Plotselinge wijziging van de campingregels: geen nieuw contract getekend

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15367
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Plotselinge wijziging van de campingregels: geen nieuw contract getekend



Bericht door Hoofdnoorman »

Derfor, hvis du vil selge campingvognen og la den stå på tomten, er det problemet at lederen ikke lenger godtar salget fordi campingvognen er mer enn 8 år gammel. I så fall er det ingen annen utvei enn å ta tapet selv og rive campingvognen. Faktisk kan lederen da også si at tomten må tilbakeføres til sin tidligere tilstand. Så eventuelle belegningsstein, bygninger må også fjernes.
På toppen av det hele er det også ofte slik at bestyreren utfører fjerningen av campingvognen selv, mot betaling. Han vil da sette campingvognen foran/ved inngangen, og du må sørge for at transport er tilgjengelig for å transportere campingvognen. Dessverre er dette ikke tillatt bak en bil.

Etter min mening, hvis du bestemmer deg for å si farvel til campingvognen, kan det være et alternativ å spørre en bonde / gartner i området hvis de er interessert.
Jeg hadde en gang en kunde som solgte en 10 år gammel 8 meter campingvogn på denne måten. Jordbærdyrkeren tok seg til og med av å plukke opp campingvognen og jevne ut tomten.
Nå var det i 1998. På den tiden var etterspørselen etter campingvogner ganske høy. Min klient fikk fortsatt utbetalt 1000 gylden, 3500 kroner på det tidspunktet.
Jordbærdyrkeren brukte campingvognen som bolig for sesongarbeidere.

Hvis du ikke har advokatutgifter forsikring fra Gjensidige selv, er rettssaker i Nederland svært vanskelig. Hvis du har en advokatforsikring og har krav på stønad, kan det være interessant å registrere den.
Vanligvis kjøper de av søksmålet og betaler deg en stor del av skaden fra eget fond, fordi dette er billigere enn å starte et søksmål i utlandet.

Det er ofte slik at vilkårene også inkluderer at ved betalingsmislighold bortfaller alle rettigheter og eiendommen bortfaller til forvalteren. I så fall må du bare ikke betale og ikke svare på noe. Dette er imidlertid ikke den mest elegante måten.



Als je de caravan wilt verkopen en wil achterlaten, is er dus het probleem dat de beheerder de verkoop niet accepteert omdat de caravan ouder is dan 8 jaar. Neem dan je verlies en sloop het. Ik weet niet hoe oud de caravan iis, maar 10 jaar is al gedateerd. Waarschijnlijk moet ook de grond weer in oude toestand worden gebracht en dus alles verwijderen zoals tegels.
Meestal verwijderd de beheerder de caravan tegen kosten van de camping. Hij zet hem dan buiten neer en jij kan zorgen voor de afvoer.
Mijns inziens, als je besluit om afscheid te nemen van de caravan, is het misschien een optie om bij een boer/tuinder in de buurt te vragen of men daar belangstelling voor heeft.
Ik heb ooit een klant gehad die een 10 jaar oude 8 meter stacaravan verkocht op deze wijze. De aardbeienteler heeft zelfs gezorgd voor het ophalen van de caravan en het glad maken van de campeerplaats.
In 1998 was de vraag naar caravans best wel hoog. Hij toch nog 1.000 gulden, destijds Nok 3500, uitbetaald.
De aardbeien teler gebruikte de caravan als woonverblijf voor seizoenarbeiders.

Als je zelf geen rechtsbijstand verzekering hebt, is procederen in Nederland erg lastig. Heb je wel een rechtsbijstandverzekering en heb je recht op ondersteuning, dan kan het interessant zijn om de zaak aan te kaarten.
Meestal koopt men een rechtszaak af en betalen jou dan de vermoedelijke schade, in dit geval het verlies van de caravan, omdat dit goedkoper is dan in het buitenland een rechtszaak te starten.

Veelal is in de voorwaarden ook opgenomen is dat bij niet betalen van het stageld, alle rechten vervallen en het goed vervalt aan de beheerder. Hij zou dan alsnog kunnen proberen om vergoeding te incasseren maar heeft de caravan en eventuele andere zaken. De kans is dan erg klein dat hij moeite neemt om een deurwaarder in te schakelen in het buiten land. In dat geval gewoon niet betalen en nergens meer op reageren. Niet de meest elegante manier maar mogelijk effectief.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Plotselinge wijziging van de campingregels: geen nieuw contract getekend



Bericht door beatrix18 »

...... i cant so much dutch;)
Ik denk dat dat wel meevalt. :shh:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Norwegian family
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 19 jan 2024, 7:38

Re: Plotselinge wijziging van de campingregels: geen nieuw contract getekend



Bericht door Norwegian family »

Hoofdnoorman schreef:
za 20 jan 2024, 13:10
Als je de caravan wilt verkopen en wil achterlaten, is er dus het probleem dat de beheerder de verkoop niet accepteert omdat de caravan ouder is dan 8 jaar. Neem dan je verlies en sloop het. Ik weet niet hoe oud de caravan iis, maar 10 jaar is al gedateerd. Waarschijnlijk moet ook de grond weer in oude toestand worden gebracht en dus alles verwijderen zoals tegels.
Meestal verwijderd de beheerder de caravan tegen kosten van de camping. Hij zet hem dan buiten neer en jij kan zorgen voor de afvoer.
Mijns inziens, als je besluit om afscheid te nemen van de caravan, is het misschien een optie om bij een boer/tuinder in de buurt te vragen of men daar belangstelling voor heeft.
Ik heb ooit een klant gehad die een 10 jaar oude 8 meter stacaravan verkocht op deze wijze. De aardbeienteler heeft zelfs gezorgd voor het ophalen van de caravan en het glad maken van de campeerplaats.
In 1998 was de vraag naar caravans best wel hoog. Hij toch nog 1.000 gulden, destijds Nok 3500, uitbetaald.
De aardbeien teler gebruikte de caravan als woonverblijf voor seizoenarbeiders.

Als je zelf geen rechtsbijstand verzekering hebt, is procederen in Nederland erg lastig. Heb je wel een rechtsbijstandverzekering en heb je recht op ondersteuning, dan kan het interessant zijn om de zaak aan te kaarten.
Meestal koopt men een rechtszaak af en betalen jou dan de vermoedelijke schade, in dit geval het verlies van de caravan, omdat dit goedkoper is dan in het buitenland een rechtszaak te starten.

Veelal is in de voorwaarden ook opgenomen is dat bij niet betalen van het stageld, alle rechten vervallen en het goed vervalt aan de beheerder. Hij zou dan alsnog kunnen proberen om vergoeding te incasseren maar heeft de caravan en eventuele andere zaken. De kans is dan erg klein dat hij moeite neemt om een deurwaarder in te schakelen in het buiten land. In dat geval gewoon niet betalen en nergens meer op reageren. Niet de meest elegante manier maar mogelijk effectief.
Ben het met je eens over veel van wat je hier nu schrijft. Ik zal contact opnemen met de rechterlijke macht hier in Noorwegen en vragen wat zij vinden dat ik moet doen en of zij mij misschien in contact kunnen brengen met een bedrijf in Nederland dat deze zaken wel weet. Ik zou voor de zekerheid eens een boer in de buurt kunnen bellen. veel beter en er geld voor krijgen dan niets. toch is de uitdaging dat ik zelf de hele ruimte leeg moet maken, dus ik wil gewoon kijken wat ik hier doe. Deze onzin kost veel energie!
Norwegian family
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 19 jan 2024, 7:38

Re: Plotselinge wijziging van de campingregels: geen nieuw contract getekend



Bericht door Norwegian family »

Will schreef:
za 20 jan 2024, 10:29
De enige optie die ik ziet is de stacaravan op een andere campingpark te plaatsen en daar als geheel te verkopen.
Als de stacaravan in goede conditie is en geen schade oploopt door het te verplaatsen maar dan zou ik eerst een offerte aanvragen.

Of verkopen aan de camping eigenaar en het verlies nemen.

Mvrgr.Wil
Het lijkt erop dat dit de enige oplossing is ja
pwhooftman
Berichten: 1832
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Plotselinge wijziging van de campingregels: geen nieuw contract getekend



Bericht door pwhooftman »

Norwegian family schreef:
zo 21 jan 2024, 20:34
Deze onzin kost veel energie!
I feel your pain, but what i miss in your story is that you have put this upon yourself by wanting to sell a stacaravan in The Netherlands while living in Norway. How can you hold the camping owner responsible for removing the stacaravan and everything else you have put om that spot while it is you who wants to end the contract? I understand this costs a lot of energy, but i wouldn't call it nonsense, it will only cost more energy if you keep denying the inevitable. Bite the bullet, come over here for a couple of days, rent a dumpster, demolish the stacaravan and clear the spot, problem solved. Or what about the split-up couple which used to help you, there should be 2 people in the Netherlands who can help you (as long as they don't have to do it together :-) )?.
Norwegian family
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 19 jan 2024, 7:38

Re: Plotselinge wijziging van de campingregels: geen nieuw contract getekend



Bericht door Norwegian family »

True words, the first two years the hole family loved to be there and the children wanted us to keep this so they could use it when there where old enough, but now they dont want to and im the only onw who wanted to keep it. in other words not possible so the solution now is to give it away to the camping for free and they will remove everything. they sent me a contract so this will be history now and the memories will be positive. Love nedtherlands so i will need to find a solution for next visits witch not cost so much.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Plotselinge wijziging van de campingregels: geen nieuw contract getekend



Bericht door beatrix18 »

Mooi, ik hoop ook dat je thuis geen schade hebt gehad!

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
roscher
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 09 jun 2023, 7:25

Re: Plotselinge wijziging van de campingregels: geen nieuw contract getekend



Bericht door roscher »

Grappig dat zoveel camper eigenaren hun zegje willen doen over de perikelen van een bezitter van een stacaravan op een camping.
Als belangrijkste punt is ts denk ik niet duidelijk over het wel of niet kunnen verkopen van zijn caravan. Hij bedoelt ongetwijfeld dat als hij zijn caravan verkoopt dit betekent dat deze niet langer op de door hem gehuurde plek kan blijven staan. Dit betekent dus dat hij volledig vrij is zijn caravan te verkopen, iets wat niet iedereen volgens mij duidelijk voor ogen had.
Waar de schoen knelt is de lokatie die ts gehuurd heeft. Heeft hij door het huren van die plek automatisch het recht de huur hiervan door te geven aan de gene die zijn caravan koopt. Een zelfde situatie zie je ook frequent bij eigenaren van woonschepen en -arken.
Ik denk dat dit door de jaren heen iets is dat men als een soort verworven recht is gaan zien. Maar is dit wel zo? Bij onroerend goed zou deze constructie erfpacht heten, hierbij kan bij verkoop van de lokatie de pacht van de ondergrond niet zo maar opgezegd worden. Deze constructie zie je tegenwoordig ook regelmatig bij roerende goederen.
Ik kan mij , naast het geldelijk gewin bij investeringsmaatschappijen, best voorstellen dat de eigenaar van een park ter voorkoming van verpaupering van zijn park hier paal en perk in wil stellen. Hoe een en ander aan zittende huurders dient te worden mede gedeelt en of dit in onderhavige situatie is gedaan kan ik niet overzien
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Plotselinge wijziging van de campingregels: geen nieuw contract getekend



Bericht door EasyBee »

Misschien is het wel zo handig om het hele topic te lezen, voordat je hier onderaan wat schrijft.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie