Nieuw tolsysteem: Flux Libre

Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4391
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door jheeck »

Ik moet helemaal niets, stemmen met de voeten kan ook prima zonder 100%-dekking hoor.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door thole »

Het principe is dat er best grote groepen mensen zijn die om uiteenlopende redenen niet zonder cash kúnnen, en die worden steeds verder buiten de maatschappij geplaatst. Ik ben niet tegen pinbetalingen, ik ben tegen het verdwijnen van de mogelijkheid om contant te betalen.
Oké, duidelijk. Daar ben ik het mee eens :thumbup:
De Spaanse overheid heeft de mogelijkheid om contant te blijven betalen wettelijk vastgelegd, Nederland schijnt eraan te werken:
https://nos.nl/artikel/2477204-kaag-wil ... jk-regelen
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door hurktoilet »

Back to topic...
Ik snap de verwarring wel een beetje. Alle tolwegen in Frankrijk worden aangekondigd met het bord Péage, maar dat woord ontbreekt hier. En uit de term flux libre zou je op kunnen maken dat het gratis is, maar dat is het dus juist niet.
Rest dat je uit de tekst paiement sous 72 heures kunt afleiden dat je op één of andere manier iets moet betalen...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door Bob Diesel »

Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Will
Berichten: 3563
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door Will »

Ik moet er ook niet aan denken contant bij de tol met uren vertraging.En dat alleen maar omdat er een paar in het verleden blijven hangen of zwarte geld kwijt willen. :thumbdown:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
CaradoT135
Berichten: 2357
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door CaradoT135 »

Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Wacht maar tot je nog ouder wordt, moeite gaat krijgen om b.v. je pincode te onthouden of waar je die verrekte bankpas hebt gelaten of geen benul meer hebt van waarde van geld. Dan is het voor je (mantel)verzorger wel zo fijn om Will dagelijks een paar contante zakcentjes te geven.

Ik heb een Fulli badge in de camper.
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1137
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door WiSpi »

Oef... dan hopen wij dat we afgelopen zaterdag geluk hebben gehad. We reden van Digeon richting Macon. Dat is N79. De andere kant op bij Digeon is A79.
We vonden het al wel vreemd dat het bij oprijden borden 'peage', maar kwamen niets geen tolpoortjes, borden tegen. Terwijl het die kant op, ook 4 baans is.

Hopelijk hebben we geluk. Maar ik verwacht dat dit deel van de N79 ook A79 wordt. Dus van Sazaret tot Macon.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 804
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door PJD »

jheeck schreef:
CaradoT135 schreef:
za 03 jun 2023, 20:39
Winkels met een 'pin only' bordje verdienen niks aan mij, dat is een principedingetje.
Hoe doe jij dat dan met tanken? Ga je dan uit principe naar een bemand tankstation?
Liefst wel, ja, en dat heb ik best lang volgehouden maar daar lopen de prijsverschillen soms te ver op, dan ga ik wel overstag.
Dus je hebt een principe tot het te duur word dan zet je je principe aan de kant.
Sorry, dan is het een selectief iets, als het teveel kost doe je toch niet meer mee en moet je niks, slap excuus dus die je later maakt.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door seth_space »

Wat meer respect voor elkaar... En begrip zou prettig zijn.
Voor de prijs van een Miele koop je drie Indesit wasmachines.
Miele is dus de duurzame keus.. Toch?
Maar als die drie generaties Indesit steeds beter worden vwb energiegebruik dan kan op termijn dat de betere keus zijn.
Veel "principes" hebben een financiële drempel. Realisme en idealisme hoeven niet altijd elkaar te bijten.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
kampertjes
Berichten: 1202
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door kampertjes »

Hoe je van een tolweg bij wasmachines komt…. Dat MOET haast wel het camperforum zijn :bang:
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door seth_space »

Geestelijke flexibiliteit neemt inderdaad bij sommigen af.
Dan is het gebruik van een analogie ter illustratie al snel te veel :cheers:
Sorry daarvoor :hug:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Will
Berichten: 3563
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door Will »

CaradoT135 schreef:
zo 04 jun 2023, 12:42
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Wacht maar tot je nog ouder wordt, moeite gaat krijgen om b.v. je pincode te onthouden of waar je die verrekte bankpas hebt gelaten of geen benul meer hebt van waarde van geld. Dan is het voor je (mantel)verzorger wel zo fijn om Will dagelijks een paar contante zakcentjes te geven.

Ik heb een Fulli badge in de camper.
Een bankpas wat is dat was dat niet die plastic card die je overal liet slingeren ik ben blij dat ik zo'n ding niet meer heb.
En benul van geld hadden bepaalde mensen vroeger ook al niet.

Er zijn nu eenmaal dingen dat je blij bent dat het geautomatiseerd is en daar is de tolpoort een van.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 406
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door freekvo »

WiSpi schreef:
zo 04 jun 2023, 18:24
Oef... dan hopen wij dat we afgelopen zaterdag geluk hebben gehad. We reden van Digeon richting Macon. Dat is N79. De andere kant op bij Digeon is A79.
We vonden het al wel vreemd dat het bij oprijden borden 'peage', maar kwamen niets geen tolpoortjes, borden tegen. Terwijl het die kant op, ook 4 baans is.

Hopelijk hebben we geluk. Maar ik verwacht dat dit deel van de N79 ook A79 wordt. Dus van Sazaret tot Macon.
Als je bij afsl. 23 de N79 bent opgereden richting Macon, is dat tolvrij. De tolweg zelf wordt gemarkeerd met veel meer borden. Die kun je echt niet missen.
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Tabbert classic 570
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 04 jan 2023, 13:00

Re: Nieuw tolsysteem: Flux Libre



Bericht door Tabbert classic 570 »

Als je via de navigatie tolwegen uit hebt staan, wordt deze weg(en) dan ook vermeden?
Want als je eenmaal op deze weg rijdt kun je er niet meer vanaf lijkt mij. Je moet dus eigenlijk altijd internet en een telefoon/computer hebben om te betalen?
Ik heb binnenkort geen smartfoon meer en een computer heb ik ook niet. Dan kun je dus niet meer betalen?
Plaats reactie