder dat de juiste papieren qua milieu bekend zijn bij ASFINAG dan kom je in de problemen.

Anders niet.
jurgenc
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Aanvraag Go-Box: spoor bijster...



Bericht door jurgenc »

m_de_ruiter schreef:
zo 21 jan 2024, 19:16
- Als je eenmaal die Go-Box hebt lever je die dan telkens als je Oostenrijk verlaat weer in en haal je weer een nieuwe box op als je Oostenrijk weer binnenkomt? of houd je gewoon de Go-Box die je eenmaal hebt gekregen in de camper liggen tot volgende keren dat je weer in Oostenrijk bent/
Niet nodig, gewoon bewaren tot volgende gebruik
m_de_ruiter schreef:
zo 21 jan 2024, 19:16
- is de aanschaf van de Go-Box, behalve de eenmalige kosten, verder kosteloos en betaal je dus geen maandelijkse bedrag?
correct
m_de_ruiter schreef:
zo 21 jan 2024, 19:16
- Klopt het dat wanneer je de Go-Box digitaal aanvraagt je in het self service portaal van Asfinag zelf kunt instellen dat de tolkosten van je rekening mogen worden afgeschreven en dat wanneer je de Go-Box haalt bij een verkooppunt onderweg je er een bedrag op moet storten?
Je kan inderdaad via een Europese domiciliering werken. Je hoeft dus geen bedrag op voorhand te reserveren. Je krijgt een rekening en die wordt dan automatisch betaald. Zo staat er ook nbooit te weinig op je account/krediet wanneer je door Oostenrijk rijd
m_de_ruiter schreef:
zo 21 jan 2024, 19:16
- en mocht het krijgen van goedkeuring van de Asfinag te veel gedoe zijn dan is dus het beste om de Go-Box in te stellen op Euro0 begrijp ik. Dat is de duurste tolcategorie, maar zoveel scheelt dat geloof ik ook weer niet per kilometer tov Euro6. Alleen moet ik dan bij het verkooppunt expliciet zeggen dat ze de box daar instellen op Euro0
De goedkeuring is poepsimpel. Gewoon officiële documenten bezorgen (scan of foto) waar ze duidelijk de gevraagde zaken kunnen opzien. Op Euro 0 laten staan kost genoeg aan duurdere tol.
H20
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Aanvraag Go-Box: spoor bijster...



Bericht door eef van baal »

Een verrassing voor mensen met een terug gekeurde nieuwe camper hebben van 01-01-2024 gelden nieuwe regels.
Het technisch toegelaten gewicht is van toepassing of je een go box nodig hebt, een camper die dus 4000 Kg mag hebben maar terug gezet is naar 3500 moet dan ook een Go Box hebben, dit geld dus voor campers 01-01-2024 voor oudere campers is er een afbouwregeling.
Bron adac https://www.adac.de/reise-freizeit/maut ... sterreich/

Voorlopig kunnen de oudere campers nog met een vignet voldoen aan de wet.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27490
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Aanvraag Go-Box: spoor bijster...



Bericht door Marco Polo »

Zie dit topic.
viewtopic.php?t=8485989

Niet echt relevant voor TS.
Die heeft er sowieso 1 nodig.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Aanvraag Go-Box: spoor bijster...



Bericht door eef van baal »

sorry hoor ik wist niet dat je kwaad werd als iemand een afwijkend antwoord geeft.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Plaats reactie