Krimpt de tolerantie in NL?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gesloten
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door hathi »

Dieseltje, schreef : Dus hadden ze TS gewoon een nachie in de cel moeten gooien?! Wel gratis overnachtingsplek gehad :-B, lees even terug naar Aad dan weet je waar het over ging ?
Hans
Gebruikersavatar
Jan Pieter
Berichten: 315
Lid geworden op: do 08 dec 2005, 22:34
Locatie: Renkum

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Jan Pieter »

Tja reageer niet vaak maar wij Camperen ook al een heel poosje waar we normaal op vrijdag middag weg gingen (om de week ongeveer) en niet wisten waar we zouden uitkomen moeten we nu de plaats ook wel bespreken, maar wij zien het zo omdat wij het leuk vinden zijn er nu veel meer die dat leuk vinden, en is het zo dat als je zeker wilt zijn van een plek die maar moet bespreken. Is wel jammer normaal zou je doorrijden als je denkt dit is niks of je wil toch op het laatste moment een andere kant op. Wij gaan zomer en winter met de camper weg en de tijd is nu zo dat er weinig of geen plaatsen vrij zijn. Dan op vrijdag middag nog een plaats voor de camper te vinden valt tegen. Ik weet van mezelf als ik een uur bezig ben om een plaats te vinden er goed chagrijnig van wordt. Het is wel minder vrij weg met de camper zo.
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Will »

Hoezo opvoeden, het zijn wel de grijze eminentie's die dit uitvreten. Bij mij naast ook zo'n mevrouw met een nette jurk en permanentje trekt zo de schuif open van het grijze water ik zei er wat van nou nijlpaard was er niets bij. Het is gewoon verwend volk met veel te veel geld bij het arrogante af gewoon ik ben het eens met de ouwe hap hier het is bijna allemaal koude kak.

Mvrgr.zwil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door dieseltje+ »

hathi schreef:
zo 28 mei 2023, 19:49
Dieseltje, schreef : Dus hadden ze TS gewoon een nachie in de cel moeten gooien?! Wel gratis overnachtingsplek gehad :-B, lees even terug naar Aad dan weet je waar het over ging ?
Ja de overheid maakt regels, de burger houdt zich daar niet aan, dus heeft de overheid harder op te treden?! Iets met paard en wagen...
Verstand en verantwoording ligt bij jezelf.
Ik weet donders goed waar over gaat, al 6 pagina's gaat het nergens over.
Als je als TS zijnde een aantal maanden geleden dit topic aanmaakt:
viewtopic.php?t=8482257&hilit=lozen
en nu de woorden "Of gaan we in NL tegenwoordig z**ken om te z**ken?" in de mond neemt....denk ik... KARMA.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Marco Polo »

:lol3: :bow: :mrgreen:

Ik stel voor een lichte geseling.
En een middagje op het schavot :-B :P
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door gjvonk »

Er is voor mij een groot verschil tussen het een en het ander! Je toiletcassette in de bosjes naast een parkeerplaats legen vind ik toch wel iets anders dan op een verder lege parkeerplaats als nummer 7 en 8 aansluiten, maar dat zal IK wel verkeerd zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Marco Polo »

Effect is hetzelfde geweest.
Jij hebt een kenteken van een overtreder in je vette boekje.
En de beelden van jouw ‘overtreding’ zijn waarschijnlijk inmiddels ook al toegevoegd aan het lokale camperoverlast dossier :wink:
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Jonesy »

Hoeveel bedraagt de boete eigenlijk als je toch blijft staan? Anders zou ik de deur open steken: jaje menier de polies, iek ben goan eijten oep restaurant en ben zo zat als ne patat en mag nimeer raiden nuy. :-B
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Marco Polo »

Kleine 110 a 140 euro ex administratiekosten :wink:
Toch een leuk avondje op restaurant :mrgreen:

En een extra vermelding in het lokale hoofdpijndossier :cheers:
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door dieseltje+ »

gjvonk schreef:
zo 28 mei 2023, 21:51
Er is voor mij een groot verschil tussen het een en het ander! Je toiletcassette in de bosjes naast een parkeerplaats legen vind ik toch wel iets anders dan op een verder lege parkeerplaats als nummer 7 en 8 aansluiten, maar dat zal IK wel verkeerd zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Het 1 sluit het ander niet uit.
Kan het zo zijn dat al meerdere malen de vuilwater tank werd geleegd en vervolgens de cassette in de bosjes op zijn kop werd gehouden. (dat doen sommige camperaars blijkbaar) Tja...staan er ook nog meer campers dan toegestaan...wie gaat het dan en wanneer wel begrijpen?!
Laatst gewijzigd door dieseltje+ op zo 28 mei 2023, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Jonesy »

Marco Polo schreef:
zo 28 mei 2023, 22:00
Kleine 110 a 140 euro ex administratiekosten :wink:
Toch een leuk avondje op restaurant :mrgreen:

En een extra vermelding in het lokale hoofdpijndossier :cheers:
Dat valt nog mee eigenlijk, het goedkoopste hotelletje in Veere bvb is 144€ voor een nacht. Dan mis je enkel nog het ontbijt. :thumbup:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door gjvonk »

Ik mag toch hopen dat je niet voor jezelf spreekt? Ik loos zelf n.l. NOOIT mijn grijswatertank of toiletcassette zomaar ergens. Grijswater op een daarvoor bestemde afvoer en de toilettank op de aangewezen stortplaats of thuis in de wc.

Ik probeer WEL eens illegaal ergens te blijven staan om te slapen, maar zoek de problemen zeker niet op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Marco Polo »

Je kijkt alleen maar naar je eigen handeling terwijl die mogelijk deel uit maakt van een groter probleem :wink:
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Krimpt de tolerantie in NL?

Bericht door Mickel Moen »

Nou nou,

Het onderwerp van dit draadje wordt wel erg groot gemaakt. Roomser dan de paus of zoiets.

Ieder van ons heeft wel eens, dat je bewust, per ongeluk of uit onwetendheid de regels overtreedt.

Zodra je dat hier op het forum gooit, moet je je echter wel bewust zijn van een storm van reacties.

En of de tolerantie krimpt?

Ik denk dat je het het groter kunt stellen. Van een meer sociale samenleving is het individualistischer geworden. De ik is belangrijker geworden dan het samen. En als de lokale samenleving 6 camperplekken voldoende vindt, is dat wel eens lastig voor het individu.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op zo 28 mei 2023, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gesloten