Krimpt de tolerantie in NL?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19175
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Aloys »

Wij zijn heerlijk thuis met die overal "volle feestdagen", beetje in de tuin rommelen, beetje hobbyen. De komende weken er weer op uit!
Nu ik gepensioneerd ben vermijden we de drukte: thuis blijven tijdens feestdagen en schoolvakanties. De rest van het jaar is voor ons.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Mickel Moen »

Dat met het pinksterweekend de campings overal vol zijn in Nederland is al jaren zo.

Met volgens mij twee redenen.

1. Pinksteren kent geen vakantiespreiding.

2. Voor velen is dit weer het eerste kampeerweekend. Voor de caravanners maar zeker ook voor de tentkampeerders. Velen hiervan gaan in de zomer naar het buitenland.

Mijn schoonzoon heeft deze week nog getracht een plekje te vinden voor de tent. Na tig campings gebeld te hebben, heeft hij het opgegeven.

Na een vergelijkbare ervaring, al jaren geleden, gaan wij niet meer kamperen in dit weekend.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door gjvonk »

Dit is weer ons eerste Pinkster weekend in NL sinds jaren, de jaren hiervoor zaten we of in Haute Normandie (vorig jaar voor 't laatst) of in Duitsland (Emsland) of op De Wielewaal in Zeewolde voor de overname en voor Corona.

Juist ook vanwege het fors teruglopen van mogelijkheden om te overnachten in Haute Normandie (zie ook het topic over Sangatte), omdat we in het Hemelvaart weekend door Emsland rondgezworven hebben en omdat we niet zitten te wachten op een camper-camping waar ik voor mijn gevoel bijna mijn excuses moet maken dat ik niet mee wil doen met health-clinics en mindfullness workshops, besloten we dit jaar ons geluk eens elders en toch in NL te zoeken.

We weten al jaren dat de NL kust van noord tot zuid vol is, dat proberen we zelfs niet eens, maar zo ver het binnenland in, hadden we niet verwacht.

Weer wat wijzer geworden, volgend jaar maar iets reserveren in een regio waar we wel willen zijn (of thuisblijven).

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk



Buscamper fan
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door pietb »

goedemorgen.. wij zijn een dikke week terug uit fr en dan vinden we het in huis ook lekker ,maar met pinkster zijn nog nooit weg geweest . niet met boot en niet met camper.geen zin om ergens opgestapeld te staan. eerst de drukte over en dan hebben we weer een paar maanden redelijk de ruimte groet lmc 638 a dubbellucht
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7491
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door ducati 900 »

Op de Lemmer is het ook druk met de pinkster.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5708
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Camperic »

hathi schreef:
zo 28 mei 2023, 0:27
Ben lekker thuis,…..je hoeft die drukte toch niet persee op te zoeken
Daarvoor hoef je ook niet thuis te blijven :wink:
We staan nu hier, tot gistermiddag alleen en nu staan er maar liefst 4 camper bij …

IMG_1140.jpeg
IMG_1140.jpeg (226.48 KiB) 8155 keer bekeken
Gaat niet om overlast maar om regels
Regeltjes zijn regeltjes :shh:
Regels zijn om overlast te voorkomen, maar schieten helaas vaak wel dat doel voorbij.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door doov »

Dat je er niet mag staan, is duidelijk.
Maar het verklikken van die mensen in de Volvo is zeurgedrag van de eerste orde. Misschien wel erger dan alleen zeuren.
Hebben ze niets beters te doen of is het hun aard?
Brrrrrrrr
tomdejong
Berichten: 985
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door tomdejong »

Als onderwijzer heb ik vakantie tijdens de schoolvakanties (duh) wij reserveren nooit, behalve met Hemelvaart of Pinksteren, is helaas noodzakelijk. Doe het liever niet maar voordat we reserveerden moesten we regelmatig rondjes.rijden voor een plekje. Zeker met kinderen is dat niet fijn.

Hoewel reserveren niet iets is wat past bij camperen wordt het wel noodzaak tijdens de drukke dagen.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4184
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door beatrix18 »

Aloys schreef:
zo 28 mei 2023, 6:25
.......
Nu ik gepensioneerd ben vermijden we de drukte: thuis blijven tijdens feestdagen en schoolvakanties. De rest van het jaar is voor ons.
Het zal niet lang meer duren, dan gaan wij het om die reden andersom doen. :shh: :lol:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door gjvonk »

Ja, dat reserveren met in ieder geval Pinksteren noodzakelijk is in NL is een conclusie die wij zo langzamerhand ook trekken. Ik zit ook nog vast aan de onderwijs vakanties/vrije dagen...

Maar het valt me ook op dat naarmate het drukker wordt, de intolerantie toe neemt. En ja regels zijn regels. Jammer dat onze maatschappij af lijkt te glijden naar een "ik ga het lekker toch zeggen, lekker puh" niveau.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door gjvonk op zo 28 mei 2023, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Will
Berichten: 3561
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Will »

Voor de goede orde dit heeft niets met Pinksteren te maken dit is dagelijkse kost.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Marco Polo »

gjvonk schreef:
zo 28 mei 2023, 10:01
Ja, dat reserveren met in ieder geval Pinksteren noodzakelijk is in NL is een conclusie die wij zo langzamerhand ook trekken. Ik zit ook nog vast aan de onderwijs vakanties/vrije dagen...

Maar het valt me ook op dat naarmate het drukker wordt, de intolerantie toe neemt. En ja regels zijn regels. Jammer dat onze maatschappij af lijkt te glijden naar een "ik ga het lekker toch zeggen, lekker puh" niveau.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Heb je met de bestuurder van de Volvo gesproken?
Of is dit alles eigen invulling?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Marco Polo »

Denk dat dit ook het probleem van de huidige tijd is.
Mensen gaan niet meer met elkaar in gesprek - indien mogelijk - maar blazen zaken op sociale media op tot enorme proporties.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door gjvonk »

Observatie: de Volvo reed na de lange discussie die zij met de handhavers voerden, de parkeerplaats af en keerde daarna terug. De bijrijdster filmde in het voorbijrijden met haar telefoon, terwijl de handhavers na het gesprek met ons, in gesprek waren met de mensen van de camper (nummer 7) naast ons. Welke conclusie trek jij dan? Bij mij riep dat echt het beeld op "wacht maar, ik film en als diezelfde campers er vanavond nog staan, dan..."

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk



Laatst gewijzigd door gjvonk op zo 28 mei 2023, 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Gesloten