Is het huidige camperen nog wel zo leuk?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Is het huidige camperen nog wel zo leuk?



Bericht door metatoon »

Buren .
(Thuissituatie )

Ik heb ze graag naast beide zijde voor achter ,waar het maar kan.
Altijd gezellig hulp nodig ;ontvangen Hulp gevraagd ;graag gegeven .
En ook nog het liefste een bult kinderen er bij.

Gezellig !!!!

Gr. Toon .

Ps. Uitgezonderd vrijgekomen moordenaar ,die dwingen je tot verhuizen.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
berrie
Berichten: 482
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 16:51
Locatie: deventer

Re: Is het huidige camperen nog wel zo leuk?



Bericht door berrie »

Ik heb dat gevoel ook heel sterk.
Nieuwe (bus)camperaars die menen dat alles mag. Lawaai maken, schreeuwen tot diep in de nacht, harde muziek, afval en rotzooi, noem maar op.
Bovendien is het overal hartstikke druk geworden.
Waar ik met de jaarwisseling in 2017 nog alleen stond in Barcelona was de laatste keer (2021) alles overvol.
Dubbel parkeren, plekken voor de touringcars bezetten, uitwijken naar illegale plaatsen en de andere morgen weggestuurd.
Nu is die plek helemaal opgeheven.
Ik ga met tegenzin nog 3 weekjes met vakantie in mei.
"Je hoeft niet vingervlug te zijn om mondharmonica te spelen"
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Is het huidige camperen nog wel zo leuk?



Bericht door jepebe »

Ik zou gelijk stoppen...

Voor mij is een deel van de lol vooraf op een regenachtige avond om op internet rond te struinen en te kijken bij p4n, camper contact, Franse Aires, Spaanse furgoperfecto, Duits womoforum, etc, waar plekjes zijn die mij leuk lijken. Daar pas ik een route min of meer op aan, en het is vrijwel altijd slapen, en verder. Deze plekken zijn belangrijk is onze ervaring, want een mooie attractie maar geen leuk camperplekje is minder leuk dan een leuk camperplekje zonder attractie.

Ik denk dat als je naar dezelfde plek als vijf of tien aar geleden gaat en dat is veranderd en dan denkt getver, dat je camperen niet zo leuk blijft vinden.

Nu in de sneeuw in de Dolomieten met mijn jongste spruit van 14, op een voormalige camperplaats in Arabba. Elke dag om 9 uur op de skis tot het gaat schemeren. Als twee maanden voorpret met zoeken naar plekjes langs een piste (niet teveel lopen) en dan sneeuwhoogte en sneeuwval bijhouden in Italië, Frankrijk, Zwitserland een Oostenrijk. Op het laatste moment beslissen: Daar gaan we heen.! Een klein plannetje met te bezoeken skigebieden klaar. 's Morgens een beetje kletsen met andere skifanaten en dan hup!

Elke zomer een ander land/gebied bezoeken, ook dan weer in de gaten houden, niet te heet/koud, begen of toch zee of meren, wat willen de kids, een mooie stad erbij, fiets mee. Zonder camper was ik niet zes weken door Roemenië gaan zwerven, niet op Bornholm geweest, nooit de Baltische staten gaan bezoeken en had ik nooit ontdekt wat een camperparadojs de Noord-Atlantische kust van Spanje is in de zomer, zonder last van drukte te hebben.

Is camperen leuk? Wij doen het nu 17 jaar, bij geboorte van mijn oudste zoon begonnen, het wordt zelfs steeds leuker!

Ik denk, maar kan dat cijfermatig niet onderbouwen, dat het aantal campers te koop zal stijgen. Maar dat komt niet door nieuwe camperaars, maar door mensen die hun overwinteringsrituelen niet meer kunnen uitvoeren als de afgelopen 20 jaar.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Is het huidige camperen nog wel zo leuk?



Bericht door Marco Polo »

:thumbup: :cheers:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9193
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Is het huidige camperen nog wel zo leuk?



Bericht door gjvonk »

+1: wij camperen sinds 2008 en sinds we in 2012 een eigen camper hebben, doen wij ook een "overwinteringsritueel": we vertrekken voor de kerst en komen na Nieuwjaar thuis.

Behalve dat kijken we welk soort weer waar en wanneer verwacht wordt in de schoolvakanties en passen daar ons reisdoel op aan.

Soms zijn dat "rituele plekjes" die we aanvullen of inwisselen voor nieuwe plekjes en rituelen.

Dat is voor ons camperen: weggaan waar het niet leuk (meer) is op zoek naar plekjes waar het wel leuk is.

Als camperen "moeten" wordt, stoppen we ermee.
Buscamper fan
mikeanber
Berichten: 550
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Is het huidige camperen nog wel zo leuk?



Bericht door mikeanber »

hallo allen
kamperen is leuk vinden wij als er andere mensen zijn die dit anders zien mag dat en ze zijn niet verplicht op te kamperen met welke middelen dan ook tent /vouwwagen/toer caravan /sta caravan of camper
wij doen het met chalet en camper willen het niet missen en zolang als de gezondheid en de financiën het toe laten blijven we het doen
:cheers:
Plaats reactie