Krimpt de tolerantie in NL?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gesloten
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door gjvonk »

Vanavond in Hoogerheide: na een rondje langs boeren-, SVR- en familiecampings en CP's in de regio bleek alles vol. Dan maar naar de officiële CP van Hoogerheide. Officieel 6 plaatsen, er stonden er al 7. Met ons erbij 8. Dat zag er zo uit als op foto 1. En ja hoor, een klagende, duidelijk NIET buurtbewoner filmt en blijft wachten tot handhaving arriveert. Na onze uitleg aan de handhavers: "mijnheer, we snappen het probleem, maar we moeten reageren op de klacht".AfbeeldingJa naar de letter van de wet heeft de bij rijdende mevrouw uit de zwarte auto gelijk, maar wie heeft nu waar last van? Of gaan we in NL tegenwoordig z**ken om te z**ken?

Afbeelding

Afbeelding

We zijn maar weggereden: dit type mensen achten wij in staat dat ze vanavond of vannacht nog eens terugkomen en dan niet rusten tot de politie verbaliserend optreedtAfbeelding.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door gjvonk op za 27 mei 2023, 21:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door AadenAnke »

Ja zo werkt het! Een klacht dan komen ze en zullen ze optreden doen ze dat niet dan hebben ze een probleem “ze doen hun werk niet” waarom iemand klaagt? Dat kan van alles zijn van jaloezie tot ruzie met iemand met een camper tot iemand die een camping in de beurt heeft en de klanten graag op de camping wil kan ook iemand zijn die er graag zijn hond uitlaat of iemand die gewoon graag irritant is. Alles kan wel vervelend maar het is nu eenmaal zo! Door regelmatig klagen en dan constateren dat er meer dan toegestaan is staan zal op termijn ook deze CP misschien wel gesloten worden. Kijk naar het aantal geluidsklachten over bijvoorbeeld Zestienhoven tig duizend waarvan de helft van 50 mensen maar ze tellen wel mee en overheden houden niet van klachten dat is om af te handelen best veel werk

Gr Aad
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door roma »

Jij hebt ook overal last van. Waar je ook bent.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Bob Diesel »

Nr 8 ,waar 6 het max is
:shh: :shh:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door gjvonk »

Ik stel een vraag mijnheer Roma, u plakt het etiket er op dat ik ergens last van heb. Lees svp eerst de topic titel.

Verder heb ik proberen aan te geven dat ik de handhavers en hun opdracht heel goed begrijp en ook respecteer en heb ik mij keurig aan hun advies gehouden en ben weggereden...

Toen wij de P afreden, stonden er nog 6.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4367
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door jheeck »

In Mijdrecht stonden er ook regelmatig meer dan toegestaan, waarschijnlijk omdat het betreffende terrein 'groot genoeg' was. Inmiddels is het aantal toegestane campers daar naar nul teruggeschroefd, de gemeente vond dat makkelijker dan budget vrij maken voor handhaving....
Laatst gewijzigd door jheeck op za 27 mei 2023, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Marco Polo »

Eigenlijk zou de titel dus moeten zijn:”zijn we klaar met gedogen in NL”
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door gjvonk »

Maar dan lijkt het toch of de tolerantie in NL kleiner wordt? Dat is mijn punt: als iemand buiten de lijntjes kleurt zonder daarmee een ander overduidelijk te benadelen, is er meteen een mijnheer / mevrouw * om er een oordeel over uit te spreken en / of te klagen...

Edit: ja misschien moet de topic titel veranderen..., maar dan wordt het nog enger!
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk



Laatst gewijzigd door gjvonk op za 27 mei 2023, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Bob Diesel »

Feit is dat men elkaar niks meer gunt
En voor iedere kleinigheid instantie,s waarschuwt

Wil je ergens een gesprek over aan gaan krijg je een grote mond ,of erger ,eeen mes
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
tonic
Berichten: 2438
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door tonic »

Als we ons nou gewoon eens aan de geldende regels zouden houden. Gewoon zonder de tussenkomst van een handhaver.
Hoe makkelijk kan het zijn. Hier in Zaltbommel op de gratis CP staan ze ook vaak opgestapeld terwijl er 6 mogen staan.
Als het vol is rij je toch gewoon door. En als je dan toch ergens wilt gaan staan met de mogelijke kans op een boete, dan ga je ergens anders vrij staan. Maar niet op die CP.
Ik snap het wel daar in Zaltbommel wonen gewoon mensen met uitzicht op die 6 plaatsen. Binnen de kortste keren hebben ze een uitzicht op een hele camping en de volle vuilnisbakken krijgen ze gewoon kado. Die mensen gaan klagen met het gevolg dat die camperplaats straks ook weer verdwenen is.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Marco Polo »

Feit is dat dit - meer campers dan toegestaan - al diverse malen aan de orde is gekomen en gewoon aan de regels houden om sluiting te voorkomen ook steevast de - vrij breed gedeelde - conclusie was ;-)

Eigenlijk weinig met tolerantie te maken 8-)
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door EasyBee »

+1
Ongeveer 3 km van ons huis is een heel grote parkeerplaats, want er is een amateurvoetbalclub met meerdere velden, een openbaar zwembad, een fitnesscentrum, een kinderboerderij en een goedlopend restaurant. Op bepaalde momenten bijna helemaal volgeparkeerd met honderden auto's.
Er werden 4 gratis camperplekken gemaakt, gratis en zonder voorzieningen. Binnen de kortste keren stonden er regelmatig niet het maximum van 4 maar 10 of meer. Nou kun je zeggen dat op zo'n grote parkeerplaats met zo'n 300 plaatsen dat geen probleem is. Maar precies als hierboven al beschreven. Overvolle vuilnisbakken met regelmatig de zakken er gewoon naast gegooid. Chemisch toilet lozen in de rioolput en meer van dat soort fijne dingen. Dus klachten van omwonenden en de andere gebruikers van die parkeerplaats, want die konden bij parkeerproblemen fijn wijzen naar die grote campers die te veel plekken innamen. Dus weg camperplaats.
Laatst gewijzigd door EasyBee op za 27 mei 2023, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door gjvonk »

We zijn ook doorgereden en hebben geen overvolle vuilnisbak achtergelaten, het gaat om het principe. ik zal wel te "contrastrijk" denken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door veetee »

+2
Je bent niet doorgereden, maar weggereden. Dus je stond er al. En er stond er al een te veel.
Gewoon zoals Dafluc zegt je uit jezelf eens aan de regels houden, als iedereen dat nou eens uit zichzelf zou doen voorkom je een hoop ellende.
Laatst gewijzigd door veetee op za 27 mei 2023, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten