(Cassette)toilet met full-hookup rioolaansluiting

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
TinyHouseCamper

(Cassette)toilet met full-hookup rioolaansluiting

Bericht door TinyHouseCamper »

Hi,

Ik ga een Fiat Ducato L4H2 ombouwen naar camper die op ons eigen terrein komt te staan. In de zomer gaan mijn vrouw en ik ermee op pad, de rest van het jaar woont mijn zoon erin als ware een Tiny House.
Ik ga thuis dan ook een ‘full hookup’ maken incl city-wateraansluiting, elektra en rechtstreekse aansluiting op het riool. Over dit laatste gaat mijn vraag.
Als toilet overweeg ik de Thetford C402 cassette. Deze wil ik tevens rechtstreeks aangesloten op het riool aangezien de camper het grootste deel van het jaar bewoond stilstaat op eigen terrein. Thetford biedt daar een optie voor: https://www.camperpassie.nl/rioolaanslu ... -c402.html
Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben?
Of raden jullie mij (in mijn situatie) af een casette-toilet te nemen en zou je een vast toilet met vaste zwartwatertank (onder de Ducato) adviseren?

Dank alvast voor het meedenken!

Scherm­afbeelding 2023-06-16 om 10.13.12.png
Thetford rioolaansluiting voor C400/C402
Scherm­afbeelding 2023-06-16 om 10.13.12.png (98.03 KiB) 12285 keer bekeken
Camperbassie

Re: (Cassette)toilet met full-hookup rioolaansluiting

Bericht door Camperbassie »

Hoe voorkom je dat de riool stink terug de wagen ingaat. Ik heb een vermaler toilet met een zwart water tank. Kan op het schuifafsluiter een slang aankoppelen en die in het riool steken. Wil je weg koppel de slang los. Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen werken. Ook met een cassette toilet moet dat kunnen. Als je maar een stank afsluiter hebt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

hathi

Bericht door hathi »

Sorry het is jouw keuze,maar ik vind het wel allemaal omslachtig,voor het doel/ voordeel
Hans
isoplus

Bericht door isoplus »

Neem een tweede cassette, je zoon kan het ding dan legen wanneer het hem het beste uitkomt.
Maak op je eigen terrein een bak of trechter waarin je de cassette kan legen en spoelen.
Een buscamper heeft weinig ruimte en gewichtreserve voor een vermalertoilet en een extra zwartwatertank.
tranny

Bericht door tranny »

Is een Dixi kopen en deze met rioolaansluiting achter/naast de camper plaatsen niet veel praktischer?
Kennissen van mij hebben dat ook gedaan bij hun semi-permanent bewoonde caravan op hun erf.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
TinyHouseCamper

Bericht door TinyHouseCamper »

Dank alvast voor jullie suggesties. Ik ga me eerst eens verder verdiepen in het vermalertoilet + zwartwatertank. Alhoewel de out-of-the-box oplossing met losse Dixi ook niet gek is. :bow:
gjvonk

Bericht door gjvonk »

Weer eens eren ander combi: we kennen al camper+caravan, camper+auto ambulance, camper + motortrailer, camper + boottrailer, camper + boxaanhanger, enz.

Camper met dixie trailer is nieuw

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Mickel Moen
Contacteer:

Bericht door Mickel Moen »

Mijn dochter, schoonzoon en kleinzoon wonen Tiny House.

Zij hebben een droogtoilet. Dan heb je ook maar een kleine afvoer nodig en het geheel zelf is ook licht en compact. Wel moet je voor een roostertje naar buiten voor het noodzakelijke ventilatortje zorgen.

Wellicht is het een idee het zo te maken, dat je in de Tiny House functie een droogtoilet gebruikt. Dit zo inbouwt, dat je het ook weer makkelijk kunt verwijderen en als je op reis gaat er voor in de plaats een chemisch toilet plaatst.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op za 17 jun 2023, 23:08, 4 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
gjvonk

Bericht door gjvonk »

Op reis kun je toch ook gewoon het droogtoilet blijven gebruiken? Er zijn voorbeelden van droogtoiletten in camper ingebouwd genoeg te vinden hier op het forum.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Mickel Moen
Contacteer:

Bericht door Mickel Moen »

Dat kan zeker, als je een zwart/grijswater tank hebt. Zo niet en wil je dat ook niet, ligt een gewoon klein chemisch toilet meer voor de hand.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie