Micro Modular Stealth Camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
roma
Berichten: 4581
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door roma »

Dan zal deze documentaire je zeker interesseren. Ik correspondeerde met de maakster ervan:

Interesting and shocking documentary of 90 minutes over SA.
 https://www.youtube.com/watch?v=a_bDc7FfItk
 

Onderwerp: Farmlands
Hello Henk,

Thank you so much for the kind message you've sent me regarding my film Farmlands. It was an emotionally and physically challenging journey for me to create but it's such a blessing to hear it's still touching peoples lives today in meaningful ways.

Wishing you all the best in these chaotic times.

Warm regards,

Lauren Southern
Gebruikersavatar
StealthCamper
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 25 okt 2023, 21:00

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door StealthCamper »

Ja, die docu en Lauren Southern ken ik al vele jaren en ze deed voor die grote docu ook al wel eens interessante kleinere dingen.
Back on topic, is ondertussen het grootste deel gezaagd:

Afbeelding

Ligt nu mooi per stapeltje, klaar om één dezer dagen eens in elkaar geknutseld te worden :-)
Gebruikersavatar
VNK
Berichten: 90
Lid geworden op: za 05 aug 2023, 11:53
Locatie: Rotterdam

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door VNK »

Goed bezig! Mooi plan en duidelijk wat je wil hebben, ik volg je draadje graag.

Is dat gefineerd multiplex?
Gebruikersavatar
StealthCamper
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 25 okt 2023, 21:00

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door StealthCamper »

Ja, inderdaad. Een beetje "zomaar" gekocht omdat het daar nu eenmaal lag en vrij dicht bij de deur was. Aan de rand splintert het wat tijdens 't zagen, maar dit ding hoeft echt niet mooi te worden als het maar functioneel is. Ondertussen heb ik beseft dat 't vrij zwaar gaat worden, maar 't zijn redelijk kleine stukken vergeleken met macro campers en zwaar is ook wel goed qua niet te veel rammelen tijdens 't rijden, of dat hoop ik althans.
roma
Berichten: 4581
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door roma »

Als je dat hout eens weegt kom je misschien op 25 kg. Ik heb in mijn Berlingo stapels 40x60 grindtegels vervoerd. Ja, dat was wel zwaar.
freggel33
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 23 nov 2020, 20:33
Locatie: utrechtse heuvelrug

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door freggel33 »

roma schreef:
zo 29 okt 2023, 16:16
een leeg sausemmertje met deksel meegekregen, ideaal
Hierin een pedaalemmerzak, met een handje hout pellets. Na gebruik dichtknopen en in de prullenbak.
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door metatoon »

Plastic of papieren?

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door EasyBee »

Neem dan aub papieren zakjes en niet plastic zoals TS.
StealthCamper schreef:
zo 29 okt 2023, 15:20
Die porta potty dingen waarvan hierboven sprake, daar zal geen plaats voor zijn. Wat ik wel overweeg is een kleine toiletemmer, eventueel met plastic zakjes, en een leger-schopje voor in de natuur.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door metatoon »

Inderdaad

En je krijgt die steeds vaker bij bestellingen links en rechts.
Nooit weggooien altijd handig.
image.jpg
image.jpg (169.7 KiB) 881 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (187.73 KiB) 880 keer bekeken
Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
StealthCamper
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 25 okt 2023, 21:00

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door StealthCamper »

EasyBee schreef: Neem dan aub papieren zakjes en niet plastic zoals TS.
Ow good point. Voorlopig heb ik nog niets en is er enkel nog maar intentie en overwegingen. Bedankt voor de tip :thumbup:
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door Jan en Simonne »

Misschien is dit nog een idee?
Deze mini camper was ook met zwaar hout gebouwd:
https://www.youtube.com/watch?v=hcOHOFCXYPs
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
StealthCamper
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 25 okt 2023, 21:00

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door StealthCamper »

Heel mooi gemaakt, dat ding in die video, en eerst met zwaar hout, ja, maar ook een stenen werkblad met stenen waskom :wtf: ?!
Ik gebruik zelfs 18mm multiplex, maar daar is ook wel een reden voor: als je aan inbouw doet, dan kan je alles zowel onderaan als aan de zijkanten vast verankeren en zo in alle richtingen stevigheid garanderen. Als je echter, zoals ik dus van plan ben, eerder een soort "inzet" wil maken, dan moet die constructie op zichzelf stevig zijn.
Dus voor alle duidelijkheid: mijn bedoeling is om "modular" te zijn. Ik ben van plan om deze auto "gewoon" te gebruiken als lichte vrachtwagen voor mijn werk, waarbij de laadruimte dan vol zal liggen met bakken vol werkmateriaal, en dan wil ik 'm in zo kort mogelijke tijd kunnen ombouwen naar iets dat hopelijk een beetje comfortabele camper moet worden. Er zal dus niets ingebouwd worden, buiten armaflex isolatie en een dakventilator.
Om het weer even met die video te vergelijken: als "keuken" ben ik van plan, in tegenstelling tot een vast stenen werkblad met een vaste stenen kom en met een vaste kraan, om gewoon een losse inox kom, een snijplank, een simpel campingaz kookding en een jerrycan te gebruiken.
Gebruikersavatar
StealthCamper
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 25 okt 2023, 21:00

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door StealthCamper »

Het is hier vandaag in België een feestdag en ik heb een lang weekend verlof genomen tot maandag.
Buiten raast een storm en dus het ideale moment om er aan te beginnen.
Om te bouwen ... BOUW! :D

Afbeelding

Om te verbinden gebruik ik eerst de methode die ik voor al dit soort houtwerk gebruik: houtlijm en nagelpistool.
Nadien Heb ik op de poten hoekijzers gezet voor extra recht- en stevigheid.
Achteraf heb ik dan nog een paar vijzen met een druppel houtlijm toegevoegd, voor de zekerheid ;-)

Afbeelding

De IKEA lades passen in elk geval perfect. Nu nog een frontje voorzien, dat wordt 12mm.
Die lijmtang staat er op omdat de plaat een beetje gespleten was, dus heb ik ze wat extra verlijmd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
StealthCamper
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 25 okt 2023, 21:00

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door StealthCamper »

Tijdens de eerste bouwdag werd het linker basisstuk bijna volledig in elkaar gezet.
's Avonds heb ik dan koelbox en fornuis er bijgehaald om eens een kleine proefopstelling te doen:

Afbeelding

Dan heb ik mij in de testomgeving eens rustig neergezet om vanuit die positie inspiratie op te doen over hoe ik exact het gasstel wil opstellen en hoe dat dan precies bevestigd kan worden zodat ik er overdag veilig mee kan rondrijden. Dat bleek een goeie methode, want al snel kwam ik tot nieuwe inzichten en ideetjes om verder op te broeden. Zoals ik al eerder aangaf: ik heb dus een plan, maar dat plan is nog niet volledig tot in de puntjes uitgewerkt. Ik heb er een goed gevoel bij en ben eraan begonnen en dat is op dit moment voor mij het belangrijkst. Hoe dat exact achteraf afgewerkt wordt, dat zie ik dan wel en dat komt goed zolang ik nu een goeie basis creëer waarop dan nadien met extra stukken verder gewerkt kan worden.
Plaats reactie