Krimpt de tolerantie in NL?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gesloten
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door hathi »

Willem ,dat heeft alles met de opvoeding en de NL Tolerantie te maken,en daar is het mss al wel te laat voor,dus de hoop is gericht op de komende jeugd,en mss is dat ook wel een utopie? In andere landen zie je toch nog meer ontzag voor bv politie,en overheid,meer respect v d medemens ,steek in Duitsland als voetganger maar eens de weg over,dan zie je het verschil al ,en dat is nog maar in het verkeer,een beetje meer controle en minder pamperen,zou hier ook geen kwaad kunnen, je ziet het al bij het voetbal,mss een goed voorbeeld dat het echt wel kan ?
Hans
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door PE1OPQ Theo »

Ik denk dat respect en tolerantie vroeger, lees 50 of 80 jaar geleden net zo goed was als nu.
Verschil is dat nu elk persoon een eigen podia heeft gekregen.
En veel leeghoofden schreeuwen en roepen maar wat, daardoor lijkt het als of er minder respect is.
De meeste mensen deugen gewoon, viezeriken zijn van alle tijden.

Theo
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door gjvonk »

kampertjes schreef:Nee joh, gekkenhuis…
Overigens…. als ik die foto zo zie had ik m er ook naast gezet hoor….. :oops:
Dat was mede de aanleiding voor onze inschattingsfoutAfbeelding:
1. parkeerplaats verder leeg
2. niet woest aantrekkelijk want alleen maar steen en verder geen faciliteiten
3. aan een uitvalsstraat
4. geen schotelontvangst want bomen.
5. Het is alleen maar voor de avond en de nacht.



Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door willemzon »

Hans daar ben ik het mee eens. Ik zat een keer op de trappen voor het Vaticaan. Ik ging toen even liggen met de ogen dicht. Ik voelde een drukker tegen mijn been. Ik keek op en keek in de ogen van een politieman. Hij zei niets maar gebaarde dat ik op moest staan.

Alleen door zijn blik en houding maakte ik excuus en stond ik heel snel op. Dat leek mij ook beter voor mijn algeheel herstel 😀
Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Vopper »

hathi schreef:
zo 28 mei 2023, 12:13
Willem ,dat heeft alles met de opvoeding en de NL Tolerantie te maken,en daar is het mss al wel te laat voor,dus de hoop is gericht op de komende jeugd,en mss is dat ook wel een utopie? In andere landen zie je toch nog meer ontzag voor bv politie,en overheid,meer respect v d medemens ,steek in Duitsland als voetganger maar eens de weg over,dan zie je het verschil al ,en dat is nog maar in het verkeer,een beetje meer controle en minder pamperen,zou hier ook geen kwaad kunnen, je ziet het al bij het voetbal,mss een goed voorbeeld dat het echt wel kan ?
Opvoeden wordt tegenwoordig (bijna) niet meer gedaan :bang: Alle prinsjes en prinsesjes mogen niet belemmerd worden. :bang:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door beatrix18 »

Alle prinsjes en prinsesjes mogen niet belemmerd worden. :bang:
Dus kopen die een camper..... :lolno: :silent:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
tonic
Berichten: 2440
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door tonic »

Alle????

Voppertje weer erg generaliserend vandaag :lol3:
Maar zoals hier wel eens te lezen is hebben ook menig ouder of grootouder lak aan de geldende regels, dus wat je zaait ga je oogsten.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door AadenAnke »

Ach ja het besluit van het OM gisteren om bijna 1600 gearresteerde demonstranten op de A12 niet te vervolgen omdat de wet wel was overtreden maar het was vreedzaam gebeurd dus maar niet vervolgen! Dat motiveert nu ook niet echt om bij een bordje van maximaal 6 zodra dat bereikt is weg te rijden “het mag wel niet maar ????? “ oorzaak en gevolg of de kip en het ei verhaal. Straf of geen straf bepaald echt voor iedereen het gedrag. Ik slaap ook wel eens een nachtje waar het niet mag maar zoek dan altijd een plekje waar je niet in de kijkert loop ergens op de parkeerplaats bij een woonflat neer zetten en slapen. Eten en nog wat drinken gewoon waar dat mag parkeren :shh:
terug naar de vraag hoe het met de tolerantie staat, die is er weinig we hebben te weinig ruimte voor ons zelf en jaloezie is alom vertegenwoordigd. Het zal vast nog wel erger worden vrees ik. Kijk naar de hele maatschappij religies maatschappelijke stromingen linkse hobby’s en rechtse dromen rijk en arm de tegenstellingen worden groter en de verdraagzaamheid minder helaas

Gr Aad
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door hathi »

Juist Aad en er zit er nog 1 van de 160 vast,……dat noem ik nu pamperen,en zodoende gaat het nooit veranderen,maar verergeren, niet dat het makkelijk is maar zo geef je als overheid toch minimaal een slecht signaal af
Hans
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door roma »

hathi schreef:
zo 28 mei 2023, 18:04
Juist Aad en er zit er nog 1 van de 160 vast…
En terecht. Had ie maar niet met een camper moeten komen.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door dieseltje+ »

hathi schreef:
zo 28 mei 2023, 18:04
Juist Aad en er zit er nog 1 van de 160 vast,……dat noem ik nu pamperen,en zodoende gaat het nooit veranderen,maar verergeren, niet dat het makkelijk is maar zo geef je als overheid toch minimaal een slecht signaal af
Dus hadden ze TS gewoon een nachie in de cel moeten gooien?! Wel gratis overnachtingsplek gehad :-B
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door AadenAnke »

Ach die Gert Jan nu willen we hem al opsluiten :lol: nee hoor echt niet nodig. Mijn punt is dat als je iets doe wat niet mag en volgens mij is er hier niemand roomser dan de paus zorg dan dat je niet opval! Ja de tolerantie onder de mensen onderling is laag! Ondanks dat we allemaal de mond vol hebben dat alles moet kunnen. Handhaaf je strikt dan zal er minder overtredingen zijn. Straffen en belonen we zijn tenslotte net kinderen

Gr Aad
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1172
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door josé moncayo »

Ola
.
We staan nu ergens in zuid Limburg
In een dorp midden in de bebouwde kom, gewoon op de openbare weg.
Al meer dan een week
Schotel uit en slapen in de camper
Nog geen mens gezien die zich er aan gestoord heeft.
.
Dus tolerantie genoeg vinden wij.
.
Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door veetee »

Ja - maar Zuid-Limburg is dan ook een ('t sjoenste) stukje buitenland hè... :D
Gesloten