Foute tolfacturering

Gebruikersavatar
jackentiny
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 08 dec 2014, 21:39
Locatie: Stein

Foute tolfacturering



Bericht door jackentiny »

Op mijn laatste factuur staat de regel
24/10 07 999 1 TLPC:TARIF LE + CHER 07 190 A34 1 REIMS EST (TAISSY) 2 115.50 138.60 772.0 3 wat blijkbaar betekent dat er geen entree is waargenomen en ze rekenen dan het max tarief.
Lekker dan :bang: , ga dan maar bewijzen waar je wel geweest bent, of dat je onmogelijk 772 km afgelegd kunt hebben, of in je geheugen graven waar de slagboom haperde :-?
Van de overnachting op de camperplaats Mailly le Camp of entree tolpoort Sommesous heb ik geen bewijs, normaal neem ik wel een foto van onze verblijfplaats maar als het regent op terugweg vaak niet.
Ben benieuwd hoe ze reageren op mijn betoog,

Groet,
Jack
de hoekies
Berichten: 6026
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Foute tolfacturering



Bericht door de hoekies »

Zal een gevecht worden met een Franse winnaar waarschijnlijk.
succes
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Foute tolfacturering



Bericht door gjvonk »

Uhm, misschien dom, maar waar slaat 24/10 07 999 op? Een datum? Log eens in op je account en zoek de routeoverzichten...



Buscamper fan
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Foute tolfacturering



Bericht door EasyBee »

Als je weet waar en wanneer je erop gereden bent, kun je dat aangeven en zouden ze dat moeten kunnen terugvinden in de opnames van de camera's.
Wij hadden jaren geleden een soort gelijk geval in Italië. Slagboom stond al open en wat ik ook probeerde, niets hielp, geen registratie mogelijk. Lange rij achter me, die allemaal alleen maar toeterden en geen meter achteruit wilden gaan. Dus vooruit en bij eerstvolgende uitgang er weer uit. Moest het maximum bedrag betalen, want de persoon achter de kassa wilde geen enkele discussie (aangaan). Bij thuiskomst in de pen en hele verhaal gemaild. Zij konden aan de hand van mijn verhaal, en de foto's van de camper er bij, de camerabeelden terugzoeken en mijn verhaal klopte dus. Ik moest in eerste instantie aan de kassa op de tolweg € 105 aftikken. Nu kreeg ik € 99,80 terug omdat ik maar een heel klein stukje had gereden op hun mooi tolweg.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Foute tolfacturering



Bericht door seth_space »

Heb je een tracker met routeweergave?

Gebruik je een android telefoon en heb je volgen aan staan?
Open de Google Maps-app. op je Android-telefoon of -tablet.
Tik op je profielfoto of initiaal Mijn tijdlijn .
Selecteer een plaats in de tijdlijn.
Aangezien Apple je ook overal volgt zal daar vast ook iets dergelijks te vinden zijn.

Mogelijk dat je daarmee je claim kunt onderbouwen.
Ik heb trouwens geen flauw idee wat die reeks aan getallen moet betekenen. Dus wat meer toelichting bij hun claim lijkt me gewenst.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Foute tolfacturering



Bericht door AadenAnke »

Deze verhalen zijn op zich al één reden voor mij om nooit tolwegen te nemen! Wat een gedoe :bang: en als het echt niet anders kan gewoon een kaartje bij de bediende halen al toeteren ze de 1e tot en met de 7e symfonie van Beethoven achter me ik laat me dit nooit gebeuren

Gr Aad
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Foute tolfacturering



Bericht door EasyBee »

In mijn geval was dat voordat ik een badge op de voorruit had en bij een kleine onbemande tolpoort en stonden er inmiddels zo'n 15 auto's, bussen en vrachtwagens achter me. Op een gegeven moment ga je dan echt wel.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
jackentiny
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 08 dec 2014, 21:39
Locatie: Stein

Re: Foute tolfacturering



Bericht door jackentiny »

Helaas geen tijdlijn aan,
alleen een pintransactie op 23-10 12u in Moulin,

de betekenis van allegetallen:
Schermopname (25).png
Schermopname (25).png (99.1 KiB) 926 keer bekeken
We wachten af,
groet,
Jack
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Foute tolfacturering



Bericht door Bob Diesel »

Leg ze uit dat ze aan de data kunnen zien dat je van uit het zuiden
Richting huiswaarts reed
Vraag aan ze waar je de A 34 op gereden bent
Aangezien de A 34 loopt van Reims naar Charleville-Meziers
En is gewoon tolvrij

Van Troyes naar Reims is de A 26 , die word nergens vermeld

En zelfs van Gannat naar Reims , is via tol langs Parijs sleçht 523 km

445 via de RN kortste weg

En kijk eens of je de afschrijving kan terug draaien

Ik heb zelf de ervaring dat als je goed onderbouwt reageert
Je de kosten gewoon vlot terug krijgt
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
jackentiny
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 08 dec 2014, 21:39
Locatie: Stein

Re: Foute tolfacturering



Bericht door jackentiny »

De afschrijving gebeurd 15 nov, dit is de factuur en aankondiging van afschrijving.
Ik rij meestal en ook nu de N7 via Auxere en was dus een dag eerder om 12u in Moulins (pintransactie bij boulangerie),
Hun dit al meegedeeld in het contactformulier maar daar was geen mogelijkheid om wat bestanden bij te voegen,

ben benieuwd,
Groet,
Jack
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Foute tolfacturering



Bericht door gjvonk »

Je laat de factuur zien, in je personal Area account is er ook een optie om de gereden routes te checken...
Buscamper fan
Peter+Annie
Berichten: 1354
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Foute tolfacturering



Bericht door Peter+Annie »

Bob Diesel schreef:
do 09 nov 2023, 19:51

Vraag aan ze waar je de A 34 op gereden bent
Aangezien de A 34 loopt van Reims naar Charleville-Meziers
En is gewoon tolvrij

Van Troyes naar Reims is de A 26 , die word nergens vermeld



Dat staat op de rekening die T.S bijgevoegd heeft hij is de A 34 opgereden waar hij de A 4 verlaten heeft,in Reims est ( Taissy)
DE A 26 loopt niet vanaf Troyes naar Reims maar tot Chalons en champagne,daar gaat hij over op de A 4,die vanaf Strassbourg via Reims naar Parijs loopt.

Dat de A26 nergens genoemd word verwondert me niets, men weet bij Fulli alleen dat T.S de snelweg bij Reims est verlaten heeft, waar hij er op gekomen is is onbekend( Bij Fulli)

Het gaat er niet over welke wegnummers je rijdt ,maar het aantal kilometers tussen het station van ingang en het station van uitgang
Zonder dat je het netwerk verlaat, dus als je van wegnummer wisselt zonder dat er een tolpost op de weg staat waar je moet stoppen .
Je kunt van Reims est ,zonder tolbarriere van uitgang tot bijna aan Lyon komen, via Troyes Orleans-Clermont Ferrand
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Foute tolfacturering



Bericht door Bob Diesel »

Maar daar zijn ze ook niet geweest
Ik rij meestal en ook nu de N7 via Auxere en was dus een dag eerder om 12u in Moulin
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Peter+Annie
Berichten: 1354
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Foute tolfacturering



Bericht door Peter+Annie »

Nee,daarom berekent Fulli altijd het hoogste tarief in je classe.

Voor de komst van de badges( toen je nog gewoon een kaartje moest trekken) gebeurde het wel eens dat er iemand bij de automaat in jouw lane stond,als je dan de lane inreed schoot dat kaartje er een stukje uit, men trok dat kaartje er dan uit en liep snel weg.
Waarom ?? ik weet t niet, maar het enige wat ik kan bedenken is een souvenir voor het vakantie album.
Maar jij zat met het probleem dat je (financieel) gevilt werd als je de snelweg weer afging.

Ik heb daar destijds een soort van alertheids waarschuwing over gegeven op het caravanforum, maar werd daar met pek en veren weggehoond en men hield mij voor een fantast.
Zelf ben ik er nooit ingetrapt, omdat collega's mij waarschuwden voor dit fenomeen, maar menigmaal zag ik het aankomen en bleef voor het tolhokje staan, zodat er geen kaartje uitkwam.

Nu, met de komst van de badge komt het dus nog voor dat er iets mis gaat met de registratie.
Laatst gewijzigd door Aloys op za 11 nov 2023, 7:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Plaats reactie