Gratis camperplaatsen en de reviews

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Gratis camperplaats



Bericht door TestCase »

Off topic: Wij stonden, veel trips gemaakt, 15 tot 20 jaar geleden veel op campgrounds in allerlei soorten parken in zowel de USA als Canada. Dat was betaalbaar, $15,- max? (Envelop met geld in brievenbus en strookje met licenseplate nr. en vertrekdatum onder het klemmetje op de paal bij je plekje.)
De voorzieningen waren 'minder', dat klopt, maar die hadden we niet nodig.

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gratis camperplaats



Bericht door AadenAnke »

Intussen lees ik de onzin van recensies helemaal niet meer! Ik beoordeel zelf wel of ik er bij aankomst gelijk weer weg rijdt of niet en of er ooit nog terug kom en in welke omstandigheden. Het verleden heeft mij geleerd dat ik in 80% van de gevallen het niet eens ben met wat andere als recensie schrijven :lol:

Gr Aad
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Gratis camperplaats



Bericht door willemzon »

Wij camperen precies zoals Thole, ook wel eens op een deprimerende parkeerplaats gestaan in Florence tegen 13.00 uur aankomen, s,middags met de fiets door Florence, alleen dat al met je eigen fiets door zo,n mooie stad, ergens lekker eten en s,avonds terug, de volgende morgen verder, misschien wel 25 km verderop. Heerlijk die vrijheid.

Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Laikatrin
Berichten: 3011
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: Gratis camperplaatsen en de reviews



Bericht door Laikatrin »

Van een gratis plaats verwacht ik niets dus heb ik nooit iets te klagen. Is er toch iets van voorziening dan is het mooi meegenomen.
De recensies lees ik wel. Soms staan er zelfs leuke tips bij.
Voor onze sept vakantie las ik commentaar op een campingetje in Italië ongeveer zo "veel Italianen op vaste plaatsen, een zootje, kinderen, honden....1 keer en nooit meer!"
Ik dacht, dat is iets voor ons! Tussen de Italianen, het beetje Italiaans dat ik ken wat oefenen, Italiaanse sfeer opsnuiven!😀
Het was er zalig, we gaan zeker nog eens terug!
Dus, de negatieve commentaar was voor mij eigenlijk positief!
Keep calm and let karma finish it!
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4391
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Gratis camperplaatsen en de reviews



Bericht door jheeck »

Ja, dat is wel eens grappig, iets waar een ander totaal op afknapt kan soms juist een aanbeveling zijn :-)
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Gratis camperplaatsen en de reviews



Bericht door seth_space »

Reviews zijn vaak de beste aanvulling voor een CP. Veel extra praktische info over voorzieningen die niet in de gegevens staan. Tijden van ophalen geld etc..
Erg nuttig. een beetje normaal iemand haalt de onzinnige reviews er zo uit. Soms wel lachen om de ronduit belachelijke beoordelingen die mensen achter laten. 1 ster omdat ze s'avonds na 11 uur aankwamen en de CP stond vol.. Lachen toch..
Maar ook info over de situatie bij regen bijv etc.. kortom, reviews zijn een essentiele toevoeging bij camper apps.
Voor diegenen die er moeite mee hebben. Negeer de beste en de slechtste en geniet.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gratis camperplaatsen en de reviews



Bericht door AadenAnke »

Sorry maar kan het nu ff niet laten :lol: “tijden van ophalen geld” :lol: op een gratis camperplaats?

Gr Aad
Gebruikersavatar
Eric 1962
Berichten: 681
Lid geworden op: za 07 mei 2022, 19:34
Locatie: Voormalig gemeente Hummelo & Keppel

Re: Gratis camperplaatsen en de reviews



Bericht door Eric 1962 »

We stonden eind juli bij een gratis camperplaats in Tønder (DK)
We gingen op de met gravel verharde parkeerplaats staan omdat de camperplaats zelf 1 grote modder bende was met diepe bandendensporen.
Er was een toiletgebouw bij.
Volgens de recensies een prima plek om op de camperplaats te staan en dat is het ook mits het droog is.
De parkeerplaats daarentegen voldeed op dat moment voor ons een stuk beter :shh:
Natuurlijk hebben wij ons plekkie netjes achtergelaten :wink:
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima
Gebruikersavatar
JPWGusta
Berichten: 376
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 22:20
Locatie: Spanje

Re: Gratis camperplaatsen en de reviews



Bericht door JPWGusta »

Hoe klinkt dat gezegde over het kleine en het grote ook al weer?
Geniet van het leven, 't is zo voorbij.
Greetz, JP

West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
de hoekies
Berichten: 6026
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Gratis camperplaatsen en de reviews



Bericht door de hoekies »

Wij zijn begonnen in 2002 met een camper te reizen ,nagenoeg overal kon je overnachten zonder problemen.
Nu 20 jaar later zijn we overgestapt op een caravan mede door het gedrag van de "nieuwe" camper-eigenaars , wat die verlangen is absurt en snapt men niet hoe om te gaan met camper en camperplaatsen.
Ze zijn hun eigen graf aan het graven met als gevolg dat je straks alleen naar een camping kunt gaan mits je geen tandenmasser hebt over te grote camper want dan ben je daar ook niet meer welkom.
Mensen krijgen teveel capsones alleen weten ze dat niet.
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Gratis camperplaatsen en de reviews



Bericht door thole »

@Peter, dat ben ik deels met je eens, maar dat er geen plaatsen meer te vinden zouden zijn, zie onze posting op de vorige pagina. Gaat wel over Spanje en een klein beetje Frankrijk.
Erg nuttig. een beetje normaal iemand haalt de onzinnige reviews er zo uit. Soms wel lachen om de ronduit belachelijke beoordelingen die mensen achter laten. 1 ster omdat ze s'avonds na 11 uur aankwamen en de CP stond vol.. Lachen toch..
Er staan belachelijke beoordelingen bij zoals deze in de posting van Seth-Space.
Eentje die ook in dezelfde categorie valt en die we al een aantal malen hebben gezien is deze:
'ik kan maar één ster geven, we konden de cp niet vinden.'

Toch lezen we de reviews altijd en soms, net zoals bv de ervaring van Laikatrin, gaan we juist af op een negatieve review, in de trant van : 'de cp oogt rommelig.' Dan worden we nieuwsgierig en meestal voelen we ons wel thuis :P
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Gratis camperplaatsen en de reviews



Bericht door Kroppie »

ze hebben hun camper w.s. veel te duur betaald en daardoor teveel capsones gekregen, tja het is niet anders en zal zich zelf wel oplossen, doordat er straks geen plek meer voor ze is
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
CaradoT135
Berichten: 2357
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Gratis camperplaatsen en de reviews



Bericht door CaradoT135 »

seth_space schreef:
wo 25 okt 2023, 17:36
Reviews zijn vaak de beste aanvulling voor een CP. Veel extra praktische info over voorzieningen die niet in de gegevens staan.
Uit een review:
afvalwater loospunt niet gevonden.
.
review.JPG
review.JPG (131.16 KiB) 653 keer bekeken
Moet je niet afgaan op dit soort schrijfsels.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Gratis camperplaatsen en de reviews



Bericht door dedruivenplukker »

:think:

Logisch, als die schutting alle zicht wegneemt. :bang:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Plaats reactie