Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland

508overland
Berichten: 109
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 22:10

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door 508overland »

Ik heb een mercedes 508 van 5 meter lang, 38 jaar oud en +/-3500kg. Regelmatig in de bergen vrachtwagens voorbij zien komen tijdens mijn trip.

Ik denk dat bergwegen rijden met een Renault Master dan ook wel goed komt 😉
Zowel in Kroatië, Albanië en Montenegro vond ik mensen vrij relaxt rijden als ze achter me zaten. Regelmatig even aan de kant en de 'file' achter je voorbij laten gaan doet wonderen en maak je vrienden mee.
Als er dan naar je word getoeterd is dit geen 🤬 maar een manier om je te bedanken dat je de boel er even door laat.

Maar ik denk dat je met jou bus beter meekomt met overig verkeer, dan hangt het alleen af hoe hard jij durft te rijden t.a.v. de rest.
Vriendelijke groet Michiel

Mercedes 508 ex leger ambu 1985
Volkswagen T5 comfort line 2013 180pk
Gebruikersavatar
Knikkertje
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 12 aug 2011, 23:35
Locatie: Delft

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door Knikkertje »

508overland schreef:
zo 17 dec 2023, 22:41
Ik heb in Oktober ongeveer het vergelijkbare gereden, maar dan Lesvos als eind bestemming via Piraeus (Athene). Wij probeerden vooral de gehele kustroute in de balkan te rijden.
Zoals Rob zei je komt ogen te kort. Als je geen problemen hebt met kronkelende bergwegen met afgrond raad ik de kustroute in zuidelijk Kroatië richting Bosnië/Montenegro echt ten zeerste aan.

In Griekenland weet ik tal van prachtige plekjes, kom er al jaren. Maar meer de andere richting op, Thessaloniki, chalkidiki ect.
Zodra het zover is, geniet er van!
Groet Michiel
Ik zit mee te lezen want wij mogen eind april voor zes weken naar Griekenland. Met de boot heen en over land terug. Ik ben benieuwd naar de tal van prachtige plekjes. Het is de eerste keer dat wij vaste land bezoeken.
Geen carpe diem maar camper diem
508overland
Berichten: 109
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 22:10

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door 508overland »

Waar komt de boot aan in Griekenland? Ik vermoed Igoemenitsa?
Geef mee een paar dagen dan heb je van mij een PB met een aantal locaties die zeer de moeite waard zijn. En waar je prima met de camper kan overnachten.
Vriendelijke groet Michiel

Mercedes 508 ex leger ambu 1985
Volkswagen T5 comfort line 2013 180pk
508overland
Berichten: 109
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 22:10

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door 508overland »

Knikkertje schreef:
zo 17 mar 2024, 20:02
Ik zit mee te lezen want wij mogen eind april voor zes weken naar Griekenland. Met de boot heen en over land terug. Ik ben benieuwd naar de tal van prachtige plekjes. Het is de eerste keer dat wij vaste land bezoeken.
Ik ben nog even benieuwd waar je aan komt met de boot. Dan stuur ik je wat interessante locaties door :wink:
Vriendelijke groet Michiel

Mercedes 508 ex leger ambu 1985
Volkswagen T5 comfort line 2013 180pk
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 796
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door MarceldeHoog »

Leuk! Wij starten onze reis op 1 mei, om over land naar Griekenland te rijden. Daar zal de focus liggen op de peloponnesos. Als basis zullen wij de reisgids van Endless on Wheels gebruiken: Eindeloos Griekenland.

Heen zal over Servie zijn, terug via Albanië. De heenweg in relatief korte tijd (veel snelweg), terug nemen we wat meer de tijd. Wellicht komen we elkaar nog tegen :-)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Theike78
Berichten: 4
Lid geworden op: di 30 jun 2020, 0:46

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door Theike78 »

Leuk man! Wij vertrekken half april met de boot van Bari naar Igoumenitsa. We hebben 6 weken. Terug willen we over land door Noord Macedonië, Servië en misschien Kosovo. Heeft iemand recente ervaringen met die laatste twee? Ik lees bijvoorbeeld dat je voor Kosovo aan de grens een verzekering moet kopen, is dat veilig en betrouwbaar?

Twee jaar geleden zijn we vanuit Ancona naar Albanië geweest en via de kust terug gegaan. Na het relaxte Albanië vond ik de kust van Croatië verschrikkelijk. Druk en we voelden ons nergens welkom. Het was lastig om een plek te vinden om even te stoppen en te lunchen. Dat was begin juni.
Eric van den Heuvel
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, Kosovo voorlopig maar even mijden. Het is er erg onrustig vanwege de soevereiniteit met Servië. Ik was er vorige week met de luxe auto masr het is nu echt geen aanrader. Groet Eric
Theike78
Berichten: 4
Lid geworden op: di 30 jun 2020, 0:46

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door Theike78 »

Waar in Kosovo was je? En wat merkte je? Buitenlandse Zaken markeert alleen het noorden oranje, de rest gewoon groen.
Eric van den Heuvel
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, Ik heb heel Kosovo wel gehad. Verschillende contactpersonen in uithoeken. Veel zwaarbewapende legereenheden met militaire voertuigen. Mensen zeggen ook de sfeer is grimmig en er hangt voortdurend onheil in de lucht. Ze zijn bang dat de Serviërs weer meer rotstreek gaan uithalen . Groet Eric
Plaats reactie