RAL kleurcode Adria camper
RAL kleurcode Adria camper
Heb een kleine polyester schade links achter aan onze Adria Coral Axcess 600 SL bj 2022 op Fiat chassis. Nu heb ik via de dealer geprobeerd de RAL kleurcode op te vragen van de beschadigde lijst en krijg door kleurcode Fiat 549. Heeft iemand een idee welke RAL code hierbij hoort of zo dicht mogelijk in de buurt ligt? Ik hoor het graag.
Re: RAL kleurcode Adria camper
is de lijst van fiat of van adria
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen.
De beschadigde lijst van de opbouw is van Adria maar heeft de genoemde Fiat kleurcode.
oke, ik zou zeggen dat een spuiter je de ral code van een fiat kleurnummer kan geven, succes
jos
Ik denk niet dat je een RAL code kunt vinden van de kleur. Om de RAL kleur te vinden die er zo dicht mogelijk in de buurt zit zal je zelf met een kleurenwaaier aan de slag moeten en dan nog bepalen waar de kleur niet is verkleurd om goed te kunnen vergelijken.
Mocht je het hebben gevonden dan hoor ik het graag
Mocht je het hebben gevonden dan hoor ik het graag
Eric
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
RAL kleurencodes komen niet overeen met de kleurcodes van autolak.
Waarom laat je niet gewoon wat autolak in de kleurcode Fiat 549 maken?... dat kan in een spuitbus, in een lakstift of in een verfblik geleverd worden.
https://www.nonpaints.com/nl/autolak
Waarom laat je niet gewoon wat autolak in de kleurcode Fiat 549 maken?... dat kan in een spuitbus, in een lakstift of in een verfblik geleverd worden.
https://www.nonpaints.com/nl/autolak
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Hoef je niet eens te laten maken, want kun je zo kopen: https://www.123autolakken.nl/-spuitbuss ... 819-1.html 
Eric
Ik koop prijs- en kwaliteitsbewust, voor een paar euro meer heb je ook een knikkerbus met 400 ml 2K autolak i.p.v. 150 ml 1K. 
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Was de eerste die ik zo snel vond en dat zal vast niet de goedkoopste zijn geweest 
Eric
-
Peter+Annie
- Peter LMC
- Contacteer:
Loop anders even bij een bouwmarkt binnen.
En dan naar de verfhoek, daar hangen dikwijls de kleuren staaltjes die je mee mag nemen.
Ral kleuren liggen daar dikwijls ook tussen.
En dan naar de verfhoek, daar hangen dikwijls de kleuren staaltjes die je mee mag nemen.
Ral kleuren liggen daar dikwijls ook tussen.
Naast RAL bestaat er een meer gedetailleerd kleurensysteem nl "NCS" dat een veelvoud van kleuren heeft. IK heb een NCS kleurenwaaier met 210 pagina's en ieder pagina heeft 6 kleuren en dus meer dat 1000 kleuren.
Zelfs met die 1000 kleuren zal je nog niet de juste kleurvinden want in de automobielwereld gebruiken ze nog eigen systemen. Best is een carrosseriebedrijf te contacteren want die hebben dagelijks met het probleem te maken.
BP 2
Zelfs met die 1000 kleuren zal je nog niet de juste kleurvinden want in de automobielwereld gebruiken ze nog eigen systemen. Best is een carrosseriebedrijf te contacteren want die hebben dagelijks met het probleem te maken.
BP 2