Ierland ferry vanuit Duinkerken

Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Ierland ferry vanuit Duinkerken



Bericht door fstuif »

Er vaart tegenwoordig een ferry van de DFDS vanuit Duinkerken rechtstreeks naar Rosslare. Het is wel 24 uur varen dus een beetje comfort is wel gewenst. De plaatjes zijn best mooi, maar laten mijn wenkbrauwen toch krullen. Is er iemand die al gebruik gemaakt heeft van deze ferry? Zo ja wil diegene dan zijn ervaringen met mij (ons) delen?
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Ierland ferry vanuit Duinkerken



Bericht door hurktoilet »

Bij gebrek aan andere reacties..
24 uur op zee is gewoon saai (ik vond de overtocht rotterdam-hull al heel lang duren) dus zorg dat je voldoende vermaak hebt. So wie so heb je een hut nodig. Wij zijn destijds in twee etappes overgestoken, Duinkerken -dover en wales-ierland. Zal elkaar in tijd niet heel veel uitmaken, ook door Engeland/Wales wil je toch een keer slapen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ierland ferry vanuit Duinkerken



Bericht door AadenAnke »

De rit naar Wales is natuurlijk ook prachtig om te doen

Gr Aad
tvdsande
Berichten: 2270
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Ierland ferry vanuit Duinkerken



Bericht door tvdsande »

Wij zijn 8 maal naar Ierland geweest, 6 maal in 25 uur.
En een keer via Roscoff en dat nooit meer.
Een keer zijn we ook met 1 overnachting in Engeland.
En dat was Castle Combe .51°29'50.2"N 2°13'27.4"W
Zeer de moeite waard, en wij waren niet de enigste.
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Ierland ferry vanuit Duinkerken



Bericht door fstuif »

Dank voor alle reacties. Maar................mijn vraag is niet beantwoord. Het is niet de eerste keer dat we die kant op gaan. We kennen de mogelijkheden. Willen echter specifiek info over de overtocht Duinkerken - Ierland.
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
roekie
Berichten: 271
Lid geworden op: ma 05 apr 2010, 15:10

Re: Ierland ferry vanuit Duinkerken



Bericht door roekie »

Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Ierland ferry vanuit Duinkerken



Bericht door fstuif »

Prachtig filmpje. Dank daarvoor.
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
roekie
Berichten: 271
Lid geworden op: ma 05 apr 2010, 15:10

Re: Ierland ferry vanuit Duinkerken



Bericht door roekie »

graag gedaan , ik kwam deze toevallig tegen. heb je in ieder geval een indruk.
goede reis straks !
Gebruikersavatar
jackeura
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 24 mar 2021, 15:07

Re: Ierland ferry vanuit Duinkerken



Bericht door jackeura »

fstuif schreef:
ma 11 dec 2023, 14:52
Er vaart tegenwoordig een ferry van de DFDS vanuit Duinkerken rechtstreeks naar Rosslare. Het is wel 24 uur varen dus een beetje comfort is wel gewenst. De plaatjes zijn best mooi, maar laten mijn wenkbrauwen toch krullen. Is er iemand die al gebruik gemaakt heeft van deze ferry? Zo ja wil diegene dan zijn ervaringen met mij (ons) delen?
Zeker! Afgelopen jaar zijn we vanaf Duinkerke naar Rosslare gevaren. We wilden niet graag twee ferry's gebruiken en boeken en met veel stress door Engeland heen rijden. Toch een hoop gedoe. Vandaar op zoek naar een rechtstreekse verbinding vanaf europa naar Ierland. De optie van Cherbourgh kwam voorbij maar was toch wel een eind rijden vonden we. En tol en diesel. Dus we waren blij verrast toen we de verbinding vanaf Duinkerken vonden.
Voor ons was de prijs voor de overtocht die wat langer duurt met 5 volwassenen en 1 camper van 6,5 meter lang en 3,15 hoog hetzelfde als vanaf Cherbourgh. Echter je omzeilt dus de tol en de reis en bovendien is deze reis inclusief gebruik van 3x maaltijdbuffet. Werkelijk perfect met drie opgroeiende tieners die altijd honger hebben.
Hij is niet luxe met entertainment en er is 1 functioneel restaurant maar gewoon dikke prima! Het viel ons op dat iedereen aan flesjes drank zat maar er was beslist geen groot feest met alcohol tot laat in de avond. Heel rustig eigenlijk. Dat van die flesjes werd trouwens opgelost. Een glas wijn in het restaurant is 5 euro en een hele fles 8 euro, dus toen mijn vrouw een wijntje wilde kwam ik meteen met de fles aan. Super relaxed. We waren vrij vroeg aangekomen maar mochten meteen in de rij! Donderdag 5.00 zouden we gaan rijden maar we zijn er 's avonds al aangekomen 22.45 en mochten zo gaan staan. Ook supervriendelijk en soepel. Wel meteen gevraagd wanneer de boot zou komen, die was wat vertraagd dus vaartijd zou 6.30 worden. Ook goed hebben we wat extra uren in de nacht. Onbijt is vanaf 9.00 uur dus we schoven zo aan het waren uiteindelijk elke dag 3 warme maaltijden. Als je mee pb met mailadres stuurt stuur ik het reisverslag in tekst. Wie weet heb je er iets aan. Zij zijn de onderkant van Ierland langs gereden en toen de Wild Atlantic Way tot en met De Burren en daarna gereden naar Dublin en toen terug.
Groet,
Jack
sabine1964
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 13 dec 2023, 21:53

Ferry ierland duinkerke met hond



Bericht door sabine1964 »

Zijn er campers die ervaring hebben met een op de Ferry van Duinkerke naar Rosslare?
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6078
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ierland ferry vanuit Duinkerken



Bericht door TestCase »

Eeh Sabine, de post boven die van jou?
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Ierland ferry vanuit Duinkerken



Bericht door hurktoilet »

Jackeura schreef:]
We wilden niet graag twee ferry's gebruiken en boeken en met veel stress door Engeland heen rijden. Toch een hoop gedoe.

Klinkt op zich prima. Zelf vind ik twee keer ferry's boeken geen punt, al moet je dan wel twee keer gunstigste prijs zoeken, dus het is wat meer werk. Wat ik me wel afvraag wat de stress is van door Engeland rijden (afgezien van het feit dat je ook voor de tweede ferry op tijd moet zijn). Ja, in Engeland rijd je links, maar dat doe je in Ierland ook...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Ierland ferry vanuit Duinkerken



Bericht door WimZ »

TestCase schreef:
wo 13 dec 2023, 23:04
Eeh Sabine, de post boven die van jou?
Sabine heeft topictitel aangepast en tekst zal moeten zijn:
Zijn er campers die ervaring hebben met een hond op de Ferry van Duinkerke naar Rosslare?
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Ierland ferry vanuit Duinkerken



Bericht door EasyBee »

Dan moet Sabine geen topic kapen, maar een eigen topic beginnen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie