Nieuw zelfbouw project: Fiat Ducato L4H3

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1137
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Nieuw zelfbouw project: Fiat Ducato L4H3



Bericht door L4H3 »

Mooi werk 👍 1 kleine opmerking. Je had beter met zwarte kit de ramen er in kunnen maken. Lijkt strakker want nu wordt de witte kit smerig en het valt meer op. Zwarte kit lijkt meer 1 geheel met het raam. Verder top gedaan. Want je blijft altijd kit zien omdat de wand van de bus een beetje krom loopt.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Camperbassie
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Nieuw zelfbouw project: Fiat Ducato L4H3



Bericht door Camperbassie »

Mooie stoelen! Peter doet goede zaken, ik heb ze ook uit Leiden. Heb je de bijrijdersstoel al elektrisch aangesloten en krijg je ook een airbag foutmelding? Het schijnt dat als je het bankje vervangt er ook iets in de Fiat software gedaan moet worden ??

Je kunt de middelste gordelsluiting van je oude bankje gewoon overzetten op de bijrijdersstoel!
Verstuurd vanaf mijn SM-N970F met Tapatalk



zelfbouwer25
Berichten: 41
Lid geworden op: di 18 jul 2023, 8:44

Re: Nieuw zelfbouw project: Fiat Ducato L4H3



Bericht door zelfbouwer25 »

@L4H3 Ja dat klopt; die 710 wordt ook een beetje rafelig als je de restjes er vanaf trekt. Maar ik kan me ook ergens herinneren dat sommige de randjes weer afdichten met UV bestendige sikaflex #….?? Het zijn wel curved ramen, ze zitten redelijk strak tegen de wand aan getrokken; dus als ik dat rondom afkit moet het echt een heel klein randje worden. Ik krijg veel dingen uiteindelijk wel onder de knie, maar netjes kitten is me echt nog nooit gelukt :roll:

@camperbassie Ik heb van de bijrijdersstoel nog geen elektrische gordelspanner, dus die nog niet aangesloten. Die zat er overigens ook niet op bij het bankje; schijnt alleen in de personenbus uitvoeringen te zitten van Ducato. Er zit wel een klein stekkertje die middenachter onder de zitting uitkomt, ik denk dat dat de indicatie is dat er iemand op zit en je dan de gordel moet aandoen? Die werkt dan denk ik samen met de gordelspanner. Gekke is, onder de Bestuurderstoel zit dat stekkertje er niet.
zelfbouwer25
Berichten: 41
Lid geworden op: di 18 jul 2023, 8:44

Re: Nieuw zelfbouw project: Fiat Ducato L4H3



Bericht door zelfbouwer25 »

IMG_0897.jpeg
IMG_0897.jpeg (82.64 KiB) 477 keer bekeken
Hier een close up van de kitrandjes van de ramen; sluit eigenlijk naadloos aan, maar wel van die vervelende rafeltjes. Die gaan natuurlijk vies worden. Hoe kan ik die het beste schoonmaken? Of juist een extra randje zwarte kit uv bestendig?
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Nieuw zelfbouw project: Fiat Ducato L4H3



Bericht door JMD »

Wat ikzelf altijd bij de hand heb is een sopje (of afmesspray).
Je hebt rondom netjes afgetaped en goed overtollig kit aangebracht. Zelf plak ik de tape 2-3 mm vanaf de rand. Na kitten even in sprayen, dan overtollig kit weghalen. Vervolgens tape verwijderen, dan nogmaals sprayen en één keer met (natte) vinger nastrijken.
Je kitnaden zijn dan eigenlijk nagenoeg strak...

Nu is het lastiger om te herstellen! Laagje overheen is niet echt handig...
zelfbouwer25
Berichten: 41
Lid geworden op: di 18 jul 2023, 8:44

Re: Nieuw zelfbouw project: Fiat Ducato L4H3



Bericht door zelfbouwer25 »

Ik kan me dat helemaal voorstellen met reguliere kit, maar met die sika 710 butyl kauwgum kit is dat geen optie toch?
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Nieuw zelfbouw project: Fiat Ducato L4H3



Bericht door JTG »

Met een houten latje de randjes ‘deppen’ dan trek je de ‘kauwgom’ draden weg maar niet zoveel weg dat er niets meer tussen raam en carrosserie zit.
zelfbouwer25
Berichten: 41
Lid geworden op: di 18 jul 2023, 8:44

Re: Nieuw zelfbouw project: Fiat Ducato L4H3



Bericht door zelfbouwer25 »

Ja zo heb ik het inderdaad gedaan, met houten latje voorzichtig de overtollige kit verwijderd; hij trekt dan een heel dun laagje kit mee van onder het raam, maar zeker niet alles.

Het curved raam zit echt strak tegen de carrosserie aan, maar dan krijg ik dus wel op sommige plekken van die kleine frutseltjes.

@JTG heb jij jouw curved Horrex ramen na butyl kit nog afgewerkt met een randje sika 210? Ik zag dat je dat bij jouw niet-curved deurtje wel had gedaan toch?
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Nieuw zelfbouw project: Fiat Ducato L4H3



Bericht door JTG »

Nee niet verder afgewerkt rond de ramen (s7p Dometic). Toiletdeurtje zit anders bevestigd inderdaad daar zat zo’n grote ruimte tussen dat ik die met een MS Polymeerkit heb opgevuld (matig resultaat qua ‘look’ maar wel dicht).
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Nieuw zelfbouw project: Fiat Ducato L4H3



Bericht door JMD »

Hej, die Sika710 ken ik inderdaad niet. Ik doe alles met MS Polymeer kit.... trouwens behalve mijn vaste ramen plakken.

Groet JMD
Plaats reactie