Tiewraps en filters

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Tiewraps en filters



Bericht door metatoon »

Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tiewraps en filters



Bericht door Kroppie »

ben bang dat het niet veel beter is geworden in die tussen tijd
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5716
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Tiewraps en filters



Bericht door Camperic »

linus schreef:
vr 20 okt 2023, 14:30
Ik geloof dat het hier gaat om het achteloos dumpen van tierips, peuken, sigarettenpakjes, bierblikjes, redbull blikjes, plastic, en alle soorten rotzooi en dat is niet legaal maar asociaal.
:cheers:
tranny schreef:
vr 20 okt 2023, 21:44
Consumptie en vervuiling is nu eenmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden, bij elke vorm van consumptie kun je je wel af gaan vragen wat de noodzaak ervan is.
Het is zondermeer niet noodzakelijk om afval domweg van je af te gooien, dit kan ook netjes weggeworpen worden in/op de daarvoor bestemde plekken.
:thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
CaradoT135
Berichten: 2357
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Tiewraps en filters



Bericht door CaradoT135 »

Dat is minstens zo oud en gaat over de waterkwaliteit in zijn algemeen.
Tussen 2007 en 2013 werd er 6,35 miljard euro uit het Europees Fonds voor regionale ontwikkeling/Cohesiefonds verstrekt aan de lidstaten in het Donaubekken voor afvalwaterbehandeling. In dezelfde periode werd aan landbouwers 6,39 miljard euro uit het Europees Landbouwfonds voor plattelandsontwikkeling verstrekt om agromilieumaatregelen te nemen.

De stroomgebiedbeheerplannen van 2009 van de lidstaten toonden echter te weinig ambitie.
Hier een recenter onderzoek:
https://link.springer.com/article/10.10 ... 23-00985-7
De in het project geanalyseerde stoffen zijn onder meer:
Industriële chemicaliën: perfluoroctaaan zulfonzuur (PFOS) en perfluoroctaanzuur (PFOA), 4'tert-octylfenol, nonylfenol en bisfenol A.
Industriële chemicaliën en bijproducten van verbranding: 16 polycyclische koolwaterstoffen (PAK's) van de EPA.
Metalen: Kwik (Hg), Cadmium (Cd), Koper (Cu), Nikkel (Ni), Lood (Pb), Zink (Zn), Chroom (Cr) en Asic (Aas).
Diclofenac en Carbamazepine.
S-metolachloor (herbicide), waaronder metolachloor-ESA en metolachloor-OA (metabolieten) en tebuconazol (fungicide).
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Tiewraps en filters



Bericht door willemzon »

Ik heb zo,n opvouwbare knijper in de camper als ik op een camperplaats sta, ga ik nog wel eens met een zak en knijper op pad om het eea op te rapen.
Ik zie dat dd laatste tijd meer camperaars en mensen bij mij in de buurt doen.
Trouwens ik vind dat Roma volledig gelijk heeft en hem dan te corrigeren op taalfouten vind ik erg kinderachtig. Zo lust ik er nog wel een paar.

Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tiewraps en filters



Bericht door EasyBee »

Roma corrigeert iemand anders op zijn taalfouten.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Laikatrin
Berichten: 3011
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: Tiewraps en filters



Bericht door Laikatrin »

Op vakantie nog nooit tiewraps moeten gebruiken. Wat mijn peuken betreft, tijdens het wandelen even pauze op een bankje, geen vuilnisbak dan doe ik mijn peuk heel goed uit en steek hem terug in het pakje. Met de fiets, langs de buitenkant van mijn fietszak hangt een klein netje, daar gaat mijn peuk in. Ik vind dat niet meer dan normaal!
Keep calm and let karma finish it!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80426
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tiewraps en filters



Bericht door Dafluc »

Toch nog een beetje positief afsluiten dan maar? Vandaag in het AD: minder plastic in de Noordzee klik.
Afbeelding
roma
Berichten: 4581
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Tiewraps en filters



Bericht door roma »

Ik vind dat de hoeveelheid plastic afval van bv verpakkingen op campings en camperplekken vrijwel nihil is. Men vindt het kennelijk normaal om dit in afvalbakken te gooien. In het artikel worden wel de sigarettenfilters genoemd die zo bijdragen aan de plasticsoep. Mooi dat in deze topic camperaars zijn die hun filters heel bewust opruimen. Daar kan je zelf iets aan doen. Zo simpel.
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Tiewraps en filters



Bericht door metatoon »

We gaan het zien.
Op straat ,bermen en natuurgebieden ligt het nog aardig vol.
Zelf de nesten van een aantal vogelsoorten zijn goed gevuld .
Op campings en Camperplaatsen voelt men zich vast iets meer bespied door andere .


https://www.naturetoday.com/intl/nl/nat ... ?msg=31450

Gr. Toon .

P.s Henk mooi dat je dit topic gestart bent. :thumbup:
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Plaats reactie