Probleem met iGo-Nextgen

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snowbird
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 04 nov 2005, 7:58
Locatie: Amersfoort

Probleem met iGo-Nextgen



Bericht door Snowbird »

Beste,

Al een hele tijd gebruik ik IGO navigatie. Ik heb al meerdere versie gebruikt en het bevalt me prima.
Met de versie IGO-Nextgen PAL (9.18.27.719974) heb ik een probleem met het ingeven van een wat langere route.
Ik kan de route wel ingeven en het programma gaat dan de route berekenen en op het moment dat de route getoond zou moeten worden, vliegt het programma eruit.
Als ik een wat korte route ingeeft werkt het programma wel goed.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn.

Ik heb ook nog een andere versie van IGO (9.18.27.658108) die wel goed werkt, maar ik vind de display van de Nextgen verie mooier.

Groet

Jan Willem
johan1950
Berichten: 1379
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Probleem met IGO-Nextgen



Bericht door johan1950 »

Ik heb sinds vorig jaar IGO-Nextgen PAL (9.18.27.719974) op een Samsung Tab A staan.
Ik heb net even twee routes van ongeveer 700 km geprobeerd. Geen probleem.
Ik zou deze versie nog een keer downloaden en opnieuw installeren. Misschien ergens een bitje omgevallen.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6079
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Probleem met IGO-Nextgen



Bericht door TestCase »

Rename de folder IGO_PAL\Save eens naar save-old en probeer het nog eens. Zo beter?
Ik had een identiek probleem en bij mij helpt dat. Helpt het niet dan weer hernoemen.

Helaas ben je dan wel al je persoonlijke instellingen etc kwijt. Daarom kopieer ik die folder naar een veilige plek nadat ik klaar ben met alle instellingen. Mocht het nog eens gebeuren scheelt mij dat wat werk.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Snowbird
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 04 nov 2005, 7:58
Locatie: Amersfoort

Re: Probleem met iGo-Nextgen



Bericht door Snowbird »

Bedankt voor de tip om de directory save te renamen.
Dit lijkt te werken, maar ik ga dit morgen nog wat verder uitzoeken

Groet
Jan Willem
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9193
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Probleem met iGo-Nextgen



Bericht door gjvonk »

Ik heb ook de nodige problemen gehad met de IGo software voor mijn ESX navi. Wat blijkt nu? Het ESX systeem is volledig afhankelijk van de originele meegeleverde geheugenkaart en die is met 8Gb te klein: ik kan er zelfs geen updates op geïnstalleerd krijgen en op lange routes "verslikt het systeem zich" en krijg ik hem alleen weer aan de praat met een harde reset.

Kijk dus eens bij de hoeveelheid beschikbaar werkgeheugen op de kaart: kaartupdates zijn altijd groter dan de oorspronkelijke kaarten.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Snowbird
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 04 nov 2005, 7:58
Locatie: Amersfoort

Re: Probleem met iGo-Nextgen



Bericht door Snowbird »

@gjvonk
Het betreft hier een telefoon, waarbij IGO in het interne geheugen staat. Dus een te kleine kaart is niet het probleem.

@testcase
Ik heb nog wat onderzoek gedaan en heb alle routes en locaties uit de oude "save" directory kunnen overzetten en het werkt weer.
Nogmaals bedankt voor de tip

Groet
Jan Willem
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6079
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Probleem met iGo-Nextgen



Bericht door TestCase »


Die routes en zo terugzetten is inderdaad niet zo moeilijk maar ik wist niet hoe handig je was met deze zaken.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie