Raam met raamrubber

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Raam met raamrubber



Bericht door JMD »

Ik denk dat je eerst moet nadenken of je raam open moet kunnen... Vast raam is minder inbraakgevoelig.
Zijn trouwens ook vaste ramen met schuifraam.

Want volgens mij is bij jou de keuze gebaseerd op wel/niet plakken? Terwijl dit echt niet moeilijk is...

Ik zou alle ramen rondom afkitten!

Zelf geen ervaring met de opengaande camperramen. Wel ervaring met vast glas. :D
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8972
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Raam met raamrubber



Bericht door kampo »

Inderdaad afkitten is niet moeilijk. Laat het je nog eens uitleggen ?
Volgens mij heeft een gekit raam enkel voordelen tov raam in rubber. Dat doen ze al lang niet meer bij curved wanden.
Reinigen voor montage moet je altijd doen. Naderhand de overtollige kit verwijderen is niet moeilijk als je maskeer plakband gebruikt.
Groeten Kampo
Aaron
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 30 okt 2017, 20:09

Re: Raam met raamrubber



Bericht door Aaron »

Horrex is zeker een mooie optie. Ik had ze al gezien na de link die myway had gegeven. Bedankt voor de tip :thumbup:
Een bezoekje aan de Wit zit er zeker aan te komen.

Dank je JMD. Ik wil zeker wel klapramen.
Kitten vind ik ook niet moeilijk. Het is alleen meer werk dan een rubber en zeker het schoonmaken vooraf. Maar ik was er al uit om toch maar te gaan kitten :wink:

Bedankt weer voor het meedenken! :thumbup:
Jasperruis
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 16 jan 2023, 5:38

Re: Raam met raamrubber



Bericht door Jasperruis »

Kitten is zeer aan te raden. Bij de Wit weten ze precies wat je nodig hebt, qua kit e.d. Vooral niet te zuinig met de kit werken, dat vormt de waterdichte laag. Vergeet ook niet de naden van het gat te behandelen met metaallak. Tegen het roesten… Succes
Plaats reactie