Wie is nu in Marokko?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wie is nu in Marokko?



Bericht door thole »

Alvast een goede reis Mario en Anuta :thumbup:

Een kleine kanttekening: 11 maart begint de ramadan in Marokko.
Dat betekent dat overdag de terrasjes gesloten zijn. Wij vinden de sfeer daardoor wat minder, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Wie is nu in Marokko?



Bericht door Satzat »

De camper staat voor de deur, de eerste dingen zitten er in. Morgen verder laden.
Donderdagochtend vertrekken we, veel zin in in. :-B

Elze; medicijnenlijst hebben we van de apotheek bij, het zijn gelukkig geen opiaten. We zullen inderdaad niet teveel hooi op de vork nemen, maar zeker er van gaan genieten. Laten we hopen dat alles fijn verloopt. :thumbup:

Thole; ja het is bekend dat 11 maart de Ramadan begint en dat dit de sfeer in Marokko kan beïnvloeden. We zien wel wanneer we Marokko hopelijk zonder problemen halen hoelang we er blijven. Als we elkaar ergens tegenkomen zou erg leuk zijn. Terug uit Marokko willen we mooie plaatsen in Spanje en Portugal aan doen. Vanwege enkele verplichtingen verwachten we op 29 mei weer thuis te komen. We gaan er voor! :P

Iedereen bedankt voor de positieve reacties. :thumbup:

Mario & Anita
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80426
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wie is nu in Marokko?



Bericht door Dafluc »

Fijne reis gewenst!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1558
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Wie is nu in Marokko?



Bericht door Lammerts »

Geweldig......

Elze.

Verstuurd vanaf mijn 2201116SG met Tapatalk

"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wie is nu in Marokko?



Bericht door thole »

Mario en Anita,
alvast een hele fijne reis gewenst! :thumbup:
En wie weet ontmoeten we elkaar :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
WoutS
Berichten: 592
Lid geworden op: do 12 jul 2012, 11:13
Locatie: Rucphense bossen, maar langer met de camper onderweg.

Re: Wie is nu in Marokko?



Bericht door WoutS »

Sidi Ifni, gisteravond 19,30 uur.

06-02-2024.JPG
06-02-2024.JPG (60.47 KiB) 556 keer bekeken

Groet,

Wout.
Ergens ben je nergens, maar 'ergens' kom je altijd!
hansvanleerdam
Berichten: 155
Lid geworden op: di 21 jul 2020, 22:01

Re: Wie is nu in Marokko?



Bericht door hansvanleerdam »

Cosmoscar schreef:
wo 27 dec 2023, 18:00
Geluk schreef:
wo 27 dec 2023, 16:34
Bedankt voor de goede tip voor een verlenging in Zagora
Wat heb je betaald voor een open retour ticket Algeciras TangerMed
Medio oktober betaalden wij € 280,-
Carlos/
Viajes Normandie
C/Fragata 3
Pol. Ind. Palmares I solidariteit 1113
11379 Los Barrios
Españna
Tel +43 956675653
WhatsApp +34652806588
ticket.gutierrez@telefonica.net

Prima service.

Oscar
Is het aan te raden om Algeciras TangerMed route te nemen? Ik ben door een marokaan geïnformeerd dat als je met de camper overvaart dat je het beste tarifa naar tangier kunt overvaren dit ivm de xray apparaat die alleen beschikbaar is in tangier voor het controleren van de inhoud van je camper. Wat is jullie ervaring?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wie is nu in Marokko?



Bericht door Cee Pee »

Tanger Med staat ook een scanner maar daar hoef je alleen op de terugreis naar Algesiras doorheen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wie is nu in Marokko?



Bericht door thole »

Sinds een jaar of 6 moet onze camper ook ieder jaar bij binnenkomst in Marokko door de scanner, we horen van de meesten mensen dat dat het geval is.
Ik zie het probleem niet, er wordt gekeken naar wapens of drones. Dozen of flessen wijn worden niet gezien op de scan.
Zelf moet je de camper verlaten tijdens het scannen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
hansvanleerdam
Berichten: 155
Lid geworden op: di 21 jul 2020, 22:01

Re: Wie is nu in Marokko?



Bericht door hansvanleerdam »

Cee Pee schreef:
zo 11 feb 2024, 22:41
Tanger Med staat ook een scanner maar daar hoef je alleen op de terugreis naar Algesiras doorheen.
Bedankt voor de info :)
hansvanleerdam
Berichten: 155
Lid geworden op: di 21 jul 2020, 22:01

Re: Wie is nu in Marokko?



Bericht door hansvanleerdam »

thole schreef:
ma 12 feb 2024, 9:19
Sinds een jaar of 6 moet onze camper ook ieder jaar bij binnenkomst in Marokko door de scanner, we horen van de meesten mensen dat dat het geval is.
Ik zie het probleem niet, er wordt gekeken naar wapens of drones. Dozen of flessen wijn worden niet gezien op de scan.
Zelf moet je de camper verlaten tijdens het scannen.
Ik wil juist dat ze scanner gebruiken ipv handmatige controle.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Wie is nu in Marokko?



Bericht door kampo »

Dat begrijp ik niet goed.
De scanner (Retour vanuit Tanger Med) komt toch altijd bovenop de fysieke inspectie in het voertuig.
Bij mij kwamen ze gemiddeld zo een 3 keer binnen per grens. Altijd per 2 man als ik me kan herinneren.
De politie, douane, de havenpolitie of zoiets, de hond ook iedere keer en dat zowel in Spanje als in Marokko. Is dat 3 keer of 6 keer ? Je wordt er gek van. Als je het niet kan verdragen dan heb je een probleem. Maar de wachttijden zijn beperkt als ik het vergelijk met andere verre landen zoals Rusland.
Bovendien spreken ze goed Frans en zijn vriendelijk, op voorwaarde dat je zelf respect toont.
Ze trekken de schuiven en kasten open, zeker de toilet en ik moet dan ook alle zijdelingse koffers buiten openen. Overtocht zowel Algeciras > Tanger Med of Ceuta en retour.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
WoutS
Berichten: 592
Lid geworden op: do 12 jul 2012, 11:13
Locatie: Rucphense bossen, maar langer met de camper onderweg.

Re: Wie is nu in Marokko?



Bericht door WoutS »

Bubbles11 schreef:
do 01 feb 2024, 12:38
Wout,
Van het franse Marocco forum:


Hoe simpel kan het zijn, of juist niet.
Vandaag van Sidi Ifni naar Agadir gereden om dan toch een verlenging te krijgen voor mijn bus en snorfiets, toch drie uur rijden.
Na heelhuids door die gekte rond Aït Melloul met meerdere opbrekingen te zijn geraakt, aangekomen bij ''Marina'', maar daar mag je met je camper niet in, dus niet te ver weg veilig geparkeerd en te voet maar verder.
Eerst maar gevraagd aan een geuniformd persoon waar ik zou moeten zijn, netjes zijn advies opgevolgd om vervolgens daar te horen dat ik een eind verderop moest zijn, waar ik ook weer te horen kreeg dat ik niet op de juiste plaats was, kreeg wel nieuwe aanwijzingen maar dat was redelijk ver weg, kon maar beter een taxi nemen, dus dat maar gedaan.
Aangekomen bij dat andere douanekantoor kreeg ik daar te horen dat ik terug moest, en wel naar die vorige, ècht waar, en toen ik vertelde op mijn beste frans dat ik daar al geweest was en mij hierheen had gestuurd, werd men wel wat behulpzamer en kreeg ik te maken met een wat oudere douanier in burger, met badge, dat wel, die mij meteen met zijn eigen auto naar de juiste plek bracht, binnen het douanegebied van de vissershaven maar dan bij het politie bureau aldaar en mij daar naar binnen loodsde naar een beambte die wel begreep hoe het moest. Mijn kaartjes gingen meteen de prullenbak in en ik kreeg nieuwe formulieren, was meteen geregeld, niks kopiëen of paspoort, was binnen enkele minuten geregeld, hoe simpel kan het zijn, maar was er wel mooi een dag mee in de weer.
Dus, als je het zelfde overkomt, ga in ''Marina'' naar het douanegebied van de vissershaven en daar naar de politiepost, ofwel gendarmerie, ik wens je sterkte!
Ennn, natuurlijk dank voor alle goede raad en adviezen, zeker aan Martine.
Groet,
Wout.

12-02-2024 (1).JPG
12-02-2024 (1).JPG (76.75 KiB) 218 keer bekeken
12-02-2024 (2).JPG
12-02-2024 (2).JPG (81.34 KiB) 218 keer bekeken
Ergens ben je nergens, maar 'ergens' kom je altijd!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wie is nu in Marokko?



Bericht door Cee Pee »

Gefeliciteerd Wout, mooi dat het nu geregeld is. :thumbup:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie