Nieuw tolsysteem: Flux Libre

kampertjes
Berichten: 1202
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door kampertjes »

Ik las vanochtend in de krant (Gelderlander) stuk over nieuwe tolweg in Frankrijk zonder de bekende tolpoortjes. En dat er door onwetendheid veel boetes worden uitgedeeld.
Zie info bij ANWB: https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... eiding/tol
Misschien is het hier al eens ter sprake geweest, ik wist er niet van. Nu hebben wij zo’n piep achter het raam, dan betaal je dus automatisch, maar niet iedereen heeft dat.

Je moet onderhand wel doorgestudeerd hebben om in EU op reis te kunnen….
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door EasyBee »

Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1046
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door amigob2 »

Fijn een link naar een artikel dat alleen abonnees mogen lezen
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door thole »

Afgelopen donderdag hebben wij die tolweg, de A 79, gereden.
We hadden over deze route gelezen hier op het camperforum :thumbup: en omdat we een beetje haast hadden, Everdien had haar voet verstuikt, hebben we voor deze route gekozen. En dat is prima bevallen, ook het laatste stuk naar Chalons sur Saône zal volgend jaar tolweg zijn, daar wordt momenteel op een 3-tal stukken gewerkt aan verbreding tot een 4 baans weg.
Als je op de tolweg komt dat lees je inderdaad een bordje flux libre. Vervolgens komt er een bord dat , indien je over een badge beschikt, het bedrag automatisch wordt afgeboekt . Ook volgen dan borden dat je via een site kunt betalen en dat dat binnen 72 uur moet. En dat wordt herhaald bij iedere keer als je een oprit passeert. Dan ben je toch daar wel op geattendeerd lijkt me. We hebben via de site €5,60 betaald, een redelijk bedrag vonden we. We hebben ook een badge maar die werkt bij ons niet omdat we een coating op ons raam hebben, dat is weer een ander verhaal.
.
Schermafbeelding 2023-05-29 om 19.54.06.jpeg
Schermafbeelding 2023-05-29 om 19.54.06.jpeg (159.74 KiB) 5793 keer bekeken
We hebben even een foto gemaakt zodat we konden betalen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 780
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door linus »

Zo'n foto heb ik ook 😃

Screenshot_20230603_194127_Gallery.jpg
Screenshot_20230603_194127_Gallery.jpg (49.08 KiB) 5777 keer bekeken
Tsja.... als je al die borden en camera's gewoon niet ziet :crazy:
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4391
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door jheeck »

Ik word hier wat narrig van. Dat word ik bij elke 'innovatie' die contant betalen onmogelijk maakt. Ja, ik pin, ja, ik heb een Fulli badge in de camper maar toch. Winkels met een 'pin only' bordje verdienen niks aan mij, dat is een principedingetje.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
CaradoT135
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door CaradoT135 »

Hoe doe jij dat dan met tanken? Ga je dan uit principe naar een bemand tankstation?
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door thole »

Winkels met een 'pin only' bordje verdienen niks aan mij, dat is een principedingetje.
dat maakt me nieuwsgierig naar jouw principe.
Ik ken het alleen maar contant willen betalen van de wappies, maar dat is gebaseerd op paranoia en niet op principes.
.
Wij zijn juist blij dat we nauwelijks meer contant ergens hoeven te betalen.
Als je een tolweg neemt kun je in Frankrijk/Spanje nergens meer contant betalen, alleen in Marokko.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6078
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door TestCase »

Ik begrijp het wel, de Super weet wat je eet. Shell weet waar je rijdt. De bank weet het allemaal en de ING wilde deze gegevens zelfs verkopen. De klant kreeg geen korting!

Ik vermijd het soms ook dat pinnen maar zit dan met het probleem dat contant geld opnemen soms weer geld kost. Principes kosten dus geld. Vaak kies ik voor de makkelijkste weg, de slappeling.


//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4391
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door jheeck »

CaradoT135 schreef:
za 03 jun 2023, 20:39
Winkels met een 'pin only' bordje verdienen niks aan mij, dat is een principedingetje.
Hoe doe jij dat dan met tanken? Ga je dan uit principe naar een bemand tankstation?
Liefst wel, ja, en dat heb ik best lang volgehouden maar daar lopen de prijsverschillen soms te ver op, dan ga ik wel overstag.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4391
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door jheeck »

thole schreef:
za 03 jun 2023, 21:27
dat maakt me nieuwsgierig naar jouw principe.
Ik ken het alleen maar contant willen betalen van de wappies, maar dat is gebaseerd op paranoia en niet op principes.
Het principe is dat er best grote groepen mensen zijn die om uiteenlopende redenen niet zonder cash kúnnen, en die worden steeds verder buiten de maatschappij geplaatst. Ik ben niet tegen pinbetalingen, ik ben tegen het verdwijnen van de mogelijkheid om contant te betalen.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1046
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door amigob2 »

paranoide ?
Zoals TestCase als schreef er waren banken die jou koop gedraag verkochten en andere banken die dat wilde gaan doen.
Na veel opheeft zijn ze daar mee opgehouden, maar dit gaat terug komen
Dit zijn gewoon extra inkomste voor de bank en ze hoeven er niks voor te doen, vol geautomatiseerd

Makkelijk geld zoals ik dat noem. veel te aantrekelijk
En banken weten veel heel veel, die kunnen een heel mooi profiel maken van jou die in de advertentie wereld best veel waar is
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door Arnor »


linus schreef:....

Tsja.... als je al die borden en camera's gewoon niet ziet :crazy:
Het gaat natuurlijk niet alleen om 'niet zien' maar ook om 'begrijpen wat er staat'. Je moet eens weten hoeveel mensen niet weten wat 'www.aliae.com' betekent.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door EasyBee »

jheeck schreef:
zo 04 jun 2023, 7:20
CaradoT135 schreef:
za 03 jun 2023, 20:39
Winkels met een 'pin only' bordje verdienen niks aan mij, dat is een principedingetje.
Hoe doe jij dat dan met tanken? Ga je dan uit principe naar een bemand tankstation?
Liefst wel, ja, en dat heb ik best lang volgehouden maar daar lopen de prijsverschillen soms te ver op, dan ga ik wel overstag.
Je moet wel achter je principes staan, ook als het geld kost. Principes zijn principes. Anders is het wel zonder ruggegraad.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie