Butagas en kou

Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Butagas en kou



Bericht door dedruivenplukker »

Ik had een onderbouw LPG tank, voor Marokko een aansluiting gemaakt op de vaste gasleiding (met kraantje)
Daar kan je de Marokkaanse propaan gasfles die een eigen drukverdeler krijgt met een slang op aansluiten.
Ik heb ook wel de kleinere (oud campinggaz) flessen gebruikt omdat we weinig verbruiken en je deze flessen in ieder dorp kan ruilen voor een paar MDh.
Niet iedere soort fles kan je door heel Marokko ruilen.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
hansvanleerdam
Berichten: 155
Lid geworden op: di 21 jul 2020, 22:01

Re: Butagas en kou



Bericht door hansvanleerdam »

thole schreef:
za 17 feb 2024, 20:03
Is mij ook niet duidelijk.
Wij hebben 'normaal' ook altijd LPG, in Marokko kopen we butaan , het liefst in een rode fles van Afriqiua, die kun je zo aansluiten. Voor andere moet je een adapter gebruiken die je ook op Franse gasflessen moet zetten.
Ik kan dus op een "rode fles van Afriqiua" mijn gasregelaar direct aansluiten? Als dat zo is hoef ik alleen rode fles van Afriqiua te kopen. Ik zag dat op de flessen ook bepaalde bars zijn gemarkeerd. Is dat relevant?
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Butagas en kou



Bericht door TestCase »

Wanneer dat er op staat, nooit gezien, kan dat de max vuldruk zijn. Dit is voor jou niet relevant, de drukregelaar maakt er netjes jouw gewenste 30mbar van.
Succes.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie