Krimpt de tolerantie in NL?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Marco Polo »

Je weet dus niet wat de beweegredenen waren van de inzittenden van de Volvo.
Je gooit het op gebrek aan tolerantie maar voor het zelfde geld speelt er iets heel anders.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door beatrix18 »

Re: Krimpt de tolerantie in NL?
Was het maar alleen in Nederland! (pffff....)(duhh....)

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Kroppie »

er mogen er 6 staan, er stonden er al 7, dan ga je er toch niet bijstaan als zijnde nummer 8, en dan klagen dat je weggestuurd word :?: :?:
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door tonic »

gjvonk schreef:
zo 28 mei 2023, 10:01
Jammer dat onze maatschappij af lijkt te glijden naar een "ik ga het lekker toch zeggen, lekker puh" niveau.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Misschien is het wel jammer dat onze maatschappij af lijkt te glijden naar een "ik ga daar lekker toch staan want ik heb schijt aan de geldende regels" niveau.

Of misschien is het wel jammer dat onze maatschappij af lijkt te glijden naar een "regels gelden niet voor mij want ik bepaal zelf wel of anderen daar last van hebben" niveau.

Of deze misschien is het wel jammer dat onze maatschappij af lijkt te glijden naar een " die regels gelden niet voor mij en als ik er dan toch op aangesproken wordt is het de schuld van een ander en gooi ik gewoon een foto van zijn auto op internet" niveau.

Dus samengevat een gebrek aan niveau :lol3:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door gjvonk »

Marco Polo schreef:Denk dat dit ook het probleem van de huidige tijd is.
Mensen gaan niet meer met elkaar in gesprek - indien mogelijk - maar blazen zaken op sociale media op tot enorme proporties.
Met elkaar in gesprek willen betekent impliciet dat je ook zelf wat in moet willen leveren, of op moet willen schuiven in je mening. Het lijkt wel of de bereidheid daartoe steeds kleiner wordt en "ikke, ikke, ikke" steeds groter.

Nummer 7 ruilde van plek met iemand die kennelijk toch al plannen had om te vertrekken (wat vervolgens ook gebeurde met de grijswatertank opengedraaidAfbeeldingAfbeelding) en wij zijn als nummer 8 braaf weggegaan.

We maakten een inschattingsfout: ok er staan er al best veel, maar de parkeerplaats is verder leeg, dus we gokken dat het wel kan. Dat er maar 6 plaatsen zijn konden we in 1e instantie niet zien bij het opdraaien. Dat we nu weten dat het er 6 zijn, is omdat de handhavers ons dat vertelden en waarschuwden dat blijven staan tot een boete bij een politie controle zou kunnen leiden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Marco Polo »

Zomaar even een review van een jaar of wat geleden.
Volgens mij zelfs van een forumlid.

IMG_0459.jpeg
IMG_0459.jpeg (133.27 KiB) 8098 keer bekeken
Klachten,
gemeente doet er wat aan door duidelijke afbakening en nog teveel campers.
roma
Berichten: 4526
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door roma »

In de Volvo zat zeker die troela van een verzekeringsmaatschappij.

Wie nu nog niet weet dat Pinksterweekend al tientallen jaren het topweekend voor vakantieminnende gezinnen is, in binnen- en buitenland, heeft wel heel diep onder een hunebed gelegen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door gjvonk »

We kwamen er op uit, omdat we al meerdere plekken tevergeefs hadden geprobeerd (zowel 3 campings als 2 betaalde cp'n) en bleek een inschattingsfout. Ik leer er ook van dat het kennelijk tegenwoordig overal noodzakelijk is om bij het oprijden van een plaats te checken wat er wel of niet kan.

En (edit: naam.maar verwijderd, want zijn bericht is ook weggehaald) wat techniek betreft: ik ben geen handige doe het zelver dus wil ik alles precies weten voor ik iets aan mijn camper vernachel. Wat camper verblijfplaatsen betreft ben ik precies tegenovergesteld: zoveel mogelijk op de bonnefooi en moet ik ervoor betalen, ook geen probleem.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door gjvonk op zo 28 mei 2023, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Dafluc »

Dat verbaasde mij dus ook. Dat drukte in het Pinksterweekend als een verrassing komt.
En verder is 6 gewoon 6. Wees blij dat het je buurvrouw niet is :wink:
(Bericht Lambiek had ik verwijderd. Beetje te veel op de man).
Afbeelding
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door kampertjes »

Ik denk dat we met z’n allen ons er bewust van moeten zijn dat we ons aan regels moeten houden. Anders zie ik nog meer bordjes en hoogtebalken verschijnen. In buitenland vooral zijn best veel gemeentes of anderen die plekje reserveren voor een paar campers, vaak gratis. Hoe fijn is dat! Maar in onze recente vakantie telden we op een plek voor 4 er 63! Verspreid over naastliggend P terrein. Wat denk je dat de toekomst is van deze gratis plek?
Ergens in Z Frankrijk langs de Péage een nagelnieuw tankstation met grote aire en een keurig gratis sanistation. Wat wil een mens nog meer. Heeft iemand zijn zwartwater tank geleegd met tachtig WC papier. Het lag over 10 m2 verspreid. Wat denk je dat de toekomst is van deze voorziening? Zo kennen we allemaal wel voorbeelden.

Als we ons met elkaar niet aan de regels houden dan zullen we steeds minder welkom zijn. Bedenk dat er onderhand wel errug veel campers onderweg zijn. Laten we bij onszelf beginnen.
Laatst gewijzigd door kampertjes op zo 28 mei 2023, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door gjvonk »

Wij hadden deze enorme drukte in deze regio echt niet verwacht; zonder iemand te willen beledigen: zo bijzonder zijn "de Brabantse wal" en de camperplaats Hoogerheide ook niet: de laatste was letterlijk onze 6e keus. De les die ik hier uit leer: met Hemelvaart en Pinksteren lekker weg met je camper in eigen (Neder) land? Camping reserveren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door kampertjes »

Nee joh, gekkenhuis…
Overigens…. als ik die foto zo zie had ik m er ook naast gezet hoor….. :oops:
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Hoofdnoorman »

hathi schreef:
zo 28 mei 2023, 0:27
Ben lekker thuis,…..je hoeft die drukte toch niet persee op te zoeken, dat is toch ieder jaar hetzelfde een week later of vroeger , maakt al een groot verschil,……zo zag het vanmiddag in Goch uit,


Afbeelding
Er kan er weer eentje bij, ik ben gisterenavond laat daar weer weggereden. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door willemzon »

Toch is dit een interessante discussie.
Ik begrijp de titel van dit topic wel.

De tolerantie en respect naar elkaar toe is tegenwoordig helaas ver te zoeken.
Het zou toch geweldig zijn als dit weer terug zou komen, maar dat is helaas een utopie.
Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gesloten