hoe is verblijf in Marokko te verlengen?

Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: hoe is verblijf in Marokko te verlengen?



Bericht door thole »

Hoe men op dit moment reageert op een Europees paspoort weet ik niet . In het verleden geen probleem maar de relatie tussen Marokko en Spanje blijft wat gespannen rondom de Spaanse Enclaves op Marokkaans grondgebied waardoor men misschien kinderachtig gaat doen van Marokkaanse zijde.
Je kunt ook op dag 80, 70 etc. naar Ceuta en opnieuw weer in reizen, het hoeft geen 90 dagen precies te zijn.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
roma
Berichten: 4581
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: hoe is verblijf in Marokko te verlengen?



Bericht door roma »

Controles kunnen ook strenger zijn vanwege de vele vluchtelingen die Ceuta in willen.

Thole, krijg je bij binnenkomst Marokko een stempel/ visa met datum in je paspoort dat 90 dagen geldig is? En zo ja, in hoeverre speelt dat mee als je Marokko verlaat na 70 dagen en op dag 72 weer terugkeert? Krijg je dan automatisch weer 90 dagen?

(Zo dacht ik mijn Zuidafrikaanse visum met 90 dagen te verlengen door te hoppen naar Namibia en weer terug. Zuidafrikaanse douanier: “Dan zie ik u zo weer terug uit namibia en dan krijgt u een visum voor 7 dagen!” Ik ben de grens maar niet over gegaan.)

Ingewikkelde materie.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: hoe is verblijf in Marokko te verlengen?



Bericht door thole »

In Marokko krijg je een stempel met een datum van binnenkomst.( er staat niet op voor welke datum je het land weer moet verlaten) Vanaf die datum beginnen de 90 dagen te tellen. Ga je dag 70 eruit, dan kun je met je nieuwe stempel die je dan krijgt als je vervolgens het land weer binnenkomt , weer 90 dagen blijven, die 'overgebleven' 20 dagen tellen niet mee. Het merkwaardige is dat je camper 6 maanden ( 180 dagen) in Marokko mag blijven. Bij verlenging moet je dus alleen voor jezelf verlening aan te vragen. Dit ter info, heeft verder niets van doen met de vraag van de TS
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: hoe is verblijf in Marokko te verlengen?



Bericht door bensto »

Goedenavond
Thole geeft het meest accurate antwoord: je hoeft die 90 dagen niet helemaal / helemaal niet op te maken om weer 90 dagen erbij te krijgen. Staat ook in de link van de Keizer in zijn bericht. Ondertussen zit mijn familielid in Marokko ook niet stil en heeft mij per app duidelijk gemaakt dat het écht dikke shit is (nb zij is een stuk jonger dan ik) als je over die 90 dagen heen gaat. "Dan moeten ze een VOG in NL aanvragen en dat kan weken duren". Dus de stempel nooit laten verlopen.
We zijn er ongeveer uit, toch?!
Dank voor alle bijdragen.
Tot slot veel sterkte voor de ongehuwden in Marokko. Dames: hou het celibatair. Tip voor de heren: laat je niet betrappen met een vrouw, speel op safe, ga voor de eigen sexe :hug: )
Het was mij een genoegen.
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: hoe is verblijf in Marokko te verlengen?



Bericht door thole »

Ben, je gaat even voorbij aan het feit dat homoseksualiteit verboden is in Marokko .
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: hoe is verblijf in Marokko te verlengen?



Bericht door bensto »

Thole, ga ik niet aan voorbij. Ik relativeer het zgn ongehuwden probleem wat m.i. een spijker op heel laag (moslim) water zoeken is. Jij met al jouw ervaring dit ooit in Marokko gesignaleerd? Ik, in al die keren niet. Moet oppassen, raak nu errug off topic.
Camper Grt
Ben
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: hoe is verblijf in Marokko te verlengen?



Bericht door thole »

Ben , het was een opmerking met een knipoog.
Nee, ongetrouwde stelletjes (M/V) kunnen rustig naar Marokko, geen enkel probleem.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
roma
Berichten: 4581
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: hoe is verblijf in Marokko te verlengen?



Bericht door roma »

Evenals alcoholisten. Wat kunnen moslims drinken. En niet alleen thee.
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: hoe is verblijf in Marokko te verlengen?



Bericht door bensto »

In Nederland zijn het vooral gelovigen van de Heel Oud Roomsch Katholieke Kerk (HORKK) die zich een poliep drinken - vooral de actief praktiserenden kunnen er wat van. Ik heb wel eens aan iemand gevraagd "bent u toevallig een actief praktiserende HORKK?" "Krijg noh tieten" zei die, met een walm van hier tot Tokyo. Je pikt ze er zo tussen uit. Mee uitkijken.
Terug on topic.
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: hoe is verblijf in Marokko te verlengen?



Bericht door kampo »

Ongetrouwde stellen of alcoholgebruik
..je kan het maar beter weten en respect hebben voor de regels en gebruiken van een land. Ik zou er niet mee lachen want er zijn voldoende gevallen waar het helemaal mis gelopen is met buitenlanders die de kantjes opzochten. Marokko is een tolerant land. Tot een bepaald punt en daarna vallen ze toch terug op de regels. Ik ken iemand die een paar dagen op een commissariaat heeft doorgebracht omdat hij ongehuwd met een Marokkaanse vrouw was. Net zo voor drinken in het openbaar. Kan je beter niet doen. In bepaalde restaurants en op bepaalde campings is alkohol wel mogelijk. Alkohol is in een beperkt aantal winkels en tijdens bepaalde uren te verkrijgen.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: hoe is verblijf in Marokko te verlengen?



Bericht door bensto »

Beste Kampo, Ik woon in A'dam tegen de Wallen aan. In dat gebied is in de openbare ruimte een alcohol verbod . Daar probeert men op te handhaven . De AH op de Nieuwmarkt verkoopt in het wknd vanaf16.00 geen alcohol meer, ook niet aan buurtbewoners. Stiekem is er wel aan alcohol te komen. Waarmee ik maar wil zeggen: er zijn niet alleen (veel) verschillen maar ook overeenkomsten tussen Marokko en Nl. Laten we dat laatste vooral in de gaten houden en niet met ieder onderwerp andermans geloof er bij halen. Want wat heeft de opvatting van Moslims over alcoholgebruik en seksualiteit in Godsnaam (!) van doen met het verlengen van een visum?
I rest my case.
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: hoe is verblijf in Marokko te verlengen?



Bericht door kampo »

De vraag over het verlengen van visum is al lang beantwoord.
Er is toch niets verkeerd om ook andere aandachtspunten te vermelden? Je kan het maar beter weten. Wat je er mee doet is ieder zijn eigen gedacht.

Misschien kan je over gebruiken in Amsterdam iets schrijven in de juiste rubriek...
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7495
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: hoe is verblijf in Marokko te verlengen?



Bericht door ducati 900 »

Zie het probleem ook niet om af en toe af te wijken van het topic, het houdt het forum interessant.
Maar er zijn altijd een aantal forumgoden die er anders over denken, jammer, het houdt de spontaniteit wel tegen.
Het konden ambtenaren zijn :-B :-B

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: hoe is verblijf in Marokko te verlengen?



Bericht door bensto »

Jullie hebben van mij nog de ervaring tegoed van het familielid in Marokko. Dit schrijft ze mij:
"Nog even een terugkoppeling; wat een reis! Het was 20 uur rijden twee dagen. Maar de grens bij Ceuta was perfect. Ging heel snel, hoe vroeger je gaat hoe minder druk het is aan de grens. En even in Spanje aan de tapas was heeerlijk! Had ik toch een beetje gemist. Wij waren op dag 87 het land uit en er werd verder niks over gezegd. Stempel erin en bislama!! Volgende dag weer de grens over en dat was een droom want er was geen rij in de ochtend. Dikke aanrader als een stukje rijden geen probleem is. Ik moest er even van bijkomen in ieder geval😅"
Tot zo ver. Doe er je voordeel mee.
Bislama!
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
Plaats reactie