Alde schoorsteenschild transparant

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1058
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Alde schoorsteenschild transparant



Bericht door Hein123 »

Iemand een idee, waar ik het Alde schoorsteenschild ''transparant'' kan kopen?
Een zwarte, kun je gewoon kopen bij de grote campingzaken zoals in Winterswijk.
Deze dus:

Afbeelding

Maar, ik zoek deze:

Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
BoxerCamp
Berichten: 393
Lid geworden op: di 18 okt 2022, 20:07

Re: Alde schoorsteenschild transparant



Bericht door BoxerCamp »

Is de transparante versie op de foto, niet zelfgemaakt...

Hij is exact hetzelfde als het model van Alde, maar dan zonder merk logo? :problem:
Met een zwarte Alde als voorbeeld/mal, knip je hem zo uit een stukje transparant plastic :wink:

(Zie op internet vele merken en types/uitvoeringen, in alle kleuren tot aluminium aan toe... maar niet transparant...)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Alde schoorsteenschild transparant



Bericht door gjvonk »

Maak een mal van karton in deze vorm. Verwijder het uitstroom rooster. Als je de diameter van het rooster omtrekt op het karton en je tekent er een "slabbetje" onder zoals op mijn schetsje heb je een mal.voor een condenswater afvoer. Door de punten links en rechts van het slabbetje ter hoogte van de halve cirkel iets naar elkaar toe te buigen wordt de diameter kleiner en ontstaat er een 3d vorm.

Experimenteer wat met de diameter van de uitsparing en de afmetingen van het slabbetje om de gewenste 3d vorm te krijgen.

Koop bij een dhz een stukje dun perspex en knip daar de vorm uit. Gaatjes er in ter hoogte van de schroefgaten van het uitstroom rooster, er tussen schroeven, klaar.

NB: ik zou de afmetingen wel bescheiden houden. Je wilt de condensdruppels dwingen voorbij het toiletdeurtje te vallen. Het hoeft niet de hoeveelheid water af te voeren als een waterspuwer van de Notre DameAfbeelding.



Afbeelding
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk





Buscamper fan
Plaats reactie